Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

18 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Amerikalı olduk mu?

Amerikalı olduk mu?
 

Bana bir buyugum telefonda;
"Yahu Turkce konusman /yazman hic degismemis. Bunca yil sonra artik Turkce konusma da zorlanirsin saniyordum!"
Dedi.
Agabey!...
Bilemedigin bir sey var. Ben burada toplumun bir parcasi olmadim ki!
Geldigimizden beri saga sola kafa atiyoruz...
Benden olsa olsa, "Dik kafali bir Turk Subayi" olur...

***

Benim bu dediklerimi, yillarca once bir hemsehrimiz de soylemis.
Ingilizcesini ve altinda ki notu aynen asagi ya yaziyorum:
"Being a foreigner, being an immigrant, I mean, I wasn't in the society. I was rebellious against it."
Elia Kazan, the great Turkish-born, Anatolian Greek director who died this week, once mused.
"Hem yabanci ol. Hem muhacir. Ben toplumun bir parcasi degil, o na karsi olan bir "asi" ydim."
Yazarin dustugu not bir baska guzel: "Turk Dogumlu, Anadolu'lu Yunan..."
Neyse.

Uzun sozun kisasi, dunyanin kabul ettigi hemsehrimiz bu yonetmeni kaybedeli nerdeyse 3 yil oldu...
Belli ki o da kendi kavgalarini etmis...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..