Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '07

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Amcası baak !

Amcası baak !
 

Bir görseniz amcası, dünyalar güzelidir. Annesinin peşinden hiç ayrılmaz. Alışverişe gitmesine bile tahammülü yoktur. Biraz gecikse kapıya yüklenir, tokmağı yakalamağa çalışır. Erişemeyince de huysuzlanmaya başlar. Biraz da mızmızcadır.

-......?

Geçenlerde, eski aile dostlarımız ziyaretimize gelmişler. Yanlarına beş yaşlarındaki torunlarını da almışlar. Birlikte oynarlar diye... Çocuk yaramaz mı yaramaz. Dağıtmadığı yer kalmadı. Elinde bir boya tabancası... Tetiği ha çekti, ha çekecek, Bir çekse, her taraf boya olacak. Yüreğim ağzıma geliyor. "Bari bahçede oynasın" dedik, saldık dışarıya. Bizimki kendine arkadaş buldu ya ! Haydi o da ardından bahçeye...

Bir ara baktım, güzel güzel oynuyorlar... Galiba, misafir çocuk hakkında yanılmışım diye düşünmeye başlamıştım ki, zil çaldı. Kapıyı açtığımda ne görsem beğenirsiniz? Bizimkinin yüzü, gözü kıpkırmızı boya. Birden neye uğradığımı şaşırdım. Kan beynime sıçradı ama beli etmedim.

Misafirlerden özür dileyip, "bunun için acele kliniğe başvurmam gerektiğini" söyledim. Onlar da üzüntülerini beyan ederek, "böyle olmasını istemezdik ama olmuş bir kere. Artık biz de kalksak iyi olur" dediler. Onları kapıdan uğurlar uğurlamaz, hiç vakit kaybetmeden kliniğe gittim.

Elime bir reçete tutuşturdular, doğru eczaneye... Gerekenlerin hepsini aldım ve ilgililere teslim ettim. Bir taraftan kızgınlığımı, diğer taraftan heyecanımı bastırmaya çalışıyorum. Kendi kendime, ufacık bir çocuk başımıza ne işler açtı, diye homurdanıyorum.

Beni teskin edip bir koltuğa oturttular. Etrafta bir telaş, bir koşuşturmaca. Hepsi bizimki için. Hemen banyolar hazırlandı, suyun sıcaklığı ayarlandı, havlular ısıtıldı. Aldığım çözücü şampuanlarla bir güzel banyo aldırıldı. Üşümesin diye sarılıp sarmalandı. Kurulandı, giydirildi ve bana teslim edildi. Maşallah pırıl pırıl oldu amcası.

- .......?

Kucağıma alıp arabaya döndüğümde, annesinin camı yumrukladığını görünce şok oldum. O kadar strese girmişim ki, kırk yıllık eşimi arabada kilitli unutmuşum. Özür dileyip beni anlamasını söyledim, hak verdi...

Haftaya onbeş günlüğüne Dubai'ye gidiyoruz da... Onu bakımevine bırakacağız. İlk defa bizden iki hafta ayrı kalacak. Biliyorum, onun için de bizim için de çok zor olacak.

- Onu da götürseniz?

Ayrılmaya gönlümüzün razı olduğunu mu sanıyorsunuz amcası? İstemesek te bırakmaya mecburuz. Çünkü sıcağa da klimaya da allerjisi var. Geçen yıl götürdük, hastalandı, tatilimizi yarım bırakmak zorunda kaldık.

- Valla haklısınız.

İzninizle kapıya bakmam lazım... Tamam hayatım açıyorum... Geldiler !

- .....! ?

Amcası kuyruğunu nasıl sallıyor görüyor musun? Seni çok sevdi. Herkese böyle yapmaz.

-(İçinden) Ulan bu köpekmiş yav ! Vay anasını be !

Not: Olanlara aldırmayın. Güzel şeyler düşünün.

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..