Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Aman dikkat! Çocuklarımız öğrenme güçlüğü çekebilir...

Aman dikkat! Çocuklarımız öğrenme güçlüğü çekebilir...
 

Çocuklar bireysel farklılıklarla doğarlar. Bazı çocukları büyütmek, anne babadan daha fazla enerji çekerken, bazıları ise daha kolay büyür. Bu gibi durumlarda çocukların neden diğerlerinden farklı olduğu değil, o durumla nasıl başa çıkılacağı ilgilenilmesi daha faydalıdır.

Her çocuk hareketlidir. Bu hareketlilik doğal karşılanabilir. Fakat özel öğrenme güçlüğü ve aşırı hareketlilik olan çocuklar da bu gözle görülür bir biçimde diğer çocuklardan ayrılır. Bazı çocuklar doğuştan itibaren kurallara, sınırlara ve çevresine daha kolay uyum gösterirken, bazıları ise uyum göstermekte güçlük çekerler. Öğrenme güçlüğü gösteren, aşırı hareketli olan çocuklar anne, babalarını zorlayan çocuklardır.

Ortan kızım Doğa okul öncesi tüm belirtileri taşıyordu. Ablasından daha hareketli, içi içine sığmayan, bebeklik döneminden itibaren huysuz ve uykuyla arası pek olmayan, duyar ama dinlemiyor gibi, sabırsız, elleri ayakları sürekli kıpır kıpır, her yere tırmanır evin içinde kabusum olmuştu o denli..Bit türlü çabalarıma rağmen enerjisini tüketemiyordum. Defalarca iyi ki erkek olmamış dedim; kendi kendime. Bu enerjiyle nasıl baş edebilirdim ki? Okuduğum dergi ve kitaplara bakılırsa , aman dedim!

Kızımın tanısı koymuştum. Ya böyle devam ederse aman Allahım ! Hiç boş ver demedim kendime daha ilgili daha hoş görülü olmalı, daha çok vakit ayırmalıydım kızıma okul öncesi bu davranışlar sergilemesi ürkütmüştü beni açıkcası. Saldırgan değil ama her an olabilirdi. Kızım doğanın okul başlama dönemi üç numara kızım Azranın doğumuna rastlamıştı. En hassas dönemleri çocukların, kardeşi ama rakip gördüğü birinin dünyaya gelip de anneyi paylaşması. Beni çok zor bir dönem bekliyordu. Kardeşi olduktan sonra çevresine karşı duyarsızlığı bır kat daha arttı, huysuz bir o kadarda saldırganlaştı evin içersinde ne yapacağımı bilmez haldeydim mevsimlerden kış sürekli ev içi ve okul sıkmıştı çocuğumu... Okulda da öğretmen dikkatsizliğinden şikayet etmişti. Bu duruma son vermeli, kızım için bir şeyler yapmalıydım. Hiç vakit kaybetmeden götürdüm çocuğumu doktora. Doktor bir sürü öneride bulundu uykusuzluğu içinde şurup verdi.

"Korkmayın!"demesi doktorun rahatlatmıştı beni. Her çocuğun bir olmayacağını, ablasıyla kıyaslama yapmamamı önerdi. Daha çok ilgi sevgi göstermemi, hoşgörülü davranmamı, enerjisini tüketmesi için çeşitli ilgi alanları oluşturmamı istedi. Doktorun tüm önerilerini yerine getiriyordum başka çaremde yoktu zaten, kızımı normale döndürmeliydim. Benim kızım çok da zekiydi, bütün bunlara anlam veremiyordum. Öğretmeniyle konuştum kızımla biraz daha fazla ilgilenmesini istedim. Sağolsun kırmadı, öğretmenimiz fazlasıyla ilgilendi kızımla...

Haftalar sonra kızımdaki değişikliği herkes farketti. Biz ona büyüdün dedik; ama fazlasıyla yol kat etti... Kızımın sorunu aslında kıskançlıkla ortaya çıkan bir depresif bir durum. Kıskançlık hepimizin egosunda vardır. Kimi zaman belirir uykuda olduğu ruhlardan... Demek ki; Kızımın küçük yüreği taşıyamadı içindeki beliren kıskançlık ruh durumunu...Çok şükür atlattık bu enerjisi bol durumları. Artık kabullendi Azranın küçük ablası olmayı. Hanım hanımcık kızım bugünlerde, bu yıl dördüncü sınıfa gidecek. Anneler, babalar önerilerimi ukalalık görmeyin. Tüm bunlar uzman doktorun önerileri...

*Aşırı hareketli bir çoçukla baş etmek anne-babaların sandığınızdan daha çok enerji ve mesaisini alan bir süreçtir.Bu sebeple kendinize özel zamanlar ve farklı ilgi alanları açmanız, hem sizin hem de çocuğunuz için önemli bir yatırımdır.
*Çocuğunuzla kaliteli zaman geçirin.Yaptığınız aktiviteleri sonlandırırken onun eğlenmiş olmasına ve kendini başarılı hissetmesine önem verin.
*Fiziksel olarak enerjisini boşaltması için ona alan tanıyın.
*Çocuğunuzu diğer çocuklarla karşılaştırmayın, onu olduğu gibi kabul edin.
*Onu her durumda ve her koşulda sevdiğinizi sözel olarak belirtin ve bunu ona hissettirin.
*Yumuşak geçişler yapabilmesi için önceden günün programını belirtin.
*Onlarla mutlaka her gün oyun oynayın.
*Verdiğiniz talimatlarda, basit olmaya çalışın.
*Limitlerinizi iyi belirleyin.


" ÇOCUKLAR BİZE SUNULMUŞ BİR LÜTUFTUR! ÇOCUKLARIMIZI RUHLARINI İNCİTMEDEN SEVGİYLE BÜYÜTELİM "

 
Toplam blog
: 86
: 1295
Kayıt tarihi
: 25.07.07
 
 

Kdz Ereğli doğumluyum. Üç tane yaşam çiçeğim var. Ailemle birlikte yaşama dair ne varsa yaşamın bize..