Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '20

 
Kategori
Yurtdışı Tatil
Okunma Sayısı
43
 

Amerika Vizesi Nasıl Alınır?

“Amerika vizesi” her daim Amerika Birleşik Devleti ile yaşadığımız çeşitli siyasi durumlar ile beraber, televizyonlarda ve sosyal medyada sıkça gündeme geliyor. Peki bizim için Amerika’nın anahtarı olacak bu vizeyi nasıl alabiliriz ?
 
Yeni Başlayanlar İçin Amerika Vizesi
Bildiğiniz gibi Türk Vatandaşları’nın Amerika’ya olan ziyaretlerinde ABD Vizesi alması gerekiyor. Bu vize ile ilgili çevremde oldukça fazla efsane durumla karşılaştım doğrusu !
Ancak bu söylemlerin efsaneden öteye geçemediğini ve bu konu hakkında okuduğum onlarca yazıyla tecrübelerimin hiç de uyuşmadığını düşünerek bu yazıyı kaleme almaya karar verdim.   
 
Amerika Vizesi Neden Gerekli ?
Öncelikle Amerikan Vizesi’ni neden almanız gerekebilir ? Bu vize öylesine başvurup gitmemiz gerekirse kullanırız şeklinde değerlendirebileceğiniz gibi değil. Turistik, eğitim veya farklı şekilde bir seyahat sebebiniz olması şart.
Bugün ben daha çok benim gibi Amerika’yı gezmek ve keşfetmek isteyenlerin alacağı ” B1/B2 Turistik Vize’den” söz edeceğim. İlk olarak dünyanın her noktasını gezmeye hakkınız olduğunu unutmayın ! ABD dahil tüm ülkeler, kendi topraklarının turizm ile gelişmesini ve keşfedilmesini fazlaca ister. Yani onlar da gelmenizi istiyor ! 
 
Amerika Vizesine Başvuru Aşamaları
Şimdi bu vizeyi almaya karar verip, kapsamını ve sebebini anladıktan sonra geçelim başvuru aşamasına ;
İlk olarak Türkiye’deki Amerikan Konsoloslukları’na resmi başvuru yapmanız gerektiğini biliyorsunuzdur, Amerikan Hükümeti’nin resmi sitesinde bu birimleri bulabilirsiniz. Ben özetle İstanbul, Ankara ve Adana’da bulunduklarını söyleyebilirim.
 
DS-160 Formu Nasıl Doldurulmalı ?
Bu bilginin ardından bu siteden Amerika’ya gitmenin ilk adımı olan DS-160 isimli formu doldurmanız gerekiyor. Bu form oldukça kapsamlı ve net bilgiler istiyor sizden, iyi anlamak çok önemli. Zaten üzerine geldiğinizde soruların Türkçe’sine de ulaşabileceksiniz.
 
Amerika Vizesi İçin Gerekli Belgeler
Bu aşamaya geldikten sonra aslında geriye tek bir şey kalıyor ; gerekli gördüğünüz belgeleri toparlamak ve mülakata katılmak.
Şimdi Amerikan Vizesi için gerekli belgeler konusunu açmak istiyorum. Burada “gerekli gördüğünüz” şeklinde bir söylemde bulundum. Çünkü ABD Hükümeti sizden, pasaport, fotoğraf ve varsa öğrenci belgeniz dışında bi belge talep etmiyor.
 
https://www.gorkemliyollar.com/amerika-vizesi-rehberi/
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 83
Kayıt tarihi
: 28.11.17
 
 

Ziyaret ettiğim 55'ten fazla ülke ve yüzlerce şehir ardından deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster