Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '13

 
Kategori
Futbol
 

Ampute futbolunda tek kramponların dostluk maçı… Antalya 1-5 İSÖS

Ampute futbolunda tek kramponların dostluk maçı… Antalya  1-5  İSÖS
 

Dün harika bir gün geçirdim sevdiğim insanlarla... İstanbul’dan eskimeyen dostluklara örnek dostlarım geldi Antalya’ya... İstanbul Özürlüler spor kulubü yani İSÖS ampute futbol takımı bir haftadır Lara World Hotel’de kamp yapıyordu... Tüm otel personelinin ve çevrenin saygısını kazanmışlar… Dünde başkan Kenan Özüdoğru ve sevgili eşi ile dostları Sadık bey ve eşi geldi takımı ziyarete…  Antalya’nın yeni kurulan ampute futbol takımı ile bir hazırlık maçı yaptılar…   Baştan söyleyeyim İstanbul 5-1 aldı maçı... Fakat ben kimi tuttum maçta inanın bilemedim... İtiraf ediyorum ben azda olsa Antalyalı olmuşum... Üzüldüm onların yenilmesine.. Fakat İstanbul’un yenmesine de sevindim… Neyse. 

Genç insanlar... Kalecilerin bir kolu olmuyor... Diğer futbolcuların ise tek ayakları eksik ya da sakat... Biri sağlam ayaklarının... İki kanedyen ve tek bacağın olağanüstü uyumu gerekli... Topa kanedyenle yani değnekle vurmak ve dokunmak yasak... Rakip futbolcunun kanedyenine dokunmak da  yasak... Şöyle anlatayım, ortada kanedyenler var ancak onları yok saymanız gerekli... Sesleri ve görüntüleri olmuyor sahada... Öyle hayal edin... Topa vuran ayaklar ve eller... Olmadı bu cümle, topa vuran ayak... Topu tutan el... Sadece fark bu... Hız valla çoğu futbolcudan iyi… 

Yıllarca Ali Sami Yende futbol izledim ben... Çıplak gözle ... Futboldaki hırsı, kazanma isteğini ve başarmanın getirdiği sevinci, başarısızlığın mutsuzluğunu iyi bilirim... Bambaşka bir dünyadır futbolu oynayan ve seyredenlerin ortaklaşa duyumsadığı dünya... 

İnanır mısınız her şey aynıydı... Kanedyenlere yaslanan her duygu aynıydı... Hiçbir şey farklı değildi.. Mutlu olmak aynıydı... Hırs ve sevinç aynıydı... Kahrolmak aynıydı... Ve insan olmak aynıydı... Ali Sami Yende futbol oynayan her futbolcu kadar futbolcuydu bu günkü eksik bedende atan yüreklerin futbol sevgisi... Ali Sami Yendeki her futbolcu kendini nasıl futbol ile ifade ediyorsa onlarda kendilerini futbol ile ifade ettiler... 

Seyirci vardı, çok sayıda olmasa da azda değildi... Kimse aaaaa! Demedi... Biliyorlardı kimlerin top oynayacağını. Futbolcuların nasıl oynadığını biliyorlardı.

her şeyi baştan biliyorlardı... En güzeli futbolcularda biliyordu, seyircilerin ve hatta resim çekenlerin kendilerini bildiğini..

Bu iki taraflı bilmek, tanımak ve kabul etmek ortaya harika bir uyum çıkardı… Kimse eksik bedenden korkmadı, irkilmedi, acımadı, düşünce ah vah etmedi.. Futbolcularda eksik bedenlerini göstermekten utanmadı, çekinmedi... Ortaya konan futbol kurdu iletişimi.. Futbol düşünüldü, alkışlandı, sevinildi, üzülmesi gereken üzüldü… İnsan olundu yani... 

Ben Galatasaray Schalke maçından daha keyifli bir maç izledim kendi adıma… Futbolun o amatör ruhunu gördüm… İnsanların kendini ifade etmesine katkısını gördüm… İnsanın kendisine saygıyı gördüm… İnsanın insana saygısını gördüm… İnsanların eşitliğini gördüm… İnsanların engelliye eşit baktığında, engelli insanların ne kadar mutlu olabileceğini gördüm… Hey yerde yıldız olmayı gördüm… 

Takım yöneticisi/Kaptanı Ali Kalkmaz ve ampute milli takım teknik direktörü, Halil İbrahim Köprülü takıma çok şey veriyorlar… Umarım ligin 2.yarısında bu emeklerinin karşılığını alırlar…

 

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..