Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

Almanya'nın Nobel'i Türk doktorun

Almanya'nın Nobel'i Türk doktorun
 

Almanya'nın Leibniz ödülü alan Türk Doktor Onur Güntürkün (alıntı)


Engelliler, toplumda çalışmasın diyen beyin özürlülerine en iyi cevap. Tüm dünya görüp duysun Türk beyinler ne dahalar yetiştiriyor. Beyin sırrını çözen deha Türk. Prof Dr. Onur Güntürkün. Tekerlekli sandalyeye mahkûm olmasına rağmen yılmadı, çalışarak, beynin ilk yarısının farklı çalıştığını kanıtladı. En büyük Tıp Ödülünü almayı başardı. Ülkemizdeki yetersiz koşullar nedeni ile beyin güçlerini yabancılara kaptırıyoruz. Ama gittikleri yerlerde Türk’ün adını onurla, gururla, başarılarıyla bayrak yapıp dalgalandırıyorlar. Teşekkür ederiz Sayın Prof. Onur Güntürkün’e. Başarılarının devamını ve mutlu yaşam dileklerimi sunuyorum. İşte internete düşen aşağıdaki haber.

NAHİDE ÇELEBİ

Türk Doktor Onur Güntürkün, Almanya’nın Nobel’i olarak kabul edilen Lebiniz Ödülü’ne layık görüldü.

Bochum Ruhr Üniversitesi’nde görevli Prof.Dr. Onur Güntürkün, Lebiniz Ödülü’nü kazandı. 58 yaşındaki Güntürkün, son dönemde beyin üzerinde çalışmalar yapıyordu.. ABD ve Fransa'da da çalışmalarda bulunan Güntürkün, bugüne kadar birçok ödüle layık görülmüştü. Onur Güntürkün, TÜBİTAK Özel Ödülü’nü Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’den almıştı. Almanya Araştırma Kurumu tarafından verilen Leibniz Ödülü, başarılı bilim insanlarını ödüllendiriyor. Prof. Dr. Onur Gün türkün 4 yaşında çocuk felci geçirdi, tekerlekli sandalyeye mahkûm oldu. Tedavi için Almanya´ya dayısının yanına gitti; Hamburg´ta bir kliniğe yerleştirildi. Alman doktorlar Güntürkün Ailesi´ne, "Eğer oğlunuzun iyileşmesini istiyorsanız, tedavi bitene kadar kliniğe gelmeyin. Hiçbir şeyden etkilenmemesi ve Türkçe konuşmaması gerekir" dediler. Güntürkün Ailesi, oğullarının sağlığı için bunu kabul ettiler. Ama ne ailesi de ne de Onur dayanabilmişti ayrılığa; 8 ay sonra klinikten ayrıldı ve tekerlekli sandalye ile yaşamayı öğrendi. Ama bu Onur´un bilime olan tutkusuna hiç engel olmadı. NOBEL´E ADAY GÖSTERİLİYOR Beyin ve sinir sistemi üzerine önemli çalışmalara adını yazdıran Onur Güntürkün, 35 yaşında profesör, 39 yaşında da ordinaryüs profesör oldu. Şu anda 44 yaşında ve Almanya´da RUB Üniversitesi Psikoloji bölümü dekanı. 2000 yılında İstanbul Üniversitesi´nden "Fahri Doktora" unvanı alan dünyaca ünlü bilim adamımız Prof. Dr. Onur Güntürkün´ün adı, Nobel almaya aday isimler arasında anılıyor. Prof. Güntürkün´ün yaşamı, aslında gerçek bir azim ve kararlılık öyküsü adeta. Hayatını ise şöyle özetliyor Prof. Güntürkün: "Kendimi bildim bileli merak ettiğim tek konu insan beyninin nasıl çalıştığı oldu. Bu konuda ne kadar kitap varsa hepsini okudum. Hatta annem bana mikroskop alsın diye aylarca bulaşık yıkadım. Aldığım mikroskobumla bütün bitki ve böcekleri inceledim. En büyük desteği de doktor olan babamdan aldım. Hastaneden mikroskop camına sürülmüş kan örnekleri getiriyordu. Onları inceliyor, rapor tutuyordum. Artık kararımı vermiştim. Ya tıp okuyacaktım, ya da psikoloji. Aslında zaman, zaman kendime soruyorum. ´Benim bilime olan merakımı hastalığım mı körükledi?´ diye. Ama bunu yine yapardım... Liseyi Türkiye´de okuduktan sonra, Almanya´ya tekrar gittim. Ama bu kez üniversite için. Bochum Psikoloji Fakültesi´ne girdim. Aslında biraz hayal kırıklığı oldu. Psikolojinin beyin araştırmasına yatkın bir bilim olmadığını okulda öğrendim. Ama daha sonra doktoramı anatomi üzerinde yaptım." YENİ BULUŞLAR YOLDA..Gece gündüz demeden bilim yolunda hızla ilerleyen ve çalışmalarıyla önemli ödüller alan Prof. Dr. Onur Güntürkün, beynin iki yarımküresinin fark şekilde çalıştığını buldu. Buna tıp literatüründe  ´lateralizasyon´ deniyor. Güntürkün çalışma arkadaşları ise güvercinler. Zira üniversitesinde yetiştirdiği güvercinlerle yaptığı deneylerle, otistik ve Parkinson gibi nörolojik hastalıkların tedavisinde önemli gelişmeler kaydediyor. Beynin sırrını çözen Prof. Güntürkün, bu çalışmalarıyla Bochum Üniversitesi Üstün araştırmalar Ödülü, Alman Araştırma Fonu Bursu ve Gerhard Hess Bilim Ödülü´nü kazandı. 1995 yılında da Almanya´nın en büyük bilim ödülü olan ve yaklaşık 1 milyon mark değerindeki Krupp Bilim Ödülü´nün sahibi oldu. Prof. Güntürkün şimdi 11 asistanıyla birlikte bilgisayar ortamında yapay beyinler yaratarak, çalışmalarını sürdürüyor.
Prof. Güntürkün´ün bilimden sonra en büyük tutkusu ailesi. İşi dışındaki vaktinin tamamını eşi Monica ve çocukları Pascal ile Levent´e ayıran Güntürkün, en çok müzelere gitmekten hoşlandıklarını söylüyor. 15 ve 18 yaşında iki oğlu için "Onların bilim adına bir planı yok henüz. Daha çok araba ve kızlarla ilgilenmeyi tercih ediyorlar" diyor.


 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..