Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Alzheimer’ı önleyen 6 Besin

Alzheimer’ı önleyen 6 Besin
 

Alzheimer özellikle birçok etkeni içinde bulunduran bir hastalık. Alzheimer'ın tetikleyici unsurları arasında ise beslenme ilklerde yer alıyor...

Halk arasında “Bunama” olarak bilinen “Alzheimer” unutkanlıkla ortaya çıkan, hafıza ve konuşmada sorunlar yaşanan, bilişsel yeteneklerde ve günlük yaşam aktivitelerinde problemlere yol açan bir hastalıktır.

Alzheimer’ın nedenleri arasında yaşlılık, kalıtsal özellikler ve travmalar yer alıyor. Henüz kesin tedavisi bulunamayan bu hastalığın oluşumunu engelleyecek, beyin fonksiyonlarını güçlendirecek ve hafızayı kuvvetlendirecek çeşitli besinlerin olduğu biliniyor. Sağlıklı ve dengeli beslenerek Alzheimer gibi hastalıkların önüne geçilebiliyor. Yapılan birçok araştırma sık tükettiğimiz bazı besinlerin Alzheimer’ı önleyebileceğini gösteriyor.

Hangi Besinler Alzheimer’a karşı?

Beyin hücrelerinin bir kısmının ölmesiyle ortaya çıkan Alzheimer hastalığı özellikle hafızada ilerleyici kayıplara neden olmaktadır. Hafızaya iyi gelen yiyecekler arasında gösterilen besinlerin çoğu omega 3 yağ asitlerini, C vitaminini, B kompleks vitaminlerini, flavonoid ve antioksidan maddelerini içermektedir. Özellikle bu besin maddelerini içeren somon, sardalya, uskumru, ton balığı, ceviz, badem, zeytinyağı, avokado, yeşil yapraklı sebzeler, yaban mersini, karadut, çilek, turunçgiller ve köri baharatı Alzheimer’ı önleyici besinlerdir.

Yaban Mersini

Yaban mersini içeriğindeki flavonoidler sayesinde beynin hafızadan sorumlu bölgesi “hipokampus” üzerinde etkilidir. Zengin C vitamini ve antioksidan içeriği sayesinde ise yaşla birlikte zayıflayan hafıza için kullanılabilir.

Omega-3 Yağ Asitleri

Somon, sardalya, uskumru, ringa ve ton balığında yüksek oranda bulunan Omega-3 yağ asitleri; beyin ve sinir sisteminin düzenli çalışmasında büyük rol oynamaktadır. Aynı zamanda ceviz, badem, keten tohumu, zeytinyağı, marul, lahana ve brokoli gibi bazı yeşil yapraklı sebzelerde Omega-3 kaynakları arasında yer almaktadır.

Avokado

Yüksek miktarda antioksidan olan E vitamini içeriği sayesinde nöron ve sinir hücrelerini koruyarak Alzheimer’a yakalanma riskini düşürmektedir.

Turunçgiller

C vitamininden zengin ve önemli antioksidan özelliğe sahip olan limon, portakal, çilek, mango gibi turunçgiller beyinde zararlı içeriklerin birikimini önleyerek mükemmel temizleyici ve koruyucu görev görürler.

Köri

Fazlaca zerdeçal içeren bu baharat, zerdeçalın içeriğinde yer alan kurkumin sayesinde yüksek miktarda antikoksidan kaynağıdır. Bu özelliği sayesinde beyinsel riskleri azaltabilir. Alzheimer hastalığını önlemek isteyenler yemeklerinde özellikle sarı köri baharatını tercih edebilirler.

Yeşil Çay

Yeşil çay, içindeki flavonoidler sayesinde hafızayı geliştirmektedir. İçeriğinde bulunan antioksidanlar, Alzheimer hastalarının beyinlerinde plak oluşturan proteinlerin üretiminin azaltılmasına yardımcı olur ve hafızayı zayıflatan nöron kaybını baskılar.

Dyt. Ayşe Tuğba Şengel
Cebinizdeki Uzman, Diyetisyen


Sağlıklı beslenme ve diyet konusunda bize soru sorabilirsiniz: ayse@aysetugbasengel.com

Site: http://aysetugbasengel.com/
Instagram
Facebook

Şahin ÖZŞAHİN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 42
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2052
Kayıt tarihi
: 03.07.12
 
 

Online Beslenme ve Diyet Uzmanı | Cebinizdeki Uzman Diyetisyen ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster