Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '15

 
Kategori
Blog
 

Amerikan hıyarı

Amerikan hıyarı
 

Yazımın başlığına bakıpda Newyorker'e cevap yazdığımı falan sanmayın bendeniz Türk tarımı ile ilgili bir analizimi paylaşacağım. Ülkemiz ne yazık ki uzun yıllardır bir çok tarım ürününün tohumunu dışardan ithal ediyor. Örneğin hıyarın tohumunu ABD'den alıyoruz. Yani şu anda Türkiye'de yerli hıyar yok. Dolayısıyla Newyorker'in yazısından alınmamıza da gerek yok. Bütün hıyarların tohumu ABD'den geliyor. Ben bunu yeni öğrendim. Araştırdım da öğrendim. Bloğun eskileri benim tüm yazılarımın bilimsel olduğunu bilir. Tamam  kolejde falan okumadık ama burada yazacak kadar da bir eğitimimiz dil bilgimiz var. Mesela ben Türkçeyi ana dilim gibi bilirim. Zaten anam da Türk.

Ben yıllardır bu hıyar meselesinden kuşkulanıyordum. Bizim çarşının araştırmacı-karıştırmacı yazarı Ümit Culduz da hıyar konulu yazısında aslında Newyorker'e gönderme yapmıyor. Culduz'un yazısını inceledim. Kendisi de bilimsel yazar. Hatta ne-biliimsel yazar. Culduz'un yazısını ilk okumada anlayamazsınız. İki kere okuyacaksınız. Culduz yazısında hıyardan yola çıkarak tuzluğu anlatıyor. Çok edebi bir yazı yazmış. Tuzluktan yola çıkarak insana ulaşıyor. Elinde tuzluk hıyara koşanları anlatıyor. 

Culduz'u bırakıp kendi hıyar meseleme dönecek olursam yıllardır bendeniz nerede bir hıyar görsem yadırgar olmuştum. Bu benim çocukluğumdaki hıyar değil diye isyan eder olmuştum. Newyorker'le alakası yok bu nedenle araştırdım ben hıyarı. Bu işte bir hıyarlık var diye Tarım Bakanlığı'na gittim. Tarım Bakanı bana randevu vermedi. Bir kasa hıyar verip kapıdan gönderdiler beni. Kasanın üstünde Made In USA yazıyordu. Acı gerçeği anladım ve gözyaşları içinde yedim o hıyarları.

Dolayısıyla hazır hıyar konusuna girmişken Newyorker'in yazısındaki hıyarın bizimle alakası olmadığını olamayacağını da bilimsel olarak kanıtlamış bulunmaktayım. Bahsini ettiği hıyar Amerikan hıyarıdır. 

 
Toplam blog
: 179
: 2576
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..