Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Amacım doğrultusunda her gün yeni bir şey yapıyorum

Dünden daha çok şey biliyorum. Bu yüzden yarın adına bu bilgileri çoğaltmak istiyorum. Bunun ayak işi de bana göre bol bol okumak, yazmak, dinlemek. Tabii, en başta da disiplin lazım öğrendiklerimi uygulamak için. Çünkü öğrendiklerimi uygulamadığım takdirde ne kadar çok bilgi sahibi olursam olayım büyüyüp olgunlaşmam olası değil. Sadece bilgi hamalı olup çıkıyorum.

Son iki- üç yıldır odağım ideal formumu korumak üzerine. Şükürler olsun şu an istediğim kilodayım. Fakat yaşam tarzına dönüşmediği an, bütün verdiğim kiloların bando- mızıka eşliğinde geri geleceğini adım gibi biliyorum. Hâlbuki o kadar memnunum ki şu anki bedenimden! Birileri bana sarıldığında onların kolları arasında kayboluvermek çok hoşuma gidiyor. Hele seyrek de olsa ben, kendi kendimi kucakladığım anlar birbirine kavuşan kollarım büyük haz veriyor bana. Şiddetli yeme arzularım tavan yaptığında o anları anımsatmaya çalışıyorum kendime. Yoksa baş etmem olası değil.

Nitekim annemle birlikteliğimiz süresince iki- üç kilosu geri geldi bile. Acilen yaptıklarıma bir yeni ekleme yapıyorum. Daha doğrusu ideal kilomda olmanın rehaveti ile yaptığım rutinlerden birkaçını ihmal etmeye başlamıştım, onları tekrar günlük programıma alıyorum. Şükürler olsun, bedelsiz ödül olmayacağının farkındayım. Ben bedenimin bu halini son nefesime kadar korumak istiyorum. İnanın bunu dillendirmem bile yakınlarım arasında tepkiye yol açıyor; hemen “ Sağlık her şeyin başı! “ diyorlar. İşte o an çıldırıyorum. Sanki sağlığım ve ideal formum arasında bir seçim yapmam gerekiyormuş gibi algılıyorum. Korkuyorum. Hâlbuki niye ikisi bir arada olmasın ki!

Aslında bu korkularımız yanlış inançlarımızdan kaynaklanıyor. Çünkü bizim sülalemizde, zayıflık hastalıktır gibi bir inanç hâkim. Belki de o yüzden, maşallahı var hepimizin. Ben de zayıfladıkça ayrık otu gibi hissediyorum kendimi aralarında. Yalnızlaşıyorum. Ne yapalım, eğer daha ince biri olmak istiyorsam bazen bunun bir bedeli olacaktır. Kilo vermek ve korumak için değer.

Ben bir karar aldım. Bu yüzden kilo vermek ve korumak için ne yapmam gerekiyorsa yaparım; bu benim doğal hakkım. Hem, daha sağlıklı ve formunu koruyan biri olmayı istemek kötü bir şey midir?

 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..