Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Alt Yapısız Gelişme Olmaz

Nasıl ki
Temelsiz bina olmazsa
Olursa da hemen yıkılırsa
İşte öyle canlarım
Alt yapısız gelişme olmaz
Gelişmenin alt yapısı bilimdir
Gerçek gelişme
Bilimsellik üzerine oturur
Bilimsellik üzerine oturmayan gelişme
En küçük zorlukta
Yıkılır gider tıpkı temelsiz bina örneği
Bugüne bakıyorum
Gelişmişlik düzeyimiz
Tat vermiyor bana canlarım
Bir yandan yapıyoruz
Bir yandan yıkıyoruz
Özellikle son bir yıla bakarsak
Bunu çok iyi anlarız
Gelişmiş ülkelerde
Ekonomi bilimsel temellere oturur
Öyle en küçük sarsıntıda yıkılıp gitmez
Bizim ki böyle mi ki
Değil tabii
Enflasyon bir türlü düzen tutmuyor görüyorsunuz
0/020 lik enflasyon
Gelişmiş ülkelere asla yakışmaz
Asla asla yakışmaz
Döviz dengesi de aynı canlarım
Ben şahsen utanıyorum
Şu AB parasının bizim 6 liramıza eşit olmasından
Ve yine
Gelişmiş ülkelerde
Dış satım dış alımdan fazla verir
Bizde ise tam tersi canlarım
Olmaz böyle bir iş
Gelişmişlikle asla uyuşmaz bu durum
Bir başka sorunumuz da
İnsan ilişkilerimiz canlarım
Bir türlü ama bir türlü
İlişkilerimizi insani ölçülere uydurmuyoruz
Her an birbirimize zarar vermeye hazırız
Bu durum da çok kötü
Gelişmiş ülkelerde
İnsani ilişkiler çok kaliteli olur
İnsandan insana asla zarar gelmez fayda gelir
Ben bakıyorum şöyle çevreme
Karamsarlığa kapılıyorum
İnsan
Tanrı tarafından aklını kullansın diye yaratılmıştır
Önemli olan
Aklını kullanarak daha az hatalı hale gelmektir
Bugün dünden daha az
Yarın bugünden daha az hatalı olacak insan
Türk tasavvuf düşüncesi buna öykünür
İnsan hatalarını düzelte düzelte
Tanrı katına sorunsuz ulaşır
Biz bunu hiç düşünmüyoruz canlarım
Varsa yoksa hırgür bizimkisi
Oysa Türk Tasavvuf düşüncesi barış üzerinde yürür
Ve canlarım
Tanrı katında kabul gören insan barış yanlısı insandır
Bu durum böyle canlarım
Bize düşen de canlarım
Her gün bir önceki günden daha az hatalı olmak
Düşünmek
Düşünmek
Düşünmek
Düşünerek iş yapmak
İşe aklı ve ruhu katıp işin sanatçısı olup
Hem kendimizi hem ülkemizi kalkındırmak olmalıdır
Devleti yönetenler de aynı olacaklar tabii
Çünkü onlar da bizlerden olacaklar
Barışı şaha kaldıracaklar
Ülkeyi kalkındırdıkça kalkındıracaklar
 
Yüzünüz hep güleç beden ve ruh sağlığınız yerinde olsun
 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..