Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '08

 
Kategori
Yolculuk
 

Amasra ve Hoşafçı Hasan

Amasra ve Hoşafçı Hasan
 

Geçtiğimiz günlerde yine bir iş gezisi için Batı Karadeniz’e gittim. Bir kaç il dolaştım ve Bartın’ı dönüşten bir gün öncesine bıraktım. Çıkış noktamdan itibaren bunu planlamıştım çünkü Bartın seyahati sonrası Amasra’ya inecek bir otele yerleşecek ve Martı Restaurant Hoşafçı Hasan’ın yerine gidip taze balık eşliğinde rakımı içecek ve manzarayı seyrederken Hoşafçıyla iki muhabbetin belini kıracaktım. Programım Amasra’ya gidip otele yerleşmeme kadar birebir örtüştü ta ki Hoşafçının yerine gidene kadar. Kapıda durdum bakınıyordum ve bir bayan yaklaştı yanıma buyrun dedi. Hoşafçı buralarda mı diye sordum. Kızıymış geçtiğimiz yıl Eylül ayında kaybetmişiz meğerse Hoşafçı Hasan’ı. Geçtim oturdum deniz kenarında bir masaya, balığımı, rakımı ve özel sunulan salatamı sipariş ettim.

Siparişlerimi beklerken masa örtüsünde Kadir İnanır’ın yazdığı yazı gözüme çarptı. Şöyle diyordu yazıda;

“Şimdi belki bir yerlerde akşam olmaktadır.

Belki bir kuş kanadı kanamaktadır.

Küsme, Darılma, Ağlama be Koçum,

Bir yanın vurulmuşsa,

Bir yanın ayaktadır

Ah, ah, ah be Hoşafçı Hasan çok yaşa sen.”

Yazıyı okuduktan sonra Hoşafçıyı daha bir arar oldum etrafta. Bu mekanda hüzne değil eğlenceye yer vardı o yaşarken. Siparişlerim geldi ne balıktan tad alabildim, ne rakıdan ne de salatadan, Amasra’nın Hoşafçısını düşünürken. Ben Hoşafçının yasını tutarken Barış Akarsu’nun babası Selahattin Amca da yan masadaydı misafirleriyle birlikte. Amasra’da heryer Barış, heykelinide dikmişler sağolsunlar. Amasra halkı vefalıymış Barış’a karşı, Bir ara iki satır sohbet ettik Selahattin amcayla, acı aynı acıydı ve hiç dinmemişti. Hoşafçı ve Barış Amasrada yan yana gömülmüşler çok severlermiş zaten birbirlerini.

Bu seferki Amasra seyahatim diğerlerinden çok farklı olmuştu. Hüzün Amasraya hiç yakışmamıştı. Eğer Amasraya hiç gitmediyseniz, gidipte Hoşafçının yerine uğramadıysanız, bir yere not alın. Pariste Eyfel Kulesi, Amasrada Hoşafçının yeri görülecek, balığı, salatası yenilecek diye.

Amasra ile ilgili bazı linkler.

http://www.amasra.net/

http://www.amasra.net/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=104

Martı Balık Restaurant (Hoşafçının Yeri) : Kum Mahallesi Küçük Liman Caddesi AMASRA

0 378 315 34 65

 
Toplam blog
: 99
: 2370
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1977 yılında İstanbul'da doğdu, zamanının getirdiği bir çok avantajı değerlendirdi. Sokakta oynad..