Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '07

 
Kategori
Blog
 

Amaç daha çok okunmaksa; (MB için öneriler-3)

Amaç daha çok okunmaksa; (MB için öneriler-3)
 

Daha az yazmalıyız.
Yanlış duymadınız, aynen öyle.
Da-ha az yaz-ma-lı-yız.
Yatmadı mı aklınıza.
O halde şöyle bir soru sorayım size.
Her biri 100 'er kere okunmuş 10 yazı yazmış olmayı mı tercih ederdiniz?
Yoksa , her biri 300' er kere okunmuş 3 yazı yazmış olmayı mı?
Tabii ki 2. durumu yeğlerdiniz değil mi?
Neden peki?
Apaçık ortada ki; daha 4. yazınızı yazdığınızda,
toplam 1000 okunma sayısını,
yani 1. durumdaki performansı,
geçeceksiniz de ondan.
E bunun 5. yazısı var daha, 6. yazısı var.
Gördünüz mü?
Demek ki asıl gücünüz;
henüz yazmadıklarınızdaymış.
Hep aynı yazıyı yazmadığınıza göre, toplam okunma sayısının yüksek olmasının,
ne anlamı var ki?
Yalnızca kişisel tanınırlığınızı arttırırsınız.
Oysa yazı başına az okunduğunuz için,
yazılarınız amacına ulaşmamış demektir.
Boş zaman kıymetli.
Fırsat buldukça yazıp biriktirmek lazım.
Ama yayına vermenin bir ayarı olmalı.
Ben yayına verme zamanını şöyle belirliyorum,
günceli yazmadıysam eğer.
Diyelim ki toplam 5 yazı yazmışım ve
toplam olarak 1500 kere okunmuşum.
Yani, yazı başına ortalama okunma oranım 300 civarında.
Yeni bir yazı yazdığımda yazı başına ortalama okunma oranım, derhal 250 ye düşecektir.(1500/6)
İşte ben bu yazıyı yazdıktan sonra ortalama okunma oranım yeniden 300' e çıkmadan, yeni bir yazıyı yayına vermiyorum.
Bu aralar, 3 gün beklemek yeterli geliyor.
Yani haftada 2 yazı.
Ancak ben haftada 1 yazı yazmayı istiyorum.
Böylelikle, yazı başına okuma oranım da artarak, 400-500 lere çıkacaktır.
Bu yöntemi , size de tavsiye ederim.
Bu konuda bazı güncel örnek rakamlar vermek istiyorum.
İlk sayfadaki çok okunanlar listesindeki arkadaşların, yazı başına ortalama okunma oranları şöyle:
1)575
2)490
3)1235
4)675
5)500
6)320
Bu rakamlar, MB tarafından verilen, toplam okunma sayısını, toplam blog sayısına
oranlayarak elde edilebildiği için, yayınlamakta bir sakınca olmadığını düşünüyorum.
Yani isteyen herkes bu sayıları zaten hesaplayabilmekte.
Burada 2 arkadaş hariç diğerlerinin yazı başına okunma sayılarının, 500-600 civarında olduğunu görüyoruz. Tabii, bu kadar çok yazmalarına rağmen,
böyle bir ortalamayı tutturmaları gayet başarılı ama, yazı başına çok okunanlar
listesinde üst sıralarda yer almaları mümkün değil.
İçlerinden bir arkadaş çok daha az yazarak çok okunmayı başardığı için,
yazı başına çok okunanlar listesinde de üst sıralarda yer alacaktır.
Ama başka ne cevherler var kimbilir? Örneğin milliyet.com.tr'de okunanlar
listesine baktığımızda aynı ortalamaların daha yüksek olduğunu görüyoruz.
1)1165
2)500
3)1470
4)1060
5)500
6)885
Görüldüğü gibi, çok okunmak, başka bir şey, çok yazarak çok okunmak başka.
Bu bağlamda MB'nin sayın yöneticilerine, bir önerim olacak. Toplam okunma sayısı gibi, yazı başına ortalama okunma sayısı da, belirleyici bir parametre olsun.
Hatta blog yazarları sayfalarına bu sırayla yerleştirilelim. Ortalama en çok okunandan aza doğru. Mükemmel bir otokontrol mekanizması oluşur o zaman.
İlk sayfalara yükselmek, hiç değilse daha arka sayfalara düşmemek için, kılı kırk yararak hazırlarız yeni yazılarımızı. Sonuçta artan şey; kalite olacaktır.
Daha da abartayım blog yazarlarının belli bir kısmı, mesela, ilk 500'ü görünsün yalnızca bu sayfalarda. Diğerleri yazıdan yazıya görünsünler ancak ve çok okunan bir kaç yazı yazıp ortalamalarını arttırmadıkça giremesinler bu listeye.
Girdiklerinde de, yazar sayısının sabit kalması için, listenin en altındakini çıkararak girsinler. Böylelikle hem yazar sayısı teorik olarak sınırlanmayarak herkese açık bir yapı oluşturulmuş, hem de pratikte sınırlanarak, görünen yazar kalabalığının önüne geçilmiş olur.
Çok mu rekabetçi bir yapı oldu? Yarışma gibi ha? O zaman çok okunanlar gibi,
yazı başına çok okunanlar top 10'u olsun bari. Hem unutmayalım ki, hayatın bizatihi kendisi bir yarışmadır.
NOT: Millet neredeyse 1000'î kutlayacak. 80 günde 10 tane yazabilmişim ben.
Bu 10. yazım. İyi. Kutluyorum kendimi, kendi kendime. Hatta gözlerimden öpüyorum. Dalya mıydı neydi, ondan diyorum. 100 mü dalya oluyordu? Dal derim ben de o zaman. Dal ki, bulasın aradığını.

 
Toplam blog
: 30
: 2257
Kayıt tarihi
: 03.11.06
 
 

İzmirliyim ama, İstanbulda yaşıyorum. Elektronik Mühendisiyim ama, ilaveten yazıyorum. Evliyim ama..