Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Eskişehir Web Ajansı

http://blog.milliyet.com.tr/ewa

07 Mart '20

 
Kategori
Pazarlama
 

Amazon FBA vs FBM ?

Şubat 2020 itibariyle Amazon.com’da yaklaşık 3 milyon aktif satıcı var.
 
JS 2020 Satıcı Raporu’na dayanarak, neredeyse tüm Amazon satıcılarının Amazon’da başarıya ulaşmak için farklı yöntemleri olduğunu biliyoruz.
 
Amazon satıcıları siparişleri kargolama yöntemine göre adlandırılırlar:
 
Amazon depolarından kargolama yaptıranlara FBA Satıcılar veya kendi depolarından kargo yapanlara da FBM Satıcılar denilir.
 
Amazon satıcılarının (% 94) Amazon FBA kullanırken, üçte biri (% 34) Amazon FBM kullanıyor.
 
Tablo şöyledir: Sadece FBA:% 66 FBA & FBM:% 29 Sadece FBM:% 6
 
Amazon FBA ve FBM arasındaki fark nedir?
 
FBA: Amazon’da bir satıcının (veya satıcının tedarikçisinin) ürünlerini doğrudan Amazon’un depolarına gönderdiği bir satış yöntemidir. Amazon gelen envanteri depolarında tutar ve sipariş geldiğinde müşteriye gönderir (genellikle 2 günlük Prime gönderim yoluyla). Ayrıca müşteri desteği de vermektedir.
 
FBM: Bir satıcının ürünlerini Amazon’da listelediği, ancak tüm depolama, nakliye ve müşteri desteğini kendileri (veya başka bir üçüncü taraf aracılığıyla) yönettiği Amazon’da satış yapma yöntemidir.
 
FBM kullanmanız gereken durumlar:
Müşterileriniz üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istiyorsunuz
 
Mükemmel müşteri hizmeti servisiniz mevcut
 
Sattığınız ürünler büyük veya ağır
 
Kendi deponuz ve kargo ekibiniz mevcut
 
Kargolama ve depolama masraflarını azaltmak istiyosunuz
 
Envanteriniz yavaş satılıyor
 
Hem FBA hem de FBM kullanabilir misiniz?
Evet. Aslında, JS verileri Amazon satıcılarının% 29'unun hem FBA hem de FBM sattığını gösteriyor.
 
Çok çeşitli ürünleriniz varsa her ikisini de kullanmayı düşünebilirsiniz.
 
Örneğin, iki tür ürün sattığınızı düşünün. Bir ürün büyük hacimli ve yavaş satılıyor. İkinci ürün küçük hacimli ve hızla satılıyor. Kârınızı en üst düzeye çıkarmak ve giderlerinizi en aza indirmek için FBM’yi büyük / yavaş satan ürünü satmak için, FBA’yı ise küçük / hızlı satan ürünü satmak için kullanırsınız.
 
Amazon’un ücret yapısı ve lojistiği, hızlı satış yapan, küçük, hafif ürünlere sahip FBA satıcıları için faydalıdır. Tersine, Amazon FBA kargolama ve depolama ücretleri büyük boyutlu, ağır ürünlerin satışına elverişli değildir.
 
Örnek 1 . Aşağıdaki resimdeki gibi bir sarımsak eziciyi FBM satıyorsunuz. Fiyatınızın 7,99 $ ve ürünü yerine getirme maliyetinizin 6,20 $, Amazon’da satış ücreti 1,20 $ ve ürünün maliyeti 1,50 $ olduğunu varsayarsak. Bu durumda, FBM satarak her satışta 0,91 ABD doları kaybedersiniz.
 
7,99 $ — (3,64 $ + 1,20 $ + 1,50 $ = 6,34 $) = 1,65 $
Sonunda, FBA satarak, kârınız kalem başına 1,65 $ ‘dır (% 20,65 kar marjı).
 
Örnek 2 . Aşağıdaki resimdeki gibi bir kayık FBM satıyorsunuz. Perakende fiyatınızın 75 $ ve ürünü yerine getirme maliyetinizin 28,00 $, ücretler 11,25 $ ve satılan malların maliyeti 15 $ olduğunu varsayarsak. Bu durumda, 20,75 dolar (% 27,67 kar marjı) elde edersiniz.
 
75 $ — (28 $ + 11.25 $ + 15 $ = 54.75 $) = 20.75 $
 
 
Bununla birlikte, aynı kayık FBA aracılığıyla satılsaydı, hem ürünü Amazon’a, hem de son kullanıcıya gönderme maliyetini (aşağıda açıklandığı gibi FBA ücreti) hesaba katmanız gerekir. Sonunda, sadece 4,13 $ kâr edersiniz (% 5,51 kar marjı).
 
75 $ — (44.62 $ + 11.25 $ + 15 $ = 70.87 $) = 4.13 $
 
Hangi satıcılar daha hızlı satış yapmaya başlar: Amazon FBA vs FBM?
FBM satıcıları Amazon işlerini FBA satıcılarından daha hızlı başlattı.
 
FBM satıcılarının% 51'i Amazon’a başlamak için altı haftadan az bir süre aldı ve FBA satıcılarının% 34'ü
 
FBM satıcılarının% 31'i FBA satıcılarının% 21'ine karşılık üç aydan daha kısa bir sürede kar elde etti
 
FBM satıcıları daha az başlangıç ??sermayesi ile başlama eğilimindedir
FBM satıcılarının% 40'ı 1.000 $ ‘dan azla başladı, bu oran FBA satıcılarında % 27
 
FBA satıcılarının% 38'i, FBM satıcılarının% 28'i 5.000 dolardan fazla sermaye ile işe başladı.
 
Daha fazla Amazon satıcı verisi için JS 2020 Amazon Satıcı Raporu’nu inceleyebilirsiniz.
 
http://www.eskisehirwebajans.com/
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 7
: 1966
Kayıt tarihi
: 08.02.20
 
 

Eskişehir'de faaliyet gösteren, web sitesi, sosyal medya yönetimi, e ticaret ve diğer web çözümle..