Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '15

 
Kategori
Anılar
 

Allah yardım etsin!

Allah yardım etsin!
 

Hazineden ihale ile aldığımız arsanın imar izninde sorun çıkmıştı. Arsa ile yol arasında yarım metre eninde tahminen yirmi metre boyunda şerit gibi bir arsa bulunuyordu. Bu arsanın yola terk işlemi yapılması gerekiyordu. Yola terk işleminin yapılabilmesi için normal prosedür belediyenin o arsayı kamulaştırması gerekiyordu. Tabi belediyenin acelesi yok, para ödemek de istemez tahminim.

Arsa sahipleri Kdz. Ereğli' nin tanınmış kişileri eczacı Gökhan Duran ve iki kardeşiydi. Önce İstanbul' da yaşayan erkek kardeşi aradım. O kadar umursamaz birisi ki, tam meramımı bile anlatamadım. Bir gün Gökhan Duran'ın eczanesinin üst katında bulunan bürosuna gittim. Yanında hissedar bayan kardeşi de bulunuyordu. Konuyu açtım, bu arsayı kooperatif olarak satın almak istediğimizi söyledim. Gökhan Durhan hiç konuşmadı, bayan da hafif yan oturmuş ilgisiz dinledi. Sonra ' Allah yardımcınız olsun' dedi. Üzgün bir şekilde ayrıldım. Tabi bu görüşmelerimi kooperatif üyelerine anlatmıyordum, sadece olumsuz cevap verdiler diyordum.

Daha sonra imar müdürüyle görüştüm. Bu arsanın ekonomik değerinin sıfır olduğunu, mağdur olduğumuzu ifade ettim. Sayın müdür kayıtsız bir şekilde ' çarşı içinde olsaydı değerli olurdu' dedi. Sinirlenmiştim ama belli etmedim. Böyle bir cevap olur mu kanun uygulayan bir kamu yekilisi olacak üstelik. Bu arsa hatırlı bir kişinin olsaydı işlem tıkır tıkır yapılırdı. Belki de böyle mağdur edilmiş ne kadar insa var bu ülkede.

Düşündüm, eğer kamulaştırma parasını kooperatif öderse işlem yapılabilir, belediyenin de işine gelir, kamulaştırma parası ödemeden yol kazanmış olacaktı. Bir dilekçe hazırladım, kamulaştırma parasını biz ödeyelim diye, iadeli taahhütlü postaneden gönderdim, havale işlemlerinde sorun çıkmasın diye. Aradan çok zaman geçmeden Asya Konut Yapı Kooperatifi Başkanlığına hitaben belediye yazı yazmış, ben başkanım bana verdiler yazıyı. Talebimizin kabul edildiğini, banka numarası vererek paranın hesaba yatırılması isteniyordu. Değeri Malmüdürlüğü başkanlığındaki Takdir Komisyonu rayiç bedel esasına göre belirlenmişti. Epey de yüklü bir paraydı. 1 liraya alıcı bulamayan arsaya bu kadar para ödemek zorunda kaldık. İşimizin görülmesi için. Allah yardım etmişti ama paramızı da almışlardı. Kamulaştırma bedelini bankaya yatırdım ve makbuz suretini belediyeye gönderdim. Ve o imar iznini de aldık.

Aradan kaç yıl geçti hatırlamıyorum, bir tanıdığımın cenazesine gitmiştim. Mezarlık girişinde bir kabirde Gökhan Duran yazıyordu. Allah rahmet eylesin.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..