Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '10

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Aman, Siz Sakın Yapmayın!

Aman, Siz Sakın Yapmayın!
 

Dediğimi yap, yaptığımı yapma!

Sanki bir uzuvum kopmuş gibi. Yıllarca gözlük takıp ta, lens takmaya başlayınca, eliniz ha bire gözlüğünüze gider ya. Olmayan gözlüğünüze. Yıllarca bir arada olmaktan, uzuvlaştırdığınız gözlüğünüze. İçinden geçtiğim durum, benim için biraz böyle.

Göbek bağı 5 yıl önce kesilmiş kızımı , öyle uzuvlaştırmışım ki kendime… O mutlu, ben mutlu.

Kim bilir, belki de öyle olmasını arzu ettiğimden bu tanımlamam. Ta ki, Elif'in anaokuluna başladığı ilk sene, öğretmeninin o cümlesini duyuncaya kadar.

Farkında mıydım? Evet.

Aslında bilipte bilmemelikten gelme durumu belki de.

Hepimiz gibi, araştırıyorum, okuyorum, duyuyorum, görüyorum. Vıcık vıcık biriktirmişim bilgileri. Bağlılıkla-bağımlılık arasında çok, hem de çok ince bir çizgi olduğunu biliyorum. Geçmişim işte o ince çizgiyi. İşin tuhafı, sınırı geçtiğimi de biliyorum. Hatta bu çizgiyi geçerken de farkındaydım. Hani bir laf var ya: ‘Biri beni durdursuuuuun!’ Beni durduran, Elif’in öğretmeni.

İtiraf ediyorum. Kimse fark etmeseydi,

geçtiğimi,

ben o yolda yürümeye devam edecektim. Gizli gizli…

Nasıl olsa kimse fark etmiyor kardaki izimi. İyi ki fark etti! İyi ki durdurdu biri beni.

Şimdi, Elif’in göbek bağı kesileli 5 yıl 3 ay geçmişken üstünden. Muğla-Afyon karayolunda, Denizli civarında, gayri ihtiyari arka koltuğa bakma ihtiyacı içerisindeyken, evi defalarca arayıpta telefonlar açılmamışken, anneannenin, dedenin cep telefonunu ve ev telefonunu toplamda 5–6 kez aramışken… Ben neden açmıyorlar, bir şey mi oldu acaba diye endişelenirken…

Son aramam da telefon açıldı. Annemle konuştuk biraz. Sonra Elif’le… Yanılmışım yine. Hani anneler yanılmazdı, her şeyi bilirlerdi oysa. Kızımın göbek bağını keseli 5 yıl 3 ay doldu.

Ben göbek bağımı 3 saat önce kestim.Kestikten sonra, öylece, boşlukta kalakaldım sanki.

Bakalım göbek bağımın düşmesi kaç gün sürecek?

Yazarın Notu: Öğretmen; 'elinizi Elif'in üstünden çekin artık' demişti.

Bu yazının 2. bölümüne bu linkten ulaşabilirsiniz.

http://blog.milliyet.com.tr/Gobek_bagimi_kestim_/Blog/?BlogNo=234185

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..