Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '11

 
Kategori
Güncel
 

Alman Gazetesine röportaj verdim

Alman Gazetesine röportaj verdim
 

...


Bu sene Türk işçilerinin Almanya'ya gidişlerinin 50. yılı devlet erkanının da katıldığı değişik törenlerle yad edildi. Almanya'nın en çok aboneye sahip olan ama bizim çok adını duymadığımız gazetesi SUEDDEUTCHE ZEİTUNG gazetesi, bu özel durum için iki sayfa yazı hazırlayıp 22.10 2011 tarihinde yayınladı.

İki sayfa tamamen Türkiye'ye ve Türk işçilerine ayrılmış. Değişik kişiler ile röportajlar yapılmış, bu röportajların bir bileşmiş hali sunulmuştur.

Acizane benimle de yirmi dakika kadar röportaj yapıldı. Benim ne ilgim var derseniz, benim doğduğum büyüdüm yer olan Tavas'ın Kızılca Kasabasının yarısından fazlası Alamancıdır. Benim babam da dahil olmak üzere.

Bu gazete Türkiye'den bir yer belirleyip orada yaşayanlar ile de görüşmek istemişler. O yer de Kızılca seçilmiş. Kasabamız emekli olup gelmiş Alamancılar ile doludur. Oraya giden ilk kuşak Alamancılar, ikinci ve üçüncü kuşaklar. Hatta emekli olup gelenler bir de Belediye Başkanı bile seçilmiştir.

Gazetenin görevlilerinden Selçuk Bey, beni aradı durumu anlattı. Biz de kabul ettik tabi. Bana da intrenetteki yazılarım sayesinde ulaşmış. Ki yazılarıma Kızılca kasabasının web sayfasında da devam ediyorum.

Röportaj konusu malumunuz, Almanya giden işçilerin kültürel durumu; yani ne kazandıkları, ne kazanamadıkları, ne getirdikleri, ne götürdükleri gibi konular. Pöportajın genelinde edindiğim hava veya gelen sorulardan anlaşılan durum, giden ilk kuşağın kültürel olarak tam entegre olamadığı çoğunun Almanca bile konuşamamasının, eğitimsiz olmasının, Almanya'da oluşturduğu olumsuz hava. Almanların kafasında belli bir Türk imajının oluşmasında ki olumsuz katkısı.

Her neyse sonuç olarak gazetenin 22.10.2011 (internet sayfasında 23'ünde) tarihinde yayınlanan bölümünde benim de görüşlerime yer verilmesi ve adımın geçmesi çok hoşuma gitti. İlgili arkadaşlara teşekkür ederim. Bu sevincimi paylaşmakta geç kaldım ama olsun geç olsun güç olmasın :))

 
Toplam blog
: 152
: 10713
Kayıt tarihi
: 16.08.07
 
 

TARİH ÖĞRETMENİ MEB DENİZLİ  AĞRI AFYON  ..