Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ana dili, baba dili

Bizim buralarda, bir yerlere gidip de gelenlere “hoş geldin” demeye gelenler;  “Yediğin içtiğin senin olsun, gördüklerini duyduklarını anlat bakalım” derler. Ben de yaz aylarında Fethiye’ye yirmi kilometre mesafedeki beş yüz rakımlı köyüme gidiyorum, baba ocağına.

Yediğim içtiğim benim olacak ya, işte size orada duyduklarımdan bir ikisi…

Köyde daha çok komşularla vakit geçiriyoruz. Bazen köy kahvesine çıkıp bir çay içiyorum. Kahvede çay içerken bir öğrencim geldi, buyur ettim, birlikte çay içiyoruz. Altmış yaşlarındaki öğrencim; “Hocam maşallah çok iyi görünüyorsunuz, daha bize taş çıkartırsınız” dedi. Siz olsanız ne derdiniz?

 Ben şöyle dedim:

-Doğru söylüyorsun evladım, size taş çıkartırım, çünkü kendim bu yaşta o taşları çıkaramam o güç bende kalmadı artık, dedim, gülüştük.

Gene bir öğrencim anlattı…

Anne odasını dağınık gördüğü kızına;”Odanı topla” demiş. Kızı da; “Ben sözelciyim toplamayı iyi beceremem anne” demiş. Anne de;” Ben de sayısalcıyım kızım, gelirsem çarpmayı bile öğretirim, haberin olsun demiş” Hah hah haaayyy… Sonra ne oldu acaba…

Köyde kız istemeye gitmişler, kızın annesi:

-Ay buluttan çıksın, ayva tüyünü döksün de siz benim kızımı o zaman görün, demiş.

İşte duyduklarımdan birkaç not…

Birisi “Onun altın gibi kalbi vardır” diyor. Öteki; “Altın gibi kalbin olsa neye yarar, ayarı düşük olduktan sonra.” diyor. Lafa bak lafa…

Okullar açıldı ya…Çocuk, “Ana dil olarak anamın dilini, yabancı dil olarak babamın dilini konuşuyorum.” demiş. Ben de bir babayım, ortaokulda lisede hep Fransızca okudum ama yabancı dilim pek iyi değildi. Yoksa bu yabancı dil başka bir yabancı dil midir acaba diye düşünüyorum…

Yeni nişanlanan bir gence, “nasıl gidiyor, aranız nasıl” diye sordum. İşte yanıtı:

-Çok sevdim hocam, sonuçta da nişanlandık. Ona bütün aşkımı, sevgimi, kalbimi verdim saklasın diye, o buzdolabına koymuş kokmasın diye..  Gülüştük… Sonra ilave etti; “Aşk bir maça benzermiş hocam, ya yener ya yenilirmişsin, berabere kalırsan evlenirmişsin, bizim maç berabere bitti hocam…

Tanıyamadığım genç bir delikanlıya “ Hoş geldiniz, simanız pek yabancı gelmiyor, ama tanıyamadım, nerelisiniz” diye sordum. Aldığım yanıta bakınız: “Amca ben daha evlenmedim ki.”

Öteki notlarım mıııı?

Gelecek sayıda…

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..