Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

Amaçlar farklı ama hedef: sınav

Amaçlar farklı ama hedef: sınav
 

Sınav dönemindeyiz okulda. Son sınavları yapmaya uğraşıyoruz. Okulumuz sağolsun sınavları 12'sine kadar uzattı ki öğrenciler okula gelsin. Neyse sesimizi çıkarmıyoruz zaten, geliyoruz tıpış tıpış... Yalnız bunalmış durumdayız bütün okul olarak. 2 haftadır sınav oluyoruz ve hala devam etmekte bu stres. Artık haftaya bitiyor inşallah. Eminim bizde bitmiş olacağız sınavların bitmesiyle...

Bugün onu konuşuyoruz sınıfta, amma da uzadı bu sınavlar diye. Belki içinizi acıtacağım ama sınıfın yarısı kalıyor birkaç dersten. Herkes onu düşünüyor kara kara şimdi. Nasıl geçeceğim? Son sınavdan 45 alırsam beni geçirir mi hoca acaba? İlk sınavım 30, ikincisi 25, hocam lütfeeen 45 alırsam geçirin... tarzında cümleler uçuşuyor her ders sınıfta ve koridorda. Hocalar da ellerinden geleni yapmıyor değil. E çocuğu boş boş geçiremezsin, onlarda ödev veriyorlar, proje olarak. En azından ellerinde somut bir şey olsun da bir başkası sorduğunda bu çocuğu neden geçirdin diye, cevap verebilsinler. Ama çoğu, isteyenlere özel sözlüler veya quizler yapıyor. Sağolsun benim arkadaşlarım da çok çalışıyorlar, geçiyorlar hep derslerden. Şaka yapıyorum tabii ki. Daha bugün yapıldı kurtarma sözlüsü, bizimkiler çalışmalarına rağmen susup kaldırlar. Hoca bir şans daha verdi cumaya, bakalım ne olacak...

Sınıf geçme hususunda özel derslere verilen paranın haddi hesabı yok! Sınıfın yarısı özel ders alıyor hergün, her dersten. İşe yarıryor mu diye soracaksınız ama şaşılır, evet! Mesela iki gün önce olduğumuz Dil ve Anlatım sınavından "1" alan kişi yok sanıyorum... Ama ne işe yarar ki son an da çalışmak. Diğer notlar rezil olduğu için bazılarına yetmiyor şimdi aldıkları 2'ler 3'ler...

Diyeceksiniz senin hiç derdim yok mu notlar konusunda. Yok dersem yalan olur. Bir derste var. O da fizik. Çok kötü değil notlarım ama karneme üç gelmesinden korkuyorum. Merak edenler için birinci sınavım 82, ikincisi 65 :) Gördüğünüz üzere düşüş var. Son sınavımızı da dün olduk. Tek kelimeyle ifade etmem gerekirse, iğrençti... Yapabildiklerimi yaptım ama hangi notu alacağım konusunda hiçbir fikrim yok. 4-5 olmayacağı kesin ama en azından 3 alayım diye dua ediyorum. Böylece karneme 3 veya 4 gelir. E bu dert mi diyeceksiniz.. Diğer arkadaşlarım için değil çünkü "sınıfı geçiyorum". Onların derdi o. Her zaman duyduğum laflardır; "Kızım, 1. sınavın 90, ikincisi 95, üçüncüden 0 alsan bile puan olarak, gene 3 geliyor karnene"... E doğruuu, kalmıyorum ki :) Tamam da asıl mesele o değil. Ya takdir giderse? Ukalaaaaa! Duyabiliyorum hepinizi, merak etmeyin bağırmanıza gerek yok. Ama benim de derdim o işte. Bütün derslerim 90lardayken gidipte fizikten 3 aldım diye takdiri de kaçıramam yani, kimse kusura bakmasın. Bu zamana kadar takdirle geldik, şanımıza yakışmaz teşekkür :) Tamam bu konuyu kapatayım en iyisi çünkü şu an çoğu velinin bana içten içe kızdığını biliyorum.

Yani başlıkta da belirtmek istediğim konu buydu. Kimisi son sınavlara kalmamak için önem veriyor, kimi takdiri veya teşekkürü kaçırmamak için... İki grup da çalışıyor. İki grup da yoruluyor. 1 grup diğerini kıskanıyor. Diğer grup onlara yardım etmeye çalışıyor. Sonuçta kalan kalıyor geçen geçiyor. Tek zarar geçen bir seneden geliyor. Herkese "5" dolu günler efendim...

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..