Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

07 Ekim '06

 
Kategori
Kitap
 

Amerika benden nefret ediyor...

Amerika benden nefret ediyor...
 

Ben 1998 yılı gibi hatıralarımı yazmaya başlamıştım. Umut bazen ne yazdığımı merak eder, sorardı:
-Neler yazıyorsun baba?
Anlatirdım. Günlük işte. Güncel konuları yazıyorum. Bazan gerilere gidip, hatıralarımı da yazdığım oluyor...

Baba, dedi. Ben de gunluk tutuyorum... Ama benim Ingilizcem, senin Turkcenden daha iyi!...
Iki yil once New Orleans'da basina gelmedik kalmayinca, orada olan biteni de notlar halinde yazip, kitabini yayinladi. Parasini kendisi odeyerek!...

Kitap da, 12-13 yaslarinda bir cocuk Amerika'ya gelisini anlatiyor... Yeni bir topluma uyum saglama, yeni bir dil, yeni bir kultur derken, birden bire kendisini Amerikali gibi hissediyor... Hem de ne Amerikali... Tutucu, koyu, tam Guneyli bir Amerikali beyaz...

Taa kii yaka paca toplayip, bir degil bir kac kere; anasina, babasina, kardeslerine olmadik sikintilari verene kadar...
Bu arada bir sey dikkatini cekiyor... Amerikalilar, Umut'u aileden ayri tutuyorlar!... O'na ozel muamele... Dokunmuyorlar bile!...

"Sen birak bunlari... Arabana atla uzaklas buralardan... Sana dokunmuyoruz!..."

Kitap cok acelece yazilmis. Sanki Universite mezunu biri degil de, bir lise talebesi tarafindan cala kalem alinmis notlar gibi...

Gercekleri yazmis... Ama konuyla cok ilgisiz seyleri de kitabin icerisine sikistirivermis... Kitabi okurken, yahu bu da nereden cikti, dediginiz cok sey var.

Kitap da Amerikali gorevliler icin kullandigi bazi ifadeler cok asiri olmus... Anlatmak istediklerini "nefret" dolu bir yurekle yazmaya kalkistiginda, hikayenin inanirligi kaybolmus...

Bir suru imla hatasi... (Babasi gibi...) Bir sure anlamsiz cumle...

Anlattim bunlari kendisine... Dogrusun, dedi...

Su siralar yeni bir calismasi var: Katrina Kasirgasi'nda yasadiklarini not almis... Amerika'nin zenci ve yoksullara nasil yardim etmede zorlandigini gormus... Katrina oncesi, Katrina ve Katrina sonrasi Amerika'yi anlatacak kitabi hazir gibi...

Yeni kitabinin ismi de ayni olacak: "Amerika Hates Me But I Still Love Her!"

"Simdi ki kitabimda olanlar bu kitap da yer alacak. Iyi de bir editor bulacagim..." diyor.

Katrina Kasirgasi ve sonrasinda gorduklerini, bakarsiniz, sizlere de parca parca aktaririm...

www.amazon.com, "Amerika Hates Me But I Still Love Her!" kitabini Internet'te satiyor... Kanada, Almanya, Ingiltere, Amerika, Japonya siteleri dahil... Bir suru elestiri de almis...

Eger okursaniz, siz benim bu notlarimi dikkate alin, derim...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..