Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

17 Mayıs '10

 
Kategori
Siyaset
 

Amerikaya Obama, bize de Kemal Abi mi?...

Amerikaya Obama, bize de Kemal Abi mi?...
 

Obama secimler surecince 'Zencilerden" kendisi de bir zenci oldugu icin desdek istemedi... Zencilere, zenci haklarini vereceginden de soz etmedi!...

Ama; 'insan haklari' agzindan dusmedi...

***

Zencilerin cogu, baslangicda, Obama'yi zenci olarak bile goremediler.

Harvard gibi, benim diyen Amerikalinin gidemedigi bir universitenin mezunu, beyazlar gibi konusan, bu Amerikali eliti (!) kendilerinden saymadilar.

"Yeterince zenci degil..." diyenler cogunluktaydi...

***

Sonradan; kanlari kaynadi, durustlugune inandilar. Ondan gurur duydular. Meksika kokenlilerle birlikte Obama'ya desdek verdiler.

Muslumanlar da...

Hiristiyanlar da...

Yahudiler de...

Dinsizler de...

Gayler de...

Obama'ya desdek verdiler.


***

"Ben; zencisi beyazi, Meksikalisi Italyani, Hristiyani Muslumani, Yahudisi dinsizi, Guneylisi Kuzeylisi, Batilisi Dogulusu butun Amerikanin Baskani olmak istiyorum..." diyordu.

Zencilerden, kendisi de zenci; Hristiyanlardan, kendisi de Hristiyan; beyazlardan, kendisi de beyaz; Muslumanlardan kendisi de Musluman oldugu icin oy istemedi!...

- "Size hizmet verebilecek kapasite de, durustlukde biri olduguma inaniyorsaniz, hepinizin oyunu istiyorum!..."

Sonucda da;

Amerikali -egitim duzeyi yuksek- beyazlar da Obama'ya destek verince, Amerikanin ilk zenci baskanini secebildiler!...

***

Tuncelili Kemal Kilicdaroglu da Obama gibi, zenci!...

Kilicdaroglu'na benim bildigim -koyu- muhafazakarlar oy vermezler. (Yoksa verirler mi?)

Kurtlerin (bir kisminin) , Alevilerin oylari da Kilicdaroglu'na yetmez!

Geriye, 'Beyaz Turkler' kaliyor...

***

Hali vakti yerinde; una corbaya, komure prince, mobilyaya beyaz esyaya... yuz vermeyecek, egitimli beyaz Istanbullular Kilicdaroglu'nu iclerine sindirebilirlerse, ne ala?...

Yoksa bu is zor!...

***

Kemal Bey 'i uzaktan izliyorum.

Ne irk, ne din, ne mezhep den soz ettigini duydum.

Ne oldugundan utanmiyor ama; ne oldugu icin de oy istemiyor.

"Ben sizlere hizmet etmek icin varim..." diyor.

"Hepinize..."

***

"Kurdu Turku, Ermenisi Yahudisi, Cerkezi Lazi, Alevisi Sunnisi, zengini fakiri, butun Istanbullulara hizmet icin varim..." demeye devam eder ve Istanbullulara kendisini iyi anlatabilirse bu is olur?...

Zor ama;

Obama'ya da, ilk defasinda dort kisi ile secim kampanyasina basladiginda, kiclariyla gulmuslerdi...

***

Yukarida ki yaziyi, Istanbul Belediye Baskanligi secimlerinden once yazmistim. Bir tek yazinin basligi farkliydi. Gun oldu, aset skandali geldi, Turkiye'nin gundemi degisti.

Baslangicda; "Gozlerimi kaparim, vazifemi yaparim..." diyen basbakan, "skandal" dan soz etmeden konusmalarini bitirmiyor artik.

CHP 'de Baykal, ortalikta da bu 'video' oldukca, Tayyip Erdogan bu isin sonunu birakmayacak! CHP 'ye de, yeni bir baskan gerekecek gibi.

Ben, O gunlerde neredeysehic okunmamis bu yazimi, gunun anlam ve onemine uygun olarak tekrar yayinlayayim istedim.

Gerisi sizlere kalmis!


 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..