Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '08

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Ama ben yaptım Hoca'm!

Ama ben yaptım Hoca'm!
 

www.dortyolgazi.k12.tr


Ortaokula gittiğim yıllardı.

Resim öğretmenimiz dört bölümden oluşan ve içinde kesinlikle yazı olmayan bir karikatür yapmamızı istedi. Yapacağımız karikatür olayı bize sadece çizgiler ile anlatacaktı.

Yaptığım karikatürün "Birinci bölümünde: Çocuk karatahtaya resim yapıyor, ikinci bölümde: karikatürdeki çocuk dil çıkarıyor, üçüncü bölümde: Çocuk çok kızıyor, dördüncü bölümde: Çocuk karikatürü siliyor." şeklinde idi.

Bu çalışmayı yaparken çok özenmiştim. Ayrıca resim dersini de severek yapıyordum ve genelde bu dersten yüksek notlar alıyordum.

Ertesi gün okula gittim. Öğretmenimiz çalışmalarımıza baktı. Bana sıra geldiğinde çalışmamı çok beğendiğini ancak bu karikatürün bir başkası tarafından yardım edilerek yapıldığını söyledi. Defalarca:

"Ama ben yaptım Hoca'm"

desemde inanmadı:

"Ödevin 10 numara ama ben sana altı veriyorum." dedi.

Ben ağlayarak sınıftan çıktım ve bir daha asla içimden gelerek resim veya karikatür yapmadım.

Bence tüm büyükler çocukların kendilerine, fikirlerine ve çalışmalarına saygı göstermeli ve onlara inanmalıdırlar.

Çünkü çocukların da hayalleri ve iç dünyaları var.Bu önemsiz görülen küçük bir ayrıntı bile çocuklarda özgüven duygusunun kaybına ve belki de çocuklarımızın istemediği mesleklere doğru yol almasına neden olacaktır.

Sevgiyle kalın...

Fisun KUŞCU

 
Toplam blog
: 14
: 1269
Kayıt tarihi
: 05.07.08
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. Yurduma Atatürk sevdalısı iki çocuk yetiştirmenin gururunu yaşıyorum. Haks..