Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '07

 
Kategori
Özel Günler
 

Altmış dokuz yıl önce bugün

Altmış dokuz yıl önce bugün
 

Bugün 10 Kasım.

Türkiye Cumhuriyetinin Kurucusu Büyük Önder Atatürk’ün vefatının altmış dokuzuncu yıldönümü.

1938’den 2007’ye tam altmış dokuz yıl geçmiş.

İyi hatırlıyorum biz ilkokuldayken her 10 Kasım'da yas tutar, şiirler okur, ağıtlar yakar, çocuk yüreğimize tıpkı o gün aramızdan ayrılmışçasına hisler yaşatırdık.

Aramızda ağlamayanımız kalmazdı adeta.

***

Aradan yıllar gelip geçti.

Artık yas tutmuyoruz.

Eserlerini, zaferlerini, kazandırdıklarını, kazandıklarımızı…konuşuyoruz.

Ne güzel işte.

Bugün 10 Kasım.

Keşke yaşasaydı fakat ölümdür koparıyor insanı neylersiniz.

***

Büyük insanlar arkalarından ağlanmayı sevmezler.

Onlar kendilerinin değil, izlerinin takip edilmesini isterler.

Bilirler ki insanları öldükten sonrada yaşatan tek şey eserleridir.

İsmet Özel’in “Parmak ayı gösterdiği zaman parmağa değil, aya bakmalı” sözünü hatırlıyorum.

Gazi’de Türk Milletinden ısrarla bunu istiyordu.

Çünkü o “Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır" dememiş miydi?

***

Ben bugün geleceğe umutla bakan pırıl pırıl gözleri gördükçe daha mutlu oluyorum.

Ellerinde bayraklarla Atam izindeyiz diyenleri duymaktan büyük zevk alıyorum.

İşte bütün bunları ağlayan gözlerle değil de gülen yüz ve gözlerle söylemek hepsinden güzel.

Büyük Önder Atatürk seni altmış dokuzuncu ölüm yıldönümünde de işte bu duygularla anıyor, ruhun şad olsun diyorum.

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..