Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Ana - oğul arasında

Ana - oğul arasında
 

Oğlum büyüyor.

Kitapları açıp açıp tekrar okuyorum. Meğer 'yok bizimkine benzemiyor' dediğim dönemleri atlatıyormuşuz da bir türlü anlayamıyormuşum.

2 yaş sendromunu atlattık mı yoksa hala bir parça kalıntıları var mı bilmiyorum ama ben artık Koray'ın da seçme hakkı olduğunu, bazı konularda onun isteklerinin yerine getirilmesini kabul ettim. Zorlamaya, üste çıkmaya, dominant anne olmaya gerek yok. Normal olan, sağlıklı olan da bu değil midir zaten.

Son bir kaç haftadır aramızdaki sorunların bu kabullenme eksikliğinden kaynaklandığını itiraf etmeliyim. Karşılıklı inatlaşma gibi saçma sapan bir duruma girdik. Ben, koskoca 32 yaşındaki anne olacak kadın, sen tut henüz 3 yaşını bitirmemiş olan oğlunla tartış. Yeterli olgunluğu gösteremediğim ortada. Eee hani o kadar bilgiliydim, bir sürü kitap okuyordum, blog yazıyordum... ne oldu? Neyi unuttum? Oğlumun doğal sürecinde olduğunu, her şeye 'hayır' demesinin normal olduğunu.

Ben de kendime bir söz verdim. 'Sakin ol, anlayışlı ol ve en önemlisi anne ol'.

Yani karşımdakinin rakibi değil annesi olduğumu hatırlattım kendime. Şimdi aramız daha iyi. Bazen gerçekten çok sinirlendiğimde 1'den 10'a kadar başlıyorum saymaya. Sakinleşmemde yardımcı oluyor ve Koray'a sesimi yükseltme ihtimalim o kadar azalıyor. Zaten iki gündür sesimi hiç yükseltmiyorum, bizimki de bana 'aşkım, tatlım' diyor.

Bir çocuğun aradığı tek şeyin kendini güvende hissedeceği sıcacık bir kucak ve huzurlu bir ev olduğunu her gün hatırlatıyorum kendime ve dua ediyorum hiç bir çocuğun gözünde tek bir damla yaş olmasın diye.

* * * *

Elimde mini mini sevimli, içi sıcacık sözlerle dolu bir kitap var:

MOTHER to SON

Melissa Harrison & Harry H.Harrison, Jr tarafından kaleme alınmış bu başucu kitabının ilk sayfasında şu beş madde var:

Oğlunuzla olan ilişkinizde mükemmelliğe yaklaşmak için…

1. Onun sağlığı ve mutluluğu için her gün dua edin.

2. Babasına saygı gösterin

3. Huzur dolu bir ev için elinizden ne geliyorsa yapın.

4. Onu her gün sevgi, ahlak, toplumsal değerler ve dürüstlük ile besleyin.

Ben artık ezberledim bu maddeleri. Oğluma her kızdığımda aklıma önce bunları getiriyorum. Deneyin, faydasını göreceksiniz.

Irem Erdilek

Slingomom.com

Twitter.com/slingomom

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..