Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '10

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Allah şifa versin

İlaçlar hayatımızı kalitesiz veya kaliteli yapabilen ajanlar. 

Anneannem ben küçükken “şu ilaçları kim icat etmişse dinince dinlensin “diye dua ederdi de anlamazdım. Yaşım ilerleyip oram buram ağrıdıkça kadıncağızın ne demek istediğini anlamaya başladım. Artık ağrısız kalktığım bir sabah yok. Hergün değişik şikayetlerim nedeniyle bir avuç ilaç içiyorum. Her ilacın da bir başka yere zarar verdiğini düşünecek olursak. Bir yer iyileşirken başka bir yer bozulacak. Sonra bozulan yer için bir ilaç alacağım o başka bir yeri bozacak ben hiç iyi olamayacak mıyım? Neyse bu dönüden çıkayım. Yine de bazı ilaçlar iyi ki var. 

Ne ilaçlar varmış yeni öğrendim yan etkilerinden bile faydalanılıyor. Bir arkadaşımın midesinin üçte biri alınmış. Bağırsakları da çok iyi iş görmüyor. Ayrıca reflüsü var. Çok zayıf minnacık sevimli bir adam.Yıllardır ilaç kullanır. Ama son gittiği doktordan ve verdiği ilaçlardan çok memnun kaldı. İlaç şeker hastaları için kullanılan bir ilaçmış. Yan etkileri sindirime iyi geliyormuş. Çok enteresan … 

Mehmet Öz ün altın ilacı aspirin de kalbe destek veriyormuş ya…(Acaba bağırsaklarındaki polip aspirinden mi oldu?)Ama aspirin allerjisi olanlar hele bir de bundan haberi yoksa ne yapacak ondan hiç bahsetmiyor. 

Yeşim Salkım ın krem olarak sadece Bepanten deri onarıcı kremi kullandığını duyunca çok şaşırmıştım. 

Benim çevremde rejim yapan arkadaşlarımın dayanamayıp tatlı yedikten sonra kalsiyum içmelerini diyetisyenleri tavsiye etmiş. Kalori miktarını mı azaltıyorlar bilemiyorum. 

Bununla beraber birde ilacı yanlış kullanan insan grubu var. Böbreklerim rahatsızlandığında IVP çekimi için beklerken kadıncağızın birinin bağırsaklarının hiç boşalmadığını gördüler. “Teyze sen ilacını akşam içmedin mi?“ diye sordular. “İçtim” dedi. Araştırdılar neden böyle diye. Çekim öncesi iki şişe ilaç veriliyor. Birisi laksatif akşam içiliyor bağırsakların temizlenmesini sağlıyor. Diğeri ise çekim esnasında damardan verilen kontrast sağlayıcı madde. Meğer kadıncağız akşam ikinciyi içmiş laksatif olanı da yanına alıp gelmiş. Garibim. 

Başka bir hastane serüvenimde de verdikleri fitili yutup sonrada hiç iyi gelmedi bu ilaç bana diye yakınan bir kadınla tanışmıştım. 

Ancak en kötüsünü göğüs hastalıkları uzmanı bir arkadaşımdan duymuştum. Anlayabildiğim kadarıyla tüberküloz hastaları bulunduğu evre için verilen ilacı sebatla kullanmayıp iyileştim diye bırakıyormuş. Bu da hastalığın daha güçlü olarak nüksetmesine ve bir önceki evrede verilen ilacın etki gücünün azalmasına neden oluyormuş. 

Bir de alternatif tıp ilaçları var. Zayıflamak için alınan spiralunadan üç kişinin hastalandığını ben biliyorum. Özellikle de kalp rahatsızlıklarına neden oldu. Biber ilacını iki arkadaşım kullandı. Neyse ki bir şey olmadı ama olanları da medyadan izledik. Adaçayı iki fincandan fazla içilirse östrojeni tetiklediği için göğüs ve rahim kanserine zemin hazırlayabiliyormuş. Maydanoz suyu böbreklere idrar yollarına iyi gelir diye bir demet maydanozu kaynatıp suyunu içtim ve zehirlendim. Allahım ölecektim. Beynimden ateşler fışkırdı kalbim 120 attı heryer sıcak oldu daha neler neler…Annem kitle oluşumlarını yok ediyor diye ısırgan otunu kaynatıp kaynatıp içti. Midesinden hastalandı. Demek ki ot çöp bile gelişigüzel kullanılmamalıymış. 

Bu çağda bile hala saçma sapan ilaç öneren insanlar oluyor. Her ilaç her bünyede farklı tepkilere neden oluyor. Bu sebeple birine iyi gelen ilaç diğerine de iyi gelecek diye bir şey yok. Her şeyi olduğu gibi ilacı da dozunda yerinde ve zamanında kullanmak gerekli. 

Herkese sağlıklı günler… 

 
Toplam blog
: 80
: 640
Kayıt tarihi
: 06.07.10
 
 

Fizik Mühendisiyim. Ankara'da oturuyorum.Türkiye' radyoaktif kaynak giriş ve çıkışını takip eden bir..