Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Ana babasından dayak yemeyen var mı?

"Eti senin kemiği benim diyerek gönderildik". okula . Küçükken ana babanın şiddetine maruz kaldığıimı hatırlamıyorum . En iyi hatirladığım iki tanesinden söz etmek istiyorum . Sanırım ilk okul yılları idi . Yazın kuran kurşuna gönderilirdik . Biraz da zorlama ile . Kuran-i kerimi okumasını öğrenmeye başlamıştım . Bir gün halam ziyarete gelmisti . O Kuran-i Kerim 'i hatmetmismis . Annem onun yaninda okumami istedi . Elimden geldiğince okuduğumu sanıyorum ama halam okumamı beğenmedi . "Ben de ben bu kadar okuyabiliyorum "deyince halama karşı geldiğim için annemden esaslı bir dayak yemiştim . Ikincisi ise öğretmen okulunu yatılı okurken ilk yil iki üç dersten notum iyi değildi . Eve dönünce diğer kardeşlerimin de iyi olmayan derslerı vardı babam hepimizi tokatlamıştı . Sen misin tokatlayan diye çalışıp edebiyat bölümü birincisi olmuştum . İyi etki mi yaptı bilmiyorum . Ama incindiğim bir gerçek .

Annemizi kaybettikten sonra iki kucuk kardesimle birlikte buyuduk onlari zaman zaman tokatladigim olmustur belki ...ben de cok genctim sorumluluk cok agirdi . Pismanlik duydum hep sonralari ...

Kendi cocuklarima kizdigim oldu. Kucukken popolarina vurdugum oldu . Daha da kizgin oldugum zamanlar oldu . hepsini anlatsam sayfalara sigmaz . Tum ana babalar gibi kendimi kontrol edemedigim zaman oldu .

Simdilerde el kalkmiyor bile . Ozellikle burada okullarda ogretmenler cocuklara citmik vuramiyor . Tek cocuklu aileler cok . Ya tek cocugumu da kendimden uzaklastirim dusuncesi ile her seyi oluruna birakan aileler var .

Neden bu konuyu yazdigima gelince dun bir ogrencim geldi Ingilizce dersine . tek ogrencili bir dersti. Derse pek ilgili degildi . Gelince genellikle uyur ders sirasinda aksam dokuz siralarinda . Annesine telefon etmek istedim durumu aciklamak icin . Sonra bogazinda kirmizi eziklikler gordum . Erkek cocugu ve lise ogrencisi .. ne oldu diye sordum . Babamla fikir anlasmazligimiz oldu onun sonucu bu dedi . Anneye telefon etmekten vazgectim . Yine siddet uygulanir diye . Aradan biraz zaman gecmesini bekliyorum .

Kendi oglumla yasadiklarim gozumun onunde . Genclerin sorumsuz davrandiklarini ozellikle vurgulamak istemiyorum . Onlar da kendilerine gore dogru olani yapiyorlar . Karsilikli konusma ve sabirla siddete basvurmadan cocuklari buyutmek zor ama yapmamiz gerekir diye dusunuyorum . Ana baba olmak zor ZENAAT....

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..