Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '11

 
Kategori
İstanbul
 

Ama ne proje?

Ama ne proje?
 

Hiç de çılgınca değil. Niye çılgınca olsun ki! Bir kere yapılamıyacak bir şey değil. Bugünkü Mühendislik Biliminin sınırları çok daha büyük projelere destek verecek güçtedir. Buna inanıyorum. 

Kimin kafasının altından çıktı bilmiyorum ama Osmanlı’nın da böyle bir projesi olduğunu biliyorum. Ama benim bildiğim Osmanlı Projesi Karadeniz’i Sapanca-Sakarya Nehri yoluyla Karadeniz’e bağlayan kanal projesiydi. Anadolu yakasında yer alan bu projede, Sakarya Nehri, Sapanca Gölü ve İzmit Körfezi bir kanalla birleştiriliyordu. Proje kapsamında toplam 140 km.lik bir kanal açılacaktı. Projenin devamında ise İzmit Körfezi Karadeniz’e bağlanacaktı. 

Tayyip Erdoğan’ın projesi ise İstanbul’un Trakya yakasında yer alıyor ve yine Karadeniz ile Marmara’yı birleştiriyor. Yakışır, iyi olur… İstanbul Boğazı’nı deniz trafiğinden bir derece kurtarır. 

Fakat ! 

Bu fakat yok mu? İşte her zaman cümlenin sonuna konulan bir nidadır ve aynı zamanda ters bir anlayışı belirtir. Ben bu projeye ters olarak ne söyleyebilirim ki… Lehine söylenecek bir sürü şey varken… 

Başbakan diyor ki.. “Bu proje sayesinde onbinlerce kişi iş bulacaktır.” Doğrudur. Bu Proje İstanbul’u ikiye katlayacaktır. Bugün 15 milyon olan (ben öyle biliyorum) İstanbul nüfusu 30 milyona çıkacaktır. Yine İstanbul’a yüzbinler akacaktır. Milyonlar yerleşecektir. Bu kente bu kadar işkence yetmez mi? Bu kent zaten kendi dertleriyle uğraşıyor; onları çözümlemeye çalışıyor… Niye ona bu kadar yüklenmek… 

Anadolu’daki 81 il çeşitli sorunlarla boğuşmaktadır. Yüzlerce ilçenin sayısız sorunu vardır. 40.000 köyümüzün kapısını çalsan her birinden feryatlar yükselir… Peki, niye bu devasa Proje İstanbul’a… Kasımpaşa İstanbul’da diye mi? 

Her yıl 750 000 bin kişi yatağını yorganını toplayıp İstanbul’a geliyor… İstanbul’un taşı toprağı altın diyerek… Anadolu’da köyler neredeyse boşaldı… Bütün genç insanlar kaçıyorlar… Öyleyse bu ilçeleri, köyleri ne yapacağız… Kimlere bırakacağız… 80-90 yaşındaki piri fanilere mi? 

Anlamak istiyorum: Acaba köylere hangi projeleri yapıyorlar? İlçelere hangi projeleri yapıyorlar? Onlar nasıl kalkınacak? 

Her şey İstanbul’a öyle mi? İstanbul başka… Anadolu başka… Bu da Osmanlı’nın İstanbul sevdası gibi bir şey… Anadolu askeri 7 yıl askerlik yapsın; vergisini versin… İşte o kadar… Sen neyin var , neyin yok İstanbul’a dök… Böyle bir proje bütçenin bütün kaynaklarını sömürür… Yıllarca kimse dönüp Anadolu’ya doğru dürüst hizmet götüremez… Bu benim anlayışım. İnşallah hesaplar uygun gider. Oralara da para bulunur. 

Böyle bir projeye ne luzum var , demiyorum… Şimdiye kadar bunun gibi bir çok proje yapılmalıydı. Anadolu kalkınmalıydı… Ama bazı şeyler hep gecikiyor… Ve Siyasiler de nedense İstanbul’u Anadolu’nun üzerinde görüyorlar… Ben buna katlanamıyorum… 

Bu göçü durdurmak gerekir. Nasıl durdurursunuz. Anadolu’da yeni İstanbul’lar yaratarak.. İstanbul olacağı kadar olmuş… Zaten almış başını gidiyor… Ya Anadolu kentleri, kazaları.. köyleri… Hani onlar için çılgın projeleriniz . Onlar da projeler bekliyorlar… Ben de … 

Bu projeden herhalde birlerinin haberi olmuştur. Çünkü burada bir “Boğaziçi” daha doğacaktır; arsalar müthiş pahalanacaktır. Silivri’de ki Emlakçı öyle tahmin ediyor. O zaman burada ki arsaları kimler topladı. Bu işin rantını kimler yiyecek… Biraz merak ediyorum da. Öyle çok fazla değil...! 

 

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..