Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '10

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Almanya

Almanya
 

İşim gereği maalesef Almanya'ya sık sık gidiyorum. Alman insanlarıyla da bu sebeple muhatap olmak durumunda kalıyorum. İstanbul'daki işimde de maalesef başımda Alman müdürler var. Anlayacağınız hayatım Alman'larla geçiyor.

Her ne kadar kızsalar, bahsetmek istemeseler de Alman'ların hayatını Nazi tarihi özetliyor. Toplum olarak hiç bahsetmedikleri hassas bir konu olması beni bağlamaz, ben gözlemlerimi aktarıyorum. Sorgulanmayan kuralcılık tüm Alman kültürünün içine işlemiş. Bunu şeffaflık ve disipline bağlıyorlar. Sabahın köründe işe gidiyorlar, sokaklarda insan yok ama araba trafiği orda da var. Akşamüstü de 4-6 arası büyük caddeler şöyle bir doluyor, sonra gene etraf bomboş. komşular birbirini tanımıyor.

Maalesef özelime de bir Alman soktum, itiraf ediyorum. Bu vesileyle bu kültürü tam anlamıyla tanıdım. Adamla uzun süredir tanışıyoruz, senelerdir beni bir haftasonu için evine davet eder durur. Ben de geleceğimi söylerim ama gidemedim, fırsat olmadı. En son karar verdim geliyorum dedim. Adam demez mi uçak bilgilerini yolla diye. Ben de yolladım rezervasyonumu. "Rezervasyon ne demek satın almadın mı" demez mi? "Yahu THY'de rezervasyon yapılabiliyor, Lufthansa'da yok biliyorum" dedim anlamadı. Bir anda yalan söylüyor pozisyonuna düştüm, eeee dedim yeter be gelmiyorum. Adam psikopata bağladı. Neyse, bir şekilde gene atlattık, derken iş için bunun yaşadığı şehre gidince haftasonunu da bunda geçirdim. Adam evinde resmen havluyu koymam gereken yeri, masada nereye oturmam, salonda hangi koltukta oturmam, sabah kaçta kalmamız gerektiğine kadar kurallar silsilesine boğdu beni. Hatta beni iş yerinden arabasıyla aldığı gibi, akşam gyme gitmesi gerektiğini ve benim de onunla gelmem gerektiğini söyledi. Ne kadar romantik değil mi? İşte klasik bir Alman! Her gece yediği salatası, gymi, bitki çayları, havluları, sabahın köründe uyandırmaları ve erken boşalması kendisinin olsun, ben arkama bakmadan kaçarım:)

Hepsi birbirinin aynı, kendilerini disiplinli sayarlar, kurallara uyarlar ve siz işinizi iyi yapmanıza rağmen onların kurallarının dışına çıktığınız için işinizi kötü yapar olursunuz. Bu olay şuna benzer. Bir öğrenci vardır inektir yüksek not alır, başka öğrenci vardır çalışmaz yüksek not alır. Alman milleti tamamen inek olup gelişmiş bir millet olmuşlar ama ülkede ruh kalmamış o ayrı. Yemin ederim İstanbul'umun varoşunu bile özlüyorum orda 2 gün kalınca. Ne eğlence anlayışları var, ne samimiyetleri aman kalsın almayayım.

 
Toplam blog
: 102
: 1607
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..