Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Eskişehir Web Ajansı

http://blog.milliyet.com.tr/ewa

08 Mart '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
2363
 

Amazon Ülke Sıralamaları

Amazon dünya çapında 16 pazara sahiptir. Ve bu pazarlar aracılığıyla Amazon 350 milyon ürün sunuyor. 14'ünde üçüncü taraf satıcıların ürünleri listelemesine ve satmasına izin veriyor.
 
Amazon'un küresel pazarlarının boyutları nelerdir, aralarında nasıl farklılar var ve Amazon'da satış yapmaya nasıl başlayabilirsiniz?
 
Verilere bakalım…
 
Amazon'un Küresel Pazarları:
Amerika Birleşik Devletleri,  Kanada,  Meksika, İngiltere, Almanya,  Fransa, İtalya , ispanya, Japonya, Singapur, Birleşik Arap Emirlikleri
 
Brezilya, Avustralya, Hindistan,  Hollanda (yalnızca dijital kitaplar), Türkiye (sınırlı kategoriler)
 
Amazon'un Çin'de de bir pazarı vardı. Ancak, Temmuz 2019'dan itibaren artık faaliyette değildir.
 
Amazon'un uluslararası pazarlarında nasıl satış yaparsınız?
Amazon pazarlarından birkaçı hariç, mağazalardan birine gelen müşteriler, elektronik kitaplardan mutfak eşya ve cihazlarına kadar çeşitli ürünler bulabilir ve satın alabilirler. Bir satın alma işlemi tamamlandıktan sonra, Amazon malları yerine getirme ağları yoluyla (FBA veya FBM) tüketiciye gönderir.
 
Bununla birlikte tüm pazarlarda Amazon kendisi de satıcı olarak pek çok ürünü satarken, sitede mevcut olanların çoğunluğu birinci veya üçüncü taraf satıcılar tarafından satılmaktadır.
 
Birinci taraf satıcılarla Amazon, ürünleri satıcıdan toptan satın alır ve kendisi satar.
 
Üçüncü taraf satıcıların ise Amazon'da iki satış yöntemi vardır.
 
Amazon tarafından yerine getirilen satıcılar (FBA) kullanan satıcılar ürünlerini Amazon'un gerçekleştirme merkezlerinde depolar ve ürünlerini Amazon'un platformunda listeler. Daha sonra, bir satış yapıldığında, Amazon ürünü satıcı adına alır, paketler ve gönderir.
 
Satıcı Tarafından Gerçekleştirmeyi (FBM) kullanan satıcılar ürünlerini Amazon'da listeler, ancak bir satış yapıldığında kendi ürünlerini kendi depolarından müşteriye gönderirler.
 
Tüm Amazon pazarlarının ortak noktası nedir?
Dünya çapında Amazon satıcıları tarafından cevaplandırılmış binlerce anket onların Amazon satış deneyimleri öğrenmek için bize ipucu veriyor.
 
Ve küresel pazar yerlerinin çoğunda bazı çarpıcı farklılıklar olsa da, yine de epey şaşırtıcı benzerlikler mevcut.
 
Çoğu Amazon satıcısı kendi pazarlarında yeni..
 
Ankete katılan tüm satıcıların% 42'sinden azı iki yıl veya daha az bir süredir satış yapıyor. Özellikle Hindistan pazarında birçok yeni satıcı var. Bu pazarda Amazon'da satış yapan katılımcıların yüzde yetmiş dokuzu iki yıl veya daha az bir süredir satış yaptığını söylüyor.
 
Buna karşılık, Kanada deneyimli satıcıların en yüksek oranına sahiptir. Yüzde yirmi sekizi beş yıl veya daha uzun süredir sattıklarını söyledi.
 
Amazon FBA dünya çapında satış için tercih edilen yöntemdir
 
Katılımcıların% 89'undan fazlası, sattıkları pazardan bağımsız olarak Amazon'dan Gerçekleştirme (FBA) kullanıyor.
 
Private Label en popüler iş modelidir
 
Tüm pazarlardaki neredeyse tüm satıcılar (% 63 veya daha yüksek) özel marka işletme modelini diğerlerine tercih ediyorlar. (Özel Marka , Amazon'da satmak için ürünleri bir fabrikada ürettirip kendi özel markası ile satma yöntemidir.)
 
Bunun tek istisnası Brezilya Pazarıdır. Brezilya Amazon Satıcıları özel etiket ve diğer Amazon iş modellerine göre toptan ve el yapımı tercih ediyor.
 
Ev ve Mutfak ürünleri satışı en popüler Amazon kategorisidir
 
Ankete katılan tüm Amazon satıcılarının en az% 40'ı Amazon'un Ev ve Mutfak kategorisinde ürün satıyor. Tüm pazarlarda en popüler kategori budur.
 
Sadece Brezilya ve Singapur bu eğilimi desteklemiyor. Bu Amazon pazarları için Elektronik ve / veya Bilgisayarlar, satılacak en popüler iki kategoridir.
 
Tüm pazarlardaki satıcılar, 2020'de ürün bulmaya ve optimizasyona odaklanmaya odaklanıyor
 
Tüm pazarlardaki katılımcıların en az% 60'ı bize 2020'de ürün listelemelerini optimize etmeye odaklandıklarını söyledi. Katılımcıların% 39'u satış için ürün bulmaya odaklandıklarını söyledi.
 
Amazon PPC reklamlarını yönetmek tüm Amazon satıcılarının karşılaştığı bir numaralı zorluktur.
 
Tüm pazarlarda, katılımcıların en az% 32'si Amazon satıcısı PPC reklamlarını yönetirken karşılaştıkları bir numaralı zorluğun olduğunu söyledi.
 
Satıcıların bildirdiği ikinci en büyük zorluk, ürünleri için inceleme yorumları almaktır.
 
Tüm satıcılar müşterilerin satın aldıkları ürün hakkında yorum yapmasını arzu etmektedirler.
 
Amazon Pazarları Listesi
Satıcı popülerlik sırasına göre listelenmiştir. Aylık trafik tahminleri similarweb.com adresinden alınmaktadır.
 
Amazon Kuzey Amerika
 
ABD, Kanada ve Meksika'yı kapsayan Amazon Kuzey Amerika, Amazon Birleşik Hesabıdır .
 
Amazon (amazon.com) Trafik : 2.31 milyar Dil : İngilizce
 
İlk Amazon pazarı, ABD'nin Amazon'u hem trafik hem de satıcı popülerliği açısından en popüler Amazon alanıdır. Ankete katılan tüm satıcıların % 86'sı Amazon ABD pazarında sattıklarını söyledi. Amazon.com'da satış yapan satıcıların% 59'u ABD'de yaşıyor.
 
Amazon Kanada (amazon.ca) Trafik : 133 milyon Dil : İngilizce
 
Kanada, ABD ve İngiltere'nin arkasındaki en popüler üçüncü pazardır. Amazon Kanada'nın satıcılarının en büyük kısmı ABD'den (% 47), Kanadalılar amazon.ca satıcılarının sadece% 19'unu teşkil ediyor. Kanada pazarında satışa başlayanların% 21'i 500 dolardan az bir sermaye ile işe başladılar.
 
Amazon Meksika (amazon.com.mx) Trafik : 48.51 milyon Dil : İspanyolca
 
Ankete katılan tüm satıcıların% 7'si Amazon Meksika pazarında satılmaktadır. Ortalama olarak, bu Amazon pazarındaki satıcılar, ABD satıcılarından daha yüksek aylık satışlar görüyor. Aslında, amazon.com.mx adresindeki satıcıların% 52'si her ay 10.000 $ veya daha fazla satış görüyor. Buna karşılık, ABD satıcılarının sadece% 41'i aylık 10.000 ABD Doları veya daha fazla satış görüyor.
 
Amazon Avrupa
 
Amazon Europe, Birleşik Krallık, Fransa, İtalya, Almanya ve İspanya'yı içeren bir Amazon Birleşik Hesabıdır . Bu tür hesaplar Avrupa'da 27 ülkeye hizmet vermektedir.
 
İngiltere (amazon.co.uk) Trafik : 403.88 milyon Dil : İngilizce
 
Amazon Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri'nden sonra en çok satan Amazon pazarıdır. Yine de, amazon.com'un satıcılarının dörtte birinden azı ve Alman pazarından daha az trafiği var. İngiltere pazarında satış yapan satıcıların yaklaşık % 30'u İngiltere'den. ABD satıcıları amazon.co.uk satıcılarının % 19'unu oluşturuyor ve % 13'ü Çin'den.
 
Almanya (amazon.de) Trafik : 513.12 milyon Dil : Almanca
 
Trafik bakımından Almanya Amazon'un en işlek pazarı olarak ABD'den sonra ikinci sırada yer alıyor. İngiliz satıcılar, Alman pazarında (% 20) satan satıcıların en büyük bölümünü oluşturuyor ve bunu Amerikalılar (% 15) ve Çinli satıcılar (% 14) takip ediyor. Almanlar amazon.de satıcılarının sadece % 9'unu oluşturmaktadır.
 
Fransa (amazon.fr) Trafik : 208.34 milyon Dil : Fransızca
 
Almanya'ya benzer şekilde, Fransız pazarındaki en büyük satıcı grubu İngiltere'den (% 25). Bununla birlikte, Fransız pazarında (% 14) Çinli satıcılardan (% 13) daha fazla Çinli satıcı var. Amazon.fr sitesinde satıcıların sadece% 9,5'i Fransa'dan.
 
İtalya (amazon.it) Trafik : 187.66 milyon Dil : İtalyanca
 
İngiltere'deki satıcılar İtalyan pazarındaki satıcıların% 25'ini oluşturmaktadır.
 
İspanya (amazon.es) Trafik : 165.36 milyon Dil : İspanyolca
 
Sınırlı Hollanda pazarı hariç, Amazon İspanya tüm Avrupa pazarlarının en az trafik miktarına sahiptir.
 
Bireysel Pazarlar
 
Amazon Japonya (amazon.co.jp) Trafik : 1,01 milyon Dil : Japonca
 
Trafik açısından Japonya, tümüyle işleyen Amazon pazarlarından en yavaş olanıdır. Çinli satıcılar Japonya'da hakim durumda ve oradaki satıcıların% 49'unu oluşturuyor. Bunu% 16'lık ABD'li satıcılar izliyor.
 
Singapur (amazon.sg) Trafik : 2.64 milyon Dil : İngilizce
 
Araştırdığımız Singapur pazar yeri satıcılarından hiçbiri ABD veya İngiltere'den değil. Bunun yerine, amazon.sg satıcılarının% 25'i Çin'den.
 
Amazon Birleşik Arap Emirlikleri (amazon.ae) Trafik : 15,13 milyon Dil : İngilizce
 
BAE pazarı Amazon'un Arapça çevrimiçi pazar yeri Souq'u satın almasının ardından 2019'da başladı. BAE satıcılarının en büyük kısmı Hindistan'dan (% 25).
 
Amazon Brezilya (amazon.com.br) Trafik : 53,74 milyon Dil : Portekizce
 
Amazon.com.br söz konusu olduğunda, satıcılarının% 17'si Brezilya'dan.
 
Avustralya (amazon.com.au) Trafik : 24.11 milyon Dil : İngilizce
 
2017'de tamamen lanse edilen Amazon Avustralya, farklı ülkelerden çok sayıda satıcıya sahiptir. Durum şöyle: Amazon Avustralya satıcılarının % 21'i Amerikan, % 20'si Çin ve % 18'i Avustralyalı.
 
Amazon Hindistan (amazon.in) Trafik : 308.09 milyon Dil : İngilizce
 
Trafik bakımından Hindistan dördüncü büyük küresel pazardır. Ancak, ankete katılan satıcıların sadece% 4'ünün Hindistan pazarında sattıklarını söyleyerek tüm pazar yerlerinin en düşük satıcı sayılarından birine sahiptir.
 
Diğer pazarlarda satışa nasıl başlanır?
 
Neyse ki, Amazon hem deneyimli hem de yeni satıcıların dış pazarlarda satış yapmaya başlamasına yardımcı olabilecek kapsamlı bir Küresel Satış Kılavuzu sunuyor .
 
Amazon'un Global Satış Rehberi şunları içerir:
 
Üçüncü taraf satıcıların ürünlerini satabileceği tüm pazar yerleri
 
Ürünle ilgili konular
 
Dil desteği ile ilgili konular
 
Pazara giriş stratejileri
 
Vergiler ve düzenlemeler
 
Başka bir ülkede Amazon hesabı nasıl kurulur
 
Ödemeler ve çalışma şekilleri
 
Liste oluşturma
 
 
 
Diğer pazarlarda ne zaman satmaya başlamalısınız?
 
Hangi ülkede olduğunuza ve zaten sattığınız yere bağlı olarak, bunlar önerdiğimiz stratejilerdir:
 
ABD'de satış yapıyorsanız, ABD ile kalın.
 
AB'de satış yapıyorsanız, ABD'de satış yapmayı deneyin.
 
Başka ülkelerde satış yapıyorsanız, ABD veya AB'ye açılın.
 
Amazon ve satıcıları hakkında daha fazla bilgi edinmek için diğer yazılarımıza göz atın…
 
http://www.eskisehirwebajans.com/
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 365
Kayıt tarihi
: 08.02.20
 
 

Eskişehir'de faaliyet gösteren, web sitesi, sosyal medya yönetimi, e ticaret ve diğer web çözümle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster