- Kategori
- Ekonomi - Finans
Ambalaj, İçeriği Unutturuyorsa Ambalajlı Olmasındaki Amaç Reklam
Bir ürünü satın alırken ambalajına baktın kaldın, ürünün ne olduğunu bile unuttun; bu reklam amaçlı… Ya zaten ambalaj biraz da ürünün reklamını yapmak içindir, göz alıcı dizayn ve paketlenmiş/kutulanmış ürünlerin ambalajı satışı etkiler.
Ambalaj kaptır, genelde koruma amaçlı. Reklam yanı da vardır ama asıl amaç budur. Ayrıca ürünün belli ölçülerde ve ilgi çekici şekilde sunumunu da sağlar.
Reklam nerede söz konusu olur? Ambalaj öyle yapılmıştır ki sizi kendine çeker, ürünü unutursunuz. Böyle bir ambalaj direk reklamla ilgilidir.
Ya elbet böyle olacak, çuval içinde satacak halimiz yok. Tamam, ama yani malın reklamı yapılır gibi ambalajlama müşteriyi yanıltmaktadır. Güzel ambalajından etkilenerek mal aldığımı çok hatırlıyorum.
Koruma(kap), sunum ve reklam… Üçü de olsun itirazımız yok ama ben bu ambalajı ürünün gösterişini artırmak için (yani reklam için) yaptım derseniz olmaz çünkü ürünü satın alıyoruz ambalajı değil. Ambalaj ürünün önüne geçemez.
Şeker kutusu, şekerleri sana vereyim kutusu bende kalsın; kutusu şekerden daha iyi olabilir mi ya! Kutuyu satalım o zaman!