Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
686
 

Alzheimer hastası olmamak için terketmemiz ve edinmemiz gereken alışkanlıklar…

Alzheimer hastası olmamak için terketmemiz ve edinmemiz gereken alışkanlıklar…
 

Çağın rahatsızlığı olarak adlandırılan ve hem hastaya, ham de çevresine zarar veren bir rahatsızlık veren bir hastalıktır Alzheimer hastalığı gittikçe yayılarak etkisini arttırmaktadır.

Demans (Alzheimer) hastası olan bir tanıdığınız varsa hastalığın kişi ve ailesi üzerindeki etkisini çok iyi bilirsiniz.

Alzheimer bir demans çeşididir ve maalesef tedavisi yoktur. Verilen ilaçlarla ilerlemesi yavaşlatılabilmektedir.

Peki haftada üç kez spor yapmanın demansa yakalanma şansını %70 azalttığını biliyor muydunuz? Ben buyaşta nasıl spor yapacağım diye hayıflanmayı bırakarak, en azından çıkıp kısa da olsa bir yürüyüş yapmanın kimseye zor geleceğini sanmıyorum.

Amerikan Alzheimer Derneği, 5 milyondan fazla Amerikan’ın Alzheimer hastası olduğunu ifade ediyor. Peki, bizde ne kadar?

Böyle bir soruya kesin cevap vermek şu anda pek mümkün değil. Hastalar ya doktora gitmiyor, ya da doktorlar sağlıklı bir istatistik tutmuyor!

Gelelim tedavi şekline:

İlaçlar hastalığın belirtilerini azaltırken, Alzheimer için kesin bir tedavi yöntemi hala bulunamadı.

Demansa yakalanmak istemiyorsanız derhal terketmeniz gereken 9 alışkanlık:

1- Sigarayı bırakmak…

Sigara içmek vücudumuzun çeşitli bölgelerine zarar verir ve beyin de bunlardan biridir. Sigara içenlerin, içmeyenlere oranla Alzheimer’a yakalanma riski %45 daha fazla.

İşte sigarayı bırakmanız için iyi bir neden. Ben bırakalı 11 sene bitti!

2- Daha fazla B12 vitamini almak…

B vitamini sizi demanstan korur. Finlandiya’da yapılan bir araştırmaya göre B12 vitaminini ne kadar çok alırsanız, Alzheimer’a yakalanma riskiniz o kadar düşüyormuş.

Genelde yaşlılarda B12 vitamini eksikliği görülmekte. B12 vitamini yumurtada, ette, balıkta ve deniz mahsullerinde bolca bulunmakta.

 3- Daha aktif olmak…

Düzenli olarak spor yapın. Hem kalbiniz düzenli atacaktır hem de kan dolaşımınız sağlıklı bir şekilde gerçekleşecektir.

Tansiyonunuza dikkat etmenizde de fayda var. Orta yaşlıysanız ve kolesterolünüz yüksekse, Finlilerin yaptığı araştırmaya göre demansa yakalanma riskiniz çok fazla.

4- Daha fazla D vitamini almak…

D vitamini eksikliği Alzheimer’a neden olmakta.

ABD’de yapılan bir araştırmada D vitamini eksikliğinin Alzheimer’a yakalanma riskini %125 arttırdığı görüldü. Araştırmacı Miia Kivipelto, STV’ye “D vitamini alımı Alzheimer’a yakalanmamak için önemli faktörlerden” diyor.

Olabildiğince güneş ışığı almaya çalışın. Güneşin fazla olmadığı yerlerde yaşıyorsanız D vitamini takviyesi alın.

5- Kahve imek…

Kahve içiyor musunuz?

Çoğu kişi bilmese de kahve beynimizi korumakta.

Kahve bolca magnezyum içerir ve güçlü bir antioksidandır. Alzheimer’a yakalanma riskinizi %50 azaltır. İtalya’da yapılan bir araştırma günde bir bardak kahve içmenin Alzheimer’ı önlediğini savunuyor.

6- Başımızı korumak…

Başımızı çok sert bir yere çarparsak demansa yakalanma riskimiz var. ABD’de yapılan bir araştırmada travmatik beyin yaralanmasının, Alzheimer’a yol açtığı görülmüş.

Motor sürüyorsanız kask takmayı ihmal etmeyin.

7- Alkol tüketimini azaltmak…

Fazla alkol tüketimi demans riskini arttırıyor.

Günde bir kadeh şarap içmenin Alzheimer’ı önlediğine dair anaştırma olsa da fazla alkol tüketiminin Alzheimer’a neden olduğu bir gerçek.

8- Beyin egzersizleri yapmak…

Beynimize tıpkı kaslarınıza davrandığımız gibi davranmalıyız.

Bunun için de en bilinen yöntemler bulmaca çözmek ve puzzle. Yeni şeyler öğrenmekten çekinmeyin. Yeni şeyler öğrenirken beynimiz ekstra efor sarfeder ve bu da bizim için sağlıklıdır.

9- İyi dinlenmek…

Araştırmacılar stresle demans arasında bir bağlantı olduğuna inanıyorlar. Stres kişiden kişiye değişebilen bir ölçüye sahip. Bu nedenle Alzheimer’ı gelişimini nasıl etkilediğine dair araştırmalar sürüyor.

Yine uyku beyin için çok önemlidir. Yeterince uyumamak demansa yol açmaktadır. İsveç’te yapılan bir araştırmada uyku sorunu olan erkeklerin demansa yakalanma risklerinin bir hayli fazla olduğunu kanıtladı.

Sözün özü; yaşamın kalitesini arttırma…

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 2701
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster