Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '18

 
Kategori
Dünya
 

Amerika Esat ve Türkiye

Benim anlamakta zorlandığım sekiz yıl önce Esat'ı devirmek için kolları sıvamışken bugün Suriye'nin toprak bütünlüğünden söz ediyoruz.

Arap birliğinden dışlanmış olan Suriye ABD'nin çekilme kararından sonra tekrar Arap birliği tarafından Şam yönetimini tanımaya yönelik bazı Arap ülkeleri temsilciliklerini açmaya başladılar. Esat dimdik ayakta!

Savaşın başladığı ilk andan itibaren 'Amerika Esat'ı devirmek istemiş olsa kısa sürede devirir. Devirmek istemiyor, oynanmakta olan oyunun oyuncusudur Esat' diye yazılarımda belirtiyordum.

Suriye meselesinden dolayı ABD'nin bizzat desteğiyle kurulmuş olan terör örgütlerini sınırımıza yakın mesafede konuşlandırarak tehdit unsuru oluşturarak ülkemiz kendi güvenliğini sağlamak adına bir şekilde müdahil olmuştur.

Esat dimdik ayakta ve oyunun kazananı da kendisi gibi görünse de önemli olan bundan sonra Amerika'nın Esat yönetiminin devamını isteyip istememesidir.

Amerika Esat yönetimine demokratik seçim yoluyla son verilmesini istiyorsa ülkemizdeki yönetimini de değiştirecektir demokratik seçimlerle. Ben böyle okuyorum Suriye'deki son gelişmekerden sonra. Öyle ya Suriye ile sıcak çatışmaya girilmemiş olsa da kendi bölgesinde TSK mensubu askerler konuşlanmış ve gerektiğinde terör örgütleriyle sıcak çatışmalara girmiştir.

Soruyorum şimdi, Şam'da elçiliğimiz görev yapacak mı bundan sonra?

Elbette ki yapacaktır yapmalıdır da her şeyin normale döndükten sonra. Ama Esat ile o denli araya mesafe konulduktan sonra iki liderin tekrar dostluk dönemine tekrar dönüş yapılabilmesi çok zor görünüyor.

O halde Amerika her iki liderin görevlerine devam etmesini istemeyecektir diye düşünüyorum.

ABD'nin Suriye'den geri çekilmesinden sonra dünya dengeleri değişecek ve Ortadoğu siyasetinde yeni aktörlerin yer alacağını düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..