Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '16

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Altınkum 12. Yazarlar Festivali

Altınkum 12. Yazarlar Festivali
 

Şair Hüseyin Zeybek, yazar Abdülkadir Güler ve ressam Ahmet Ünal...


Ege’nin Aydın’a bağlı ilçelerinden Didim ( eski adıyla YENİHİSAR )  kültür ve barış kenti olma yolunda. Her geçen biraz daha gelişiyor ve güzelleşiyor. Sanatımıza, kültürümüze değer veriyor. Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da 12. Sanat Festivalini düzenli bir program içinde açtı. Bu festival Organizatör Hayri Kandemir’in öncülüğünde gerçekleşti. Ayrıca festivalin Teknik Sorumlusu Ege Kandemir’dir.  
 
Altınkum 1. Yazarlar Festivali'nde 28 Temmuz ile 31 Temmuz tarihlerinde konuk yazarlar okurlarıyla buluştular. Ben de Söke’den davet edilenler arasında idim. Öncelikle kültür ve sanat dostu Hayri Kandemir’e teşekkür ediyorum. Didim Belediye Başkanı A. Deniz Atabay ise Didim’de 12 yıl önce başlayan festivalin bugün Türkiye’deki en ünlü yazarları ağırlayan bir festival haline geldiğini ifade ederek  “Yazarlar Festivali Didim’in geleneksel haline gelen festivalleri arasında yerini aldı. Festivalimize ilgi gösteren yazarlarımıza ve halkımıza teşekkür ediyorum. Didim güzelleşiyor. Didim geçmişte de olduğu gibi gelecekte de kültür ve sanat merkezi aydınlanmanın yolunda devam edecektir. Bu Festival insanlarımızın kitap okumasını sağlamak, yeni kitaplarla tanışarak ufuklarının açılması ve sevdiği yazarlarla bir araya gelmesi noktasında önemli rol oynuyor. Biz de Belediye olarak bu festivale her türlü katkımızı yapıyoruz.”dedi. Halkımıza ve yazarlarımıza ilgi ve katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz “ dedi…
 
ALTINKUM 12. YAZARLAR FESTİVALİ'NE KATILAN KONUK YAZARLAR:  
 
28 Temmuz Perşembe:  Leyla AKGÜL,  - Ayşe Kılıç KARSLI  - Abbas KARABULUT - Kadir AYDEMİR - Nevin IŞIK - İbrahim KİRAZ -Remzi  AYDIN  -Haydar ÖZTOPRAK-Deniz İNAN
 
29 Temmuz Cuma:  Selda DAVRAN  - Gülsüm COŞKUN - Ahmet Zeki YEŞİL  - Hüsnü SÖNMEZER -Azmi ERMİŞ - Sibel ÇELİKAN,
 
30 Temmuz Cumartesi:  Önder KESKİR - Abdulkadir GÜLER - Ahmet ÜNAL –Zuhal GÖZEN -Halil İbrahim AY- Emel DİNSEVER - Cezmi ÇOBAN,
 
31 Temmuz Pazar: A.Gülten KIRICI - Menderes AKDAĞ- Zekeriya IŞIKLI  -Birsen TEMİR -İsmail TEZGEL -Ferhat ULUDERE -A.İhsan Öztürk.
 
 ALTINKUM 12.  YAZARLAR FESTİVALİNE KATILACAK DİĞER YAZARLAMIZ:  
 
1 Ağustos Pazartesi:  İlyas SALMAN - Semra TOPÇU- Nalân TUNTAŞ
2 Ağustos Salı: Sinan AKYÜZ- Erol YILDIZ,
3 Ağustos Çarsamba: Prof. Dr. Kemael GÜRÜZ -Ergün POYRAZ - Yasemin ÖZBEN
4 Ağustos Perşembe: Erdoğan AAYDIN - Cezmi ERSÖZ  - Mehmet ÖZTÜR
5 Ağustos Cuma: Canan TAN  -Yekta KOPANR,
6 Ağustos -Cumartesi: Prof.Rr.  Metin  FEYZİOĞLU -Çağdaş CENGİZ - Yılmaz  ÖZDİL,
7 Ağustos Pazar: Barış YARKARDAŞ - Şaban SEVİNÇ - Hakan AYGÜN-
8 Ağustos Pazartesi: Necdet SARAÇ - Prof. Dr. Fuat BOZKURT -Saygı  ÖZTÜR,
9 Ağustos Salı: İnci ARAL - Hidayet KARAKUŞ – Esat  KORKMAZ,
10 Ağustos Çarsamba: Muzaffer  İZGÜ - Orhan ÇEKİÇ,
11 Ağustos Perşembe: Eren  ERDEM - İlyas TUNÇ - Halil KALKANLI - Sinan – MEYDAN -Vehbi  BARDAKÇA ,
12 Ağustos Cuma : Canan KARATA-  H. Gülcan KÖPRÜLÜ-  Ali YAMAN ,
13 Ağustos Cumartesi: Mustafa BALBAY- Recep İhsan ELİAÇIK- 
14 Ağustos Pazar: Ahmet Selçuk İLKAN –Tuluhan TEKELLİDĞLU-   Mine Engin TEKAY,
15 Ağustos Pazartesi: Fikret HAKAN  - Ayşe Nur YAZICI  - Tayfun TALİPDOĞLU-
 
Festival konusunda  Didim Belediye başkanı A.Deniz  ATABAY şunları söylüyor: Didim tanıtımında önemli katkı sağladığını düşündüğümüz Altınkum Yazarlar Fesktivalimize bu  yıl hiç olmadığı kadar sahip çıktık. 2015 yılında esnaflarımızla ele vererek Festival  standımızı baştan başa Didim Markasını ön plana alarak yeniledik. Bütün yazarlarımızın adlarını ve   imza gününe ve tarihlerini belirledik. Yazarlar festivalinin organizatörü Hayri Kandemir’ dir. Organizatör Hayri Kandemir’de şunları söylüyor: Her geçen gün biraz daha büyülen ve gelişen Didim’in adını ünlü yazarlarımızla Anadolu’ya taşıyoruz. Didim’in Kültüre kapılarını açıyoruz. Bu konuda bize katkı sağlayan başta Didim Belediye Başkanı A. Deniz Atabay ve yazarlarımızı ağırlayan Garden Of  Sun Otel’e, Kültür ve Sanat dostu Taci ERBAŞ ’a, Yaysat Bölge Sorumlusu Doğan DEMİRİL’e, Barışçılar Turizm İşletmecisi Mehmet GÜLDİKEN’e   katıcılarından dolayı teşekkür ediyorum  “ dedi.
 
Altınkum 12.Yazarlar Festivalinin başarılı geçeceğine inanıyorum.30  Temmuz günü birlikte olduğumuz  yazarlarımızdan Önder KESKİN,Selda DAVRAN, Halil İbrahim AY, M, Bedri YALÇIN,Ahmet ÜNA Ve Cezmi ÇOBAN’la tanıştık, aramızda bir kültün alışverişi oldu.  O gün Altınkum sahili saat  08.00’den sonra çok kalabalık olmasına rağmen arzu ettiğimizi sayıya ulaşamadık. Yine de fena olmadı… Başta Didim Belediye Başkanı A.Deniz ATABAY, Organize Koordinatör Hayrı KANDEMİR ve Ege KANDEMİR’E göstermiş oldukları yakın   ve sıcak ilgilerinden dolayı bir kez daha teşekkür ediyor, tüm katılıcılara bol imzalı günler diliyorum.     
 
Ayrıca bu  festivalde beni yalnız bırakmayan Aydın Şairler ve Yazarlar  Derneği başkanı Şükrü Öksüz,  Didimli   şair  Hüseyin Zeybek ve   Ressam- Şair Ahmet Ünal  beylere de teşekkürlerimi  sunuyorum. O gece  Ahmet Ünal'ın konuğu  olmuştum. Bilhayli  ilgilendiler. Sağ olsunlar,   var olsunlar...
 
 
Abdülkadir  GÜLER
 
03. 08. 2016- SÖKE   
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..