Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1079
 

Alternatif ölçmede alternatif yanılma

Alternatif ölçmede alternatif yanılma
 

Alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin resmi anlamda eğitim sistemimize girmesiyle pratikte yaşanılan çelişkiler için " geleneksel alışkanlıklarımızın etkisi " de denilebilir. Yeni eğitim anlayışına uyum süreci içinde değerlendirilebilecek olan bu süreci, bakış açısına göre bir kayıp olarak da nitelendirmek de mümkün. Öyle ki, geçirdiğimiz bu uyum süreci içinde yaşanılan bir çok hayal kırıklığı ve programın felsefesine ters düşen uygulamalar var. Proje ve performans ödevlerinin işlevi hakkındaki ciddi yanılgılar da bunların içinde.

Alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinde gelenekselden farklı olarak, değerlendirmeye alınan bir süreçtir. Öğrencinin başarısı süreçte gösterdiği başarıya bakarak ölçülür ve değerlendirme işinde de öğrenciyi teşvik edici öğelere yer verilir. Geleneksel ölçme değerlendirmede kullanılan not sistemleri aslında alternatif ölçme değerlendirmeyle oldukça ters düşer. Bu durumda bir süreç içinde gerçekleşen ölçmenin sonunda öğretmenlerin verdiği küsüratlı notlar anlamsız kalıyor. Katı not sistemlerimizin üzerine yerleştirilmeye çalışılan alternatif ölçme değerlendirme de amacından sapıyor.

Bu tarz yön değiştirmelere sebebiyet vermemek için, öğretmenlerimizin yeni sisteme bakış açılarını değiştirmeleri ve süreç değerlendirmesinde kullanılan değerlendirme formları, proje ve performans ödevleri gibi araçları ciddiye almaları önemli bir gereklilik. Bunları yaparken de çocuklardan birer dahi olmaları değil, konunun kazanımlarına uygun olarak beceri geliştirmeleri beklenmesi, programın amacına yatkın bir bakış açısı sergilemesi gereklidir. Peki değerlendirmelerde sistemimizin köklü bir mirası olan notlar? Onlar ne olacak? Yeni programda not ile somutlaştırılmaya çalışılan şey, emek! Çocuğun emeği! Bu kavramın ne denli önemli bir kavram olduğu ortada. Acaba tüm öğretmenler çocuğun emeğini değerlendirdikleri notlar ile programda geçen hedeflerine gerçek anlamda ulaşabiliyorlar mı? Herşey o kadar birbirine bağlı ki... Öğrenci emek verdikten sonra emeğinin karşılığı olarak, kendisini teşvik etmeyen bir not alırsa, işte sistemin tüm çarkları orada duruyor. Çünkü çocukların duyguları, onların dünyalarının kapılarını açan ya da dışarıya kapatan. Herşeyden kötüsüdür eğitimde heves kırmak! Ve alternatif ölçme değerlendirme yanılgıları ağır sonuçlar doğuran bir sistemdir.

Doğru işleyen bir sistemin en doğru parçası olmaya çalışmalıdır öğretmen. Eğitim sistemi içindeki yerini iyi idrak ederek, minicik suratların koskocaman dünyalarında yeni çiçekler açtırabilmelidir. Herşeyden önce öğretmen, öğrenciyi doğru ölçmeli ve değerlendirmelerde o küçücük ellerin emeğine haksızlık etmemelidir.

Sevgili öğretmenler! Lütfen not verirken teşvik edici olalım.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Teşekkürler size ,birçok şüphemi dile getirmişsiniz.Aynı şeyi çocuklarımla yaşadım.İlk dönem çocuklarımın binbir emekle hazırladığı ödevlerin kimi konuyla ilgisiz,kimi ayrıntılı hazırlanmamış,vs.,vs. denerek geri gönderildi,bazılarından ne aldılar onu bile anlamadım.Sonuç şevkleri çoktan kırılmış çocuklar,bu sistemi zaten benimsememiş öğretmenler,internet başında ödev arayan anne babalar.

STILL THE ONE 
 16.03.2007 12:41
Cevap :
Aslında bu sorun gerçekten büyük Nalan Hanım... Umarım bizi duyar da ilgili kişiler bu sorunları çözmek için adım atarlar... Çocukların öğrenme hevesi eğitimin temel şartıdır çünkü.  17.03.2007 0:12
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 35
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 2508
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Kim miyim? Sadece benim. Dünya Köyü'nden, insan halkından Betül... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster