Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '10

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Amatör olta balıkçılığı ve balık tutma teknikleri

Amatör olta balıkçılığı ve balık tutma teknikleri
 

İnternet


Gençliğimde içimde yaşayan fakat bir türlü tarifini yapamadığım ve bulamadığım bir aşk vardı. Bunun ne olduğunu Halikarnas Balıkçısı’nın (Cevat Şakir Kabaağaçlı’nın) Kitaplarını okumaya başladıktan sonra anladım. Ben doğaya ve denize âşıktım ve onun yazılarıyla denize ve doğaya bakmasını öğrendim. Bu kitabı Halikarnas Balıkçısı’na ve bütün doğayı, denizi sevenlere armağan ediyorum.

&&&

—Antalya’nın Manavgat İlçesi’ne bağlı Çolaklı Kasabası’nın deniz kenarında, dere ağzında küçük bir balıkçı barınağı vardır. Bir gün “Aktaş” denilen bu bölgeye gezmek amacıyla gelmiştim. Benimle birlikte oraya son derece lüks bir jip ile yaşlı bir karıkoca balık avlamaya geldiler.

Bir iki saat uğraşmalarına rağmen balık yakalayamadan geri dönerken balıkçılıkla geçinen ve 6-7 metrelik eski teknesinde naylon ve brandadan yapılmış tentesinin altında yatan balıkçıya selam verdiler. Bir şey yakalayamadıklarını öğrenince balıkçı onlara o gün yakaladığı tek balığı olan kefal balığını verdi ve bütün ısrarlara rağmen para almadı. Arabasının bir tekerleği ile dahi o balıkçı teknesinden daha güzel bir tekne alabilecek insanlara tek balığını, günlük gelirini verecek kadar gönlü bol olan ve GELENEKSEL DENİZ TERBİYESİ’ NE sahip bu adını bilmediğim balıkçıyı saygıyla anıyorum.

&&&

Haluk Deniz Öksüz; 2000 yılında yayımladığı “Amatör Olta Balıkçılığı ve Balık Tutma Teknikleri” kitabı; balıkçılığa yeni başlayanlar da dâhil herkesin ihtiyaç duyacağı bilgiler ile donatılı. Bence bu kitap her balıkçının çantasında bulunması gereken yol gösterici bir rehberdir.

İnşallah Haluk Bey ikinci kitabını da yakında yayınlayacaktır ama ikinci kitaptan önce; tatlı su ve deniz balıkçılığı ile ilgili öğrenmek istediğiniz her şey için bu kitabı almanızı tavsiye ederim. Kitabın boyutları 17x24 birinci sınıf. Resimli anlatım ile kolay kavrama tekniği.

İzmir’de yaşayan olta balıkçılığına merak salan dostlar, Haluk Deniz ÖKSÜZ ile balık tutma şansına sahipsiniz! Bunun için yapmanız gereken “ www.balikaviteknikleri.com ” sitesine üye olmak ve yapılacak organizasyonlara katılmak. Tüm doğa dostlarına rast gele…

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..