Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Ama erkek ama kadın, “İnsan Hakları” nın nerelerindeyiz….

Ama erkek ama kadın, “İnsan Hakları” nın nerelerindeyiz….
 

Feminizm mi, Meninizm mi Kitabı Yazarı, Öner Samanlı, kadın ve erkeğin penceresini aralıyor


AMA ERKEK, AMA KADIN, “İNSAN HAKLARI” NIN NERELERİNDELER…?

Yakın bir süreçte, kadınlar, Dünyanın hakimiyetini ele geçiren “Amazon”lar olabilir mi..?

KADIN NİKAHA KADAR KAYGILI GİBİDİR / , ERKEĞİN KAYGILARI İSE NİKAHTAN SONRA BAŞLAR / MI…?

Kadınlara soracağınız sorulara genelde aldığınız yanıtlar birbirine yakın olurken, oysa erkeklere sorduğunuz sorunun yanıtları yüzde oranı daha fazla olarak farklılıklar gösterecektir.

Kadınlar genelde “kadın içgüdüsü”, “annelik güdüsü” gibi tanımlamalarla da, görüşlerine detay kazandıracaklardır.

Aşağıdaki sorular ve yanıtlarına baktığımızda, erkek ve kadın arasındaki önemli düşünsel farklılıkları algılamak kolaylaşacaktır.

KADINLAR ERKEKLERE, ERKEKLER İSE KADINLARA NE SÖYLEMEK İSTİYORLAR..?

Bugüne kadar yapılan tüm araştırmalarda birbiri ile örtüşen sonuçları bu bağlamda değerlendirebilirsiniz.

Erkekler ve Kadınların beyin algılamaları ile yansıması farklı olduğu gibi, vücut dilinin de dışa aktarımı çok farklı.

İkisi de insan olarak aynı bağlamda değerlendirilmekle birlikte, esasında, bir örnek vermek gerekir ise, kaplan ile leopar gibi diyebiliriz.

Yani ikisi de kedi olan bu canlıların ortak paydası “hayvan” olması.

İkisi de iki ayaklı, sosyalleşebilen, eğitilebilen, akıla sahip ortak paydaları ise, “insan”.

F.Gonzage’de demiş ki;

“İNSAN AKLINI YİTİRİNCE EVLENİR, SABRINI YİTİRİNCE BOŞANIR…(MI..?)

Erkek ve kadın, diyelim ki İngiliz, İngilizce ana dilleri olarak konuşulmakta olmakla birlikte, kadın ve erkek olarak cinsiyetlerinde kullandıkları dilleri çok farklı.

Zaman zaman ortak grameri kullansalar bile, algılamalarında görünen farklar, kadın ve erkeğin ortak dilinde, bir ayrışma olarak görülebiliyor.

Mesela, bayan arkadaşınıza bir sevgililer günü mesajı gönderdiniz.

Kızın annesi kadın ile kızın babası erkeğin gelen cep telefonu mesajı hakkında, sizinle konuşurken, anladıkları farklı olacaktır.

Anlaşılanlar farklı olunca, size yansıyanlarında farklı olacağı kesindir.

"Annem bana yazdığın, sevgililer günü mesajını, ben duşta iken okumuş. Bana bu çocuk kim..?” diye sordu…

Kadının penceresinden bakılınca anlamı;

“Kızım, kim bu nezaket sahibi çocuk, yoksa benden gizlediğin bir şeyler mi var… Gerçi artık engelin de yok, ufaktan evlenme hazırlıklarına başlasan iyi de olur… Ne zaman tanıştıracaksın….”

İnsani farklılıklarımız;

Aynı mesajı kızın babasının okuduğunu farz edelim.

"Babam, bana yazdığın, sevgililer günü mesajını, ben duşta iken okumuş. Bana fena kızdı, kim bu herif..?” diye sordu…

Erkeğin penceresinden bakılınca anlamı;

“Kim bu zübük, neymiş bu sevgilim mesajı, sevgilin varda benim haberim yok. Gene annenle ne işler karıştırıyorsunuz. Söyle bakalım…”

PARANIN MUTLULUKLA İLGİSİ NE KADAR DOĞRU ORANLIDIR…(MI..?)

Ne demişti Napolyon;

Para, Para, Para…

Paranın temizleyemeyeceği bir leke var ise ben de bilmek isterim. Satın alınamayacak hiçbir değerin olmadığı tezini her zaman savunanlardan birisi olarak,

“Paran var ise elin sıcaktır, elin sıcaksa yüreğin de sıcaktır, yüreğin sıcaksa, her yerin sıcaktır. Isıtmayı da, soğutmayı da bilirsin…!” (Acizane bu söylemin sahibiyim)

ERKEKLER VE KADINLAR YADA KADINLAR VE ERKEKLER NE DEMEK İSTİYORLAR..?

Erkek der ki: "Bizim eve gidelim, sana CD koleksiyonumu göstermek istiyorum"

Anlamı: Eve gittiğimizde öpüşmekle yetineceğimi sanma sakın, seni soyup soğana çevireceğim… seni is-ti-yo-rum…!

Kadın der ki: "Bana CD koleksiyonunu gösterecektin, hadi öpüşmemiz tamam da, sence çok ileri gitmiyor muyuz?"

Anlamı: Müthişsin, iyi ki CD koleksiyonunu göstermek için getirdin beni, lütfen devam et, devam, devam, Allah aşkına devam et, çıldırmak üzereyim

İNSAN PARASI OLDUKÇA DAHA FAZLASINI MI İSTER…(Mİ..?)

Şimdi parayı boş verin biz mevzuumuza devam edelim…

Erkek der ki: "Bu sıralarda her şey üst üste geldi. Bir terslik var ama anlamak mümkün değil, çok karıştım!"

Anlamı: Artık ayrılmamızın zamanı geldi, senden bıktım haberin olsun…

Kadın der ki: "Beni bir süre hasta olan teyzemle ilgilenmek zorundayım. Bu dönemde görüşemeyeceğiz..!"

Anlamı: Bebeğim, bu ilişki beni sıkmaya başladı, cüzdanı iyi birisi ile yeni bir aşkın arefesinde olduğumu anlasana…!

Benjamin Franklin’ de demiş ki;

“ PARA BOŞLUĞU DOLDURMAK YERİNE, BOŞLUK YARATIR..” …(MI..?)

Yazı tura atalım sonra karar veririz.

Erkek der ki: "Şişmanlığın bu kadar yakıştığı birini görmedim!"

Anlamı: Yahu, Karaköy iskelesinin dubası gibi oldun, devam et, kuş yakında yuvadan uçar nasıl olsa…

Kadın der ki: "Aşkım sen evlilikte bekarete önem veriyor musun..?”

Anlamı: Bakire olmam sorun olacaksa, diktireyim bari…

OLGUN KİŞİ DAİMA SİZİN PENCERENİZDEN BAKAR MI…?

Belki pencereden bakarsınız, belki pencereden atarsınız.

Olgun da olsa tanımadığım bir kişi nasıl olur da bizim eve gelip, benim penceremden bakabilir ki…?

Erkek der ki: "Müthiş bir şeymiş bu, çok zevk aldım..”

Anlamı: Bil ki eski sevgililerim hariç.

Kadın der ki: " İnan ki sevgilim seninle bir ilki yaşadım..”

Anlamı: Şapşal mısın..? Amma mutlu oldun, kendini bir b.k sanma ben neler yaşadım bilsen…

ÇOCUK MUTLU BİR EVLİLİĞİN MEYVESİ Mİ..?

Vallahi bu husus ta, insanları anlamak mümkün değil. Kadın ve erkek hır hır hırlaşıyorlar, sonra bakıyorsunuz, kadın hamile, adam elinde çocuk bezleriyle marketten çıkıyor…

Erkek der ki: " Hayatım senden önce birçok arkadaşım oldu ama, sen çok özelsin…!”

Anlamı: Vallahi bu tesadüf bayağı hoşuma gitti. Son zamanlarda bu kadar tatmin olmamıştım… Gittiği yere kadar gideriz…

Kadın der ki: " Trafik çok sıkışıktı, tam zamanında gelemedim, özür dilerim..”

Anlamı: Daha ilk buluşmamızda hemen gelip de kolay bir kız olduğumu mu sanacaktın, salak herif… Özellikle geciktim.

DÜNYA KURULUŞUNDAN BU YANA ERKEKLERİN KATİL OLDUĞU OLAYLARDA YÜZDE YETMİŞ KADIN ANA FAKTÖR MÜ..?

Yasa yapma yetkisi bulursam eğer, bir kadın için katil olmayı yasal olarak aptallık olarak belirler, bu suçu işleyen erkeğe de en ağır cezanın verilmesini kanun maddesi içeriğine alırdım…

Erkek der ki: " Benim eve gidelim, seni çok özledim aşkım..”

Anlamı: Seninle sevişmek, seks yapmak istiyorum.

Kadın der ki: " Allah Allah bu ayki reglim neden erken oldu ki…?”

Anlamı: Canım istemiyor, ağzında leş gibi içki kokuyor, Çamaşır, ütü, ah belim, bu gece olmaz, her yerim ağrıyor sevgilim…”

DÜNYA KURULUŞUNDAN BU YANA KADINLARIN KATİL OLDUĞU OLAYLARDA YÜZDE YİRMİ ERKEK ANA FAKTÖR MÜ..?

Yasa yapma yetkisi bulursam eğer, bir erkek için katil olmayı yasal olarak salaklık olarak belirler, bu suçu işleyen kadına, bekaret kemeri taktırılması cezasının verilmesini kanun maddesi içeriğine alırdım… (Diğer kadınların akıllarını başlarına devşirmeleri için)

Erkek der ki: " Canım sen rahatlayabildin mi.(orgazm)..?

Anlamı: Ya ne yapabilirim ki, boşaldım işte.. sende çok oyalanıyorsun…

Kadın der ki: " Müge’ye eşi sevgililer günü için, çok güzel, fantastik iç çamaşırı almış, laf aramızda, utanmadan onu da bana söylüyor…”

Anlamı: Müge’den neyim eksik, bak koca dediğin böyle olur, fantezileri seviyor adam, sende tık yok…”

FEMİNİZ Mİ MENİNİZ Mİ..?

İnşallah, kitabın yeni bir baskısını yaptırabildiğimizde bu hususları yakın ve uzak gözlüklerimizi takarak irdeleyeceğiz.

Kadın der ki; “Ben asla feminist değilim, böyle ayrımcılıklara karşıyım”

Anlamı: Ya feministim diyeyim de bana tavır al, seni sonra nasıl inek gibi sağacağım…

Erkek der ki; “ Karıcığım geçenlerde, internette Öner Samanlı isimli bir adamın yazılarını okudum. “Meninizm” diye bir olgudan söz ediyor, sen böyle bir tanımlama duydun mu..?”

Anlamı: Bak karı, öyle feminizm falan anlamam, evde benim borum öter, başka boru öttürmem.

BU MAKALENİN YAZARINA GÖRE…(Mİ..?)

“Suudi Arabistan’da, kocasına kahve yapmayan bir kadından erkek tazminatsız boşanma hakkına sahip….”

Türkiye’yi, bir İslam Devleti olmaya sürükleyen zihniyetlerden,

Haydi erkekleri anlamaya çalışıyorum…. Üç dört kadın o olmazsa diğeri, şer’an boşsun bitti bu iş….

Kadınlarımıza ne oluyor, bu mecrada, renk renk türbanlarınızla, Cumhuriyet Meydanlarına, okumuşunuz okumamışınız, kültürlünüz, cahiliniz dökülüp de, İslam ülkesi olma sevdasına soyunuyorsunuz….

Haberiniz olsun, belki ya benim için sorun değil kahvemi yapar bir de falına bakarım da diyebilirsiniz….

Amma velakin, kapıdaki son model arabanın önünde oturamayacağınızı ve asla süremeyeceğinizi de biliyor musunuz…

Böyle bir suçun cezası,

Kırkdokuz kırbaçtan başlıyor…

Haddimizi bilelim.

Ama erkek ama kadın, “İNSAN HAKLARI” nın nerelerindeyiz….

“İNSAN HAKLARI” nın nerelerindeyiz….

(MI..?) Yada …(Mİ..?)

Öner SAMANLI

DİPNOT: Öner SAMANLI’nın “ Feminiz mi - Meniniz mi “

Adlı Yapıtından alınmıştır….

 
Toplam blog
: 295
: 3087
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..