Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '14

 
Kategori
Deneme
 

Amerikalılar üzerine

Amerikalılar üzerine
 

1.5 Aydır Amerika da zorlu bir çalışma temposonun içinden hazır yeni çıkmışken bir blog yazısı yazayım dedim. Amerika'ya gelmişken Amerikalılardan bahsetmemek olmaz.

Amerikalılar Türkiye de pek sevilmeyen bir toplum. Türkiye de Amerikan karşıtlığı yüzde 90'nun üzerinde. Lakin burada tanıştığım ve gördüğüm Amerikalılar ön yargılarımı yıktı diyebilirim. Amerika'ya gelmeden önce ne düşündüğümü maddeler halinde bir sıralayım

 Amerikalılar;

 - Irkçı olur. 1 ve 2.nci dünya savaşında başarılı oldular. Kendilerini üstün görüyorlar. Dünyanın jandarması onlar derdim.

- Amerikalılar ukala olur. Çünkü kapitalistler zenginler. Büyük lüks arabalara biniyorlar derdim.

 - Amerikalılar çok para harcar paranın kölesidir derdim.

Derdim de derdim... Ancak uçaktan itibaren şaşkınlık içerisinde kaldım. Türk olduğumu söylemekten hiç çekinmedim ve insanlar hiç olumsuz tepki vermedi. Herkes samimi bir şekilde gülüyordu. Diğer garibime giden şeyse insanlar tanışıyor olsun ya da olmasan herkes birbirine selam veriyor. Bunu çok garipsedim. Artık alıştım ve ben de tanımıyor olsam bile insanlara selam veriyorum. Bu çok güzel bir davanış. Sonra Amerikalılar yardımsever de diyebilirim. Bir gün sağanak bir yağmurda pedal çevirip işten eve dönerken bir Amerikalı koca jipi durdurup beni arabasına aldı. Islak ve çamurlu bisikletimi de bagaja koydu. Şaşırdım!

Tabii iş yerinde çalışanlar arasında bize kötü davranan Amerikalılar da yok değil! Lakin genel itibariyle Amerikalılar hakkında sıcak, enerjik, barışçıl ve havalı diyebilirim. Arabalar konusunda ise haklı çıktım. Amerikalılar kamyon gibi araba kullanıyor. Büyük GMC ve Chervolet jipler Camaro arabalar, Harley Davidson motorlar!

Amerikalılarla ilgili tek kötü şey var. Yemek! Gerçekten Amerikalılar neyi nasıl yiyeceğini hiç bilmiyor. Bildikleri tek şey pizza ve hamburger. Bir sürü sos var ama iyi değil. Üstelik her şeyi şekerli yiyorlar. Burada bir baklavacı ve bir kebapçı var. Sesimi duyan varsa bana yazsın. :)

Herkese iyi günler. Hoşça kalın!

 

Emre Erden  

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..