Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Amasyalı süper sanatçı Elif Dikmen ile söyleşi / Müzeyyen Keskin

Amasyalı süper sanatçı Elif Dikmen ile söyleşi / Müzeyyen Keskin
 

Şebinkarahisar Çevresinde - Giresun Yöresinde, Kelkit Vadisinde ve Amasya İlçelerinde yakından takip edilen Amasyalı Süper Sanatçı Elif Dikmen hayranlar tarafından biraz daha yakından tanınsın diye kendisiyle bir söyleşi yaptık Şöyle ki:
... 
Müzeyyen Keskin: Sevgili Elif Dikmen kendinizden kısaca bahseder misiniz.. Elif Dikmen kimdir..?
*
Elif Dikmen : Merhabalar.. İstanbul / Beyoğlu doğumluyum. Bir kız çocuk annesiyim. Sigara ve alkol asla kullanmıyorum. Müzik, hayvan ve doğa aşığıyım. Milliyetçi, Atatürkçü vatan severim. azimli ve inatçı bir kişiliğim var. Ayrıca Fenerbahçeli’ yim.
*
M.Keskin: Çok güzel sesiniz var hemen hemen de bütün dallarda şarkı türkü söylüyorsunuz. Sesiniz çok uygun .. Özellikle Türk Halk müziğini icra etmenizin bir nedeni var mı? Siz kendiniz mi istediniz. Aileniz mi teşvik etti?
*
Elif Dikmen : Çok teşekkür ederim. Evet her dalda icra etmeye çalışıyorum. Tüm eserleri Halk Müziği, Sanat Müziği, Fantezi, pop Müzik. Bence sanatçı her dalda söylemeli.. bu bir farklılık. Yakında İngilizce şarkı da söylersem sakın şaşırmayın.
Türk Halk Müziğini tabi ki çok seviyorum. Türküler bizim türküler bizim gerçek hikayelerimizi yansıtıyor. Bizim Türkülerimiz özümüz kültür sanat gerçeğimiz 
Ailem hiç bir şekilde zorlama yapmadı yapmaz. Ailemi çok seviyorum. Küçük yaşta mesleğe atıldım. Ayrıca... Ben kendim istedim. Çocukken herşeyi dinliyordum. Poptan tutun İngilizce şarkıya kadar çok dinlerdim. Türküler bizi söyler yüzlerce yıldır. Biz türküleri türküler bizi aslın da en sade en yalın. ’ SEVDALARIMIZ, GURBETLERİMİZ, AYRILIKLARIMIZ,YOKSULLUKLAR VE ACILARIMIZ KADAR DUALARIMIZ VE BEDDUALARIMIZA DA TÜRKÜLER YAPARIZ AĞITLAR YAKARIZ. Türkülerimizden uzak olmak kendimizden uzaklaşmaktır bir bakıma. Türkü vatansız, vatan türküsüz olur mu hiç ? Türküsüz kalmak ise gurbette olmanın, diğer adıdır. Türküsünden ayrı kalan insan,vatanından, anasından ayrı kalan insan gibidir. Bizi türkülerimizden ayırma Allah’ım.
*
Müzeyyen Keskin : Yaptığınız iş görselliğe dayanıyor. Sahneye hazırlanışınız da. Size yardım eden var mı giysilerinizden, saçınız, makyajınızdan. Marka merakınız var mıdır. 
*
Elif Dikmen : Evet görselliğe dayanıyor. Çok titiz davranıyorum. Sadece sahne için değil normalde de öyleyim. Ben ve kızım ile birlikte hazırlıyoruz sahne kıyafetlerini büyük bir titizlikle. Evet saçıma çok özen gösteriyorum bu arada her çıktığım TV. programlarında kaynak mı deniliyor. Herkes kaynak yada postiş zannediyor. Kendi saçlarım yani doğal. Makyaja kimselere yaptırmıyorum. marka meraklısı değilim. Bana yakışınca olay bitmiştir. Pazardan da alışveriş yapıyorum alışveriş olduktan sonra giyinmeyi seviyorum...
*
Müzeyyen Keskin: Haa.. hatırlamışken şiir yazar mısınız, Beste çalışmalarınız var mı. ? çıkan albümünüz var mı ? Kitabınız var mı ?
*
Elif Dikmen: Şiir yazıyorum evet beste çalışmalarım şu anda yok olacak zamanı gelince zamanını bekliyorum... Albüm için de öyle. İki klibimiz olacak birde Amasya için üç klip Hayırlısı ile…SİNGLE çok eserlerimiz var onun da bir zamanı var diyelim. Kitabım yok düşünmüyor değilim ama mesaj vererek halka bir şeyler sunmak isterim. Kitap albüm vs. yapmak mesele değil benim için bilinçli bir şekilde olursa her şey daha güzel olur diye düşünüyorum.. Ben örnek olmalıyım duruşumla tavrımla,konuşmamla yaptıklarımla kısacası herşeyimle...
*
Müzeyyen Keskin : Siz sadece T.H.M İcra etmiyorsunuz bir taraftan da Televizyon programları yapıyorsunuz ve sunuyorsunuz.. Hatta Ercan Gönültaş ile birlikte sunduğunuz bir TV programınıza beni de davet etmiştiniz. Çok keyifli bir program olmuştu teşekkür ederim. O günkü teleşımızı hatırlıyorum da. Yaptığınız işlerle ilgili geleceğe dönük projeleriniz var mı ? nelerdir.
*
Elif Dikmen : Evet çeşitli TV programlarında programcılık yaptım bu çok farklı bir şeydir. Konuşmanızla her şeyinizle az öncede belirttiğimiz gibi öyle her eline mikrofon alan ya sanatcı ya programcı ya şair.. Sanatçı dediğin halkına duyarlı olacak.. ve örnek derken iyi örnek olacak.. rica ederim geldiniz o güzel yorumlarınızla çok güzel şiirler okudunuz mest ettiniz beni yine bir program yaparsam her daim baş tacısınız. evet bir çok projelerim var. Söylemeyeyim süpriz olsun...
*
Müzeyyen Keskin : T H M Sanatçısı olarak; örnek aldığınız yolundan gittiğiniz bir idolünüz var mı ? Neden. Sizi örnek alan sizi takip eden, yeni sanatçılara neler tavsiye edersiniz neler söylemek istersiniz. ? Bildiğim kadarıyla, bir evladınız var Allah bağışlasın onun da ilerde aynı mesleği seçmesini tavsiye eder misiniz ?
*
Elif Dikmen : Tabi ki örnek aldığımız üstatlarımız var. Çizgimi duruşumu, kalitemi bozmadan iyi bir şeyler bırakmak için uğraş veriyorum. Elif DİKMEN olarak... Başarılı olmak için her şeyden önce hedefler belirlenmelidir. Ve benim de hedeflerim var. Tüm meslektaşlarımın her daim yolları açık olsun. İnanın herkes kendi kalbinin iyiliğini ve kötülüğünü bulur diyorum... siz hep iyi tarafından bakın pozitif olsun her şey . Herkesin yolu açık olsun..
Evet bir kızım var o benim yaşama sevincim, elim ayağım herşeyim. Tabi ki kızımda müzik isterse neden olmasın oda zaten seviyor. üç yıl gitar dersi aldı. sesi de güzel tabiki şöyle düşünüyorum insan isterse her şeyin üstesinden gelir bu hayaldir, istektir benim çocukluktan beri müzik hayalimdi ve başardım.. Her daim söylerim hayallerinizden asla vazgeçmeyin...
*
Müzeyyen Keskin : Hamza Dilek bey sizin amcanız sanırım. Çok değerli bir sanatçımız. Hiç beraber bir program yapmayı düşündünüz mü.. Aranızda dayanışma var mıdır..?
*
Elif Dikmen : Hamza Dilek amcamdır. Evet benim içinde çok değerlidir evet düşündük kısmet olmadı ve zamanı gelince olur belki.. Evet dayanışma var zaten o bir değer söz beste ve bağlamasını da konuşturur... Mesela kendi köyüme köyüm derken biliyorsunuz ben Amasya Taşova’lıyım. Bir gün amcacım köyüme bir türkü yazar mısın ? dedim ne demek dedi yeğenim dedi ve en kısa zaman da yazdı ben de stüdyoda bu köyüm için yazılan türküyü duygulanarak okudum. Güzel bir türküdür.. İçerikte Amasya’nın tüm ilçeleri geçmektedir..Ve şimdilik paylaşmıyorum sürpriz bir şekilde en kısa zamanda tüm sevenlerimle olacaktır.. Ve bir diğer eserde ’ Sen Manyaksın’ şarkısı dillerde şimdiden.
*
Müzeyyen Keskin : Mesleğinizden memnun musunuz. Size maddi olarak yeterli mi kazancı. Çalışma hayatınız da keşke şunu yapmasaydım, dediğiniz oldu mu? Bir bayan olarak elbette sıkıntıları vardır. Biraz paylaşmak ister misiniz?
*
Elif Dikmen: Evet ben severek yapıyorum. maddi tarafına bakmadım çünkü büyük bir şevkle hevesle yapıyorum... Az da çok da olsa şükür diyelim. Yo.. hiç keşkelerim olmadı kimselere eyvallahım olmadı duruşumu bozmadım neyse oyum.. Biraz da dikim herhalde... o da soy adımdan geliyor sanırım... DİKMEN.
Herkesin sıkıntıları muhakkak olmuştur. Kimse olmadı demesin...Ben bir kadın olarak dim dik ayakta oldum çalıştım çabaladım. Hayatla mücadele verdim ve başardım...Toplumumuzda kadının yeri farklı olmalı kendini ezdirmemeli herkes ayakları üstünde durmalı. (hem cinslerime söylüyorum) kendinizi basitleştirirseniz hayatı basite alırsınız ama zoru seçtim felsefen zoru seviyor önemli olan zoru başarmaktır benim için ağır taşı yerinden kimse kaldıramaz.! hafif taş olursanız çabuk fırlatılırsınız.!
*
Müzeyyen Keskin: Şüsiyad Başkanı Hikmet OKUYAR İmzalı Kaynak Eser Büyük Proje Türkiye Sevdası RTV danışmanısınız.. Bununla ilgili çalışmalarınız var mı ?
*
Elif Dikmen: Türkiye Sevdası’na katılmak benim için onurdur. Herkes Türkiye Sevdalısı olmalı sessimizi yükseltmeliyiz dört bir taraftan sevgili ŞÜSİYAD Başkanı Hikmet OKUYAR’a Sizin nezdinizde sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Dolu dolu bir insan Okuyar..
Hikmet Okuyar ile ortak paydamızda, Güzel Sanatlar Öncülüğümüzde; Şarkı Türkü ve Şiir Yorumculuğu kapsamlı süper çalışmalarımız olacak.
*
Müzeyyen Keskin : Amasya Sevdası tanıtım turizm kültür sanat Eseri Projemizi biliyorsunuz. Ki sağolun desteğinizi hissettiriyorsunuz. 5. Baskı için hazırlıklarına başladığımız Projemizle ilgili; neler söylemek istersiniz.
*
Elif Dikmen : Evet sizinle gurur duyuyorum bir kadın olarak demek ki kadınlarımız her işte başarılı isterlerse her şeyin üstesinden gelirler yapar Müzeyyen KESKİN Başkanım Türkiye Sevdası’nı, Amasya Sevdası’nı tanıtım turizm kültür sanat etkinliklerinizde biz ses sanatçılarını da şiir yorumcularını da tanıtarak bizlere yaşatıyorsunuz.. Yeni projelerimiz hayırlı uğurlu olsun. Her zaman destekçiniz olacağım biliyorsunuz ayrıca;
Bu güzel söyleşi içinde sizlere çok teşekkür ediyor başarılarınızın devamını diliyorum.
*
Müzeyyen Keskin : …Amasyalı bir bayan sanatçı olarak desteklerim sizedir. İçten söyleşiniz için çok teşekkür ederim. Mesleğinizde ve hayatınızda sevgi dolu mutluluk dolu başarılarla dolu bir yaşam dilerim. Sevgiyle ve hoşça kalınız.
*
Müzeyyen KESKİN
Amasyaşat Başkanı
 
 
Toplam blog
: 118
: 137
Kayıt tarihi
: 29.09.12
 
 

Müzeyyen KESKİN   AMASYAŞAT Başkanı Türkiye Sevdası Kültür Sanat Danışmanı Karadeniz Sevdası Kült..