Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '11

 
Kategori
Anılar
 

Amerika, “Artık Türklerden korkmuyorum” Demiş

Amerika, “Artık Türklerden korkmuyorum” Demiş
 

Deprem ve tsunami


Danacı Mehmet, Çamoluk Serisi’nde orman memuru, kuleden orman yangınlarını gözetlemedir görevi de. Güçlükle geçimini sağlayabileceği bir maaşı olan, saf, yardımsever bir Anadolu köylüsüydü. Zaman zaman ilginç soru ve görüşler ortaya atardı. 

Bir gün, “ Hocam, Amerika ben artık Türklerden korkmuyorum. Hepsinin evine birer bomba yerleştirdim demiş” dedi. “Neymiş Mehmet o bomba” diye sorduğumda, “ mutfak tüpleri” diye yanıtladı. 

Amerika’nın kendi yurttaşları kullanmıyorlar mıymış evlerinde mutfak tüplerini, dediğimde de “ Ne bileyim ben, işte öyle söylediler” demişti. 

Geçtiğimiz günlerde, bir dünya devi diye tabir edilen Japonya, sekiz nokta dokuzluk bir depremle sarsıldı. Canlı yayında izlediğimiz görüntülerle Japonların depreme ne kadar hazırlıklı olduklarını gördük. 

Depremin ardından yaşanan tsunaminin yıkıcı etkilerini, dev dalgaların evleri, arabaları, ağaçları nasıl yerinden söküp sürüklediğini içimiz ürpererek izledik. Böyle bir doğal yıkım karşısında ülkemizin düşebileceği durumu düşünmek bile istemedik. 

Şimdi ülkemizde çevreciler, yöre halkı ve yöneticilerce mücadelesi verilen nükleer santrallerin, Japonya’daki sızıntı ya da patlamaları sonucu, radyasyonun verebileceği zararlar, hatta nükleer santrallerin dünyanın sonunu getirebileceği vb. konular konuşuluyor, tartışılıyor. 

Almanya, tehlikeyi fark ederek, yedi adet nükleer santralini sökme kararı almış. 

Bizim başbakan da, nükleer santrallarla ilgili bir soruya karşılık olarak, “Evlerimizde kullandığımız mutfak tüpleri de tehlikeli, onları da kullanmayalım o zaman” demiş. 

Nedense Afyon’da yaşayan Danacı Mehmet’i anımsadım birden. 

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..