Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '08

 
Kategori
Müzik
 

Altı üstü beş metreydi…

Altı üstü beş metreydi…
 

yaaaagghhhhh!!!!!


Bazen bir şarkı, bazen bir şiir, bazen bir resim…

Öylesine doğru, öylesine dakik, öylesine can alıcı bir zamanda düşüverir ki kucağınıza… Hah dersiniz. İşte buydu… Tam da buydu! Benim de söylemek, anlatmak haykırmak istediklerim. Beni en kestirme yoldan sonuca götürebilecek argüman bu dersiniz.

Tıpkı değerli şair Ahmet Arif’in “Yalnız Değiliz” şiirinde geçen bu iki mısrada olduğu gibi… “İlk nefesi Hızır gibi yetişir/ Cibalide sarılan cıgaranın” yakalar ve sarar sizi.

Ruhunuzun depremlerini, sancılarını, karmaşasını, gelgitlerini bulursunuz onda! Ve gördüklerim-(iz)e çünkü izlediklerim-(iz)e şaşakaldıklarım-(ız)a tanık olduğum-(uz)a ve inanamadıklarım-(ız)a “Uzun zamandır aranan böbrek misali” ancak bu kadar uyar, ancak bu kadar oturur, ancak bu kadar tercüman olabilirdi bir argüman dersiniz.

Göz göre göre içine düştüğümüz, görmezden geldiğimiz, sustuğumuz, susturulduğumuz, zorunda kaldığımız, bir ucu hanyaya giderken diğer ucu Konya’yı bulan; her ikisi de birbirinden bayağı, birbirini aratmayan kutuplaşmalarımızın, savruluşlarımızın insan bünyesinde yarattığı basıncı, tahribatı, yansımaları dersiniz.
“Gören gözün, algılayan beynin, duyan kulağın yakalanabileceği kaçınılmaz mide spazmlarını.”

Bu duygular çok farklı konseptlerde çıkabilir karşınıza. Çok farklı biçimlerde yakalayabilir, sarabilir, sizi.

Bu anlamda Hayko Cepkin’in “Bertaraf et” şarkısıydı bu defa beni yakalayan.

Diğerlerinden… Öncekilerden tek farkı, sözlerinden çok müziğiyle beni yakalamış, kavramış olmasıydı. Bu anlamda bu şarkıyı keşfetmemi sağlayan Ahmet’e çok teşekkür ediyorum gıyabında.

Ahmet üniversite öğrencisi genç bir arkadaşımız. Gençliğin içinde bulunduğu ruh hallerinin tüm yansımalarını gözlemleyebileceğiniz binlerde arkadaşımızdan sadece biri. Gençlere kulak vermenin ise orta yaşa adım atan bizler için birçok yararı olacağını, olabileceğini düşünüyorum. Bu hem onların bizi, hem bizim onları daha kolay anlamamızı sağlayabilir ve her iki taraf için artı bir değer olabilir. Mesela Ahmet olmasaydı büyük bir ihtimalle ben bu şarkıyı atlamış olacaktım. Benim gibi hayatın ortalarında olan herkese de tavsiye ediyorum gençleri ve zevklerini takip etmeyi, kulak vermeyi. Zaman zaman klasik rotanızdan çıkıp farklı rotalarda yol almanın insana kattığı birçok şey var inanın ve çok da zevkli.

Bakalım bana bu bloğu yazdıran Hayko Cepkin’i siz nasıl bulacaksınız. Sizlerin ruhunuzda da benzer fırtınalar yaratıp, benzer duygular uyandırabilecek mi Hayko Cepkin. Beğenecek misiniz? Bertaraf et dertlerini diyor Hako Cepkin. Gelin hep beraber bertaraf edelim dertlerimizi.

Bunun için tek yapmanız gereken linki tıklamak. Yalnız naçizane tavsiyem. Şarkıyı olabildiğince yüksek sesle dinlemeniz.

http://www.youtube.com/watch?v=_qF_uywaMFM

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..