Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '08

 
Kategori
Anneler Günü
 

Ana-dolu: anneler yurdu

Ana-dolu: anneler yurdu
 

Mayıs'ın bu ikinci pazar gününde yeryüzünde ve ülkemizde yaşayan tüm annelerin, "Anneler Günü"nü içtenlikle kutluyorum. Bu gün yaşayan anaların varlığını, dün yaşamış anaların var-olmuşluğunu ve yarın analığı yaşayacak herkesi saygıyla anıyor, sevgiyle selamlıyorum. "Dünya ellerinizde daha güzel olurdu !" diyorum.

Yaşadığımız coğrafyanın adı: Ana-dolu'dur. Analara en büyük değeri ve önemi verdiğimiz buradan da bellidir.

Bu toprakların kültürünü var eden: Nene Hatunları, Satı kadınları, Sabiha Gökçen'leri saygıyla anıyorum.

Yaşamını örnek bir anne olarak ve mesleğinin başarılarıyla sürdüren tüm kadınlarımızı saygıyla selamlıyorum.

Anne kavramı ve işlevi yeryüzünün en büyük değerlerindendir. Bugünün annelerinin de dün anneleri vardı; onlar bu olgunun değerini yarının annelerinden daha somut bilirler. Anneliğin ne büyük bir özveri ve ne büyük bir sevgi demek olduğunu yaşamışlardır. Ve yine yarının annelerini; ana olmanın değerini bilenleri de, bu günden kutlamak istiyorum.

O arada talihin ana sevgisini, şevkatini doyasıya yaşamaya izin vermediği bütün yetim ve öksüz çocukları da birer ana doğurdu. Hangi yaşta olurlarsa olsunlar onların da anneler gününü kutluyor, yaşadığımız toplumun ve sosyal devletin onlara biraz olsun bu eksikliklerini giderbildikleri ortamları sağlamış olmasını diliyorum.

Ulusun esenliği için evlatlarını şehid veren anaların bu annneler gününü büyük bir hürmet ve minnet duygusuyla kutluyorum.

Gencecik fidanlarını teröre kaptıran ve bağırları yanan tüm annelerin acısının da ayırdında olarak, bir daha kardeşin kardeşe kırdırılmadığı günlere erişmemizi diliyorum.

Kaderin cilvesiyle cezaevlerinde yıllarını ikmal etmek durumunda kalan ve yavrularından ayrılan annelerin de anneler gününü kutluyorum.

Bu bozuk düzenin elinde, analık hakları adeta çalınan, istenmeyen yollara duçar edilen, tüm kadınları da selamlıyorum.

Bu topluma ve insanlığa emek vererek, çile çekerek, en değerli bir armağan olarak 'hayırlı evlatlar yetiştirerek' katkı sağlayan tüm anaları ya da ana olmasalar da yine de insani katkıları verenleri de birer ana sayarak sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.

 
Toplam blog
: 374
: 491
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Merhaba! Toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel olgularla ulusal ve evrensel düzlemde ilgilenme..