Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '09

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Ana okulu, 7 çok geç

Ana okulu, 7 çok geç
 

www.anaokuludergisi.com


Geçen gün iki günlük iş gezisi nedeniyle İzmir’e gitmiştim. Uzun zamandır görmediğim dostum 2.5 yaşındaki kızlarının bu yıl çok hasta olduğunu anlattı.

Çağımızın hastalıklarında biri olan astım bronşitmiş. Aynı problemi biz de yaşamıştık. Kapılarını aşındırdığımız doktorlar cocuğumuzu belli bir yaşa kadar kreşe vermemiz gerektiğini söylemişlerdi.

Dostum, aslında şimdiye kadar kendi annesinin kızına baktığını, ancak annesine bir boşluk anında “bu güne kadar kızımıza ne öğrettin ki?” diyerek kalbini kırdığını anlattı. Bu olaydan sonra çocuğu kreşe vermek durumunda kalmışlar. Doğal olarak 2.5 yaşındaki çocuk da kış boyunca hastalıktan kurtulamamış.

Geçenlerde bir yerde okumuştum “insanın kendisinden daha iyi olmasını istediği tek insan kendi çocuğuymuş.”

İşten eve geldiğimizde çocuklarımıza kaç dakikamızı ayırabiliyoruz? Ben dostumun annesi olsam, hemen derdim; “şimdiye kadar sen ne öğrettin?” diye.

Eğer siz de bizim gibi çocuğunuzu kreşe veremiyorsanız ve ona faydalı şeyler öğretmek istiyorsanız Boyut Yayınları’nın Ana Okulu kitaplarını tavsiye ederim(www.anaokuludergisi.com).

7 çok geç, 3-6 yaş Anne-Çocuk eğitim dergileri 8 klasörden oluşuyor. Her klasörde on ikişer dergi var. Her dergi içinde çocuğunuza yazma, okuma, oynama, anlatma, kesme&yapıştırma, sayma ve mantıklı düşünmeye sevk ettiren aktiviteler var. Oğlumuz, bu dergilerle 3 yaşında tanışmıştı. Bu günlerde 86. sayıyı yapıyoruz. Her sayının çıkartması ve kartları var. Bunlar sayesinde okunanı anlayabiliyor, çıkartmaları doğru yere yapıştırabiliyor, sayıları sayabiliyor, günleri, mevsimleri ve tarihleri bilebiliyor. Ayrıca basit kelimeleri okuyabiliyor ve yazabiliyor. Kalem tutuşunun, resim yapma yeteneğinin ve dikkat etme algısının arttığını gözlemliyoruz.

Her gün dergi yapıcağız diye bir kuralımız yok. Yorgun olduğunda ya da canı yapmak istemezse yapmıyoruz. Hatta dergi yapmayı o kadar seviyor ki bazen bizim istediğimiz davranışları yapması için bile kullanabiliyoruz. Örneğin “yatma saatini geçirmezsen dergini yapıcağız” şeklinde.

Dostuma bu dergileri tavsiye ettim. Annesi ona “sen ne öğretebildin?” diye soracak olursa en azından artık "bunları öğrettim" diyebilir.

Tabi biz anne&babaların, sağlık konusunda çocuğumuza gösterdiğimiz hassasiyeti, çocuğun davranış ve eğitimi için de ona sabır ve disiplin ile yaklaşabildiğimiz ölçüde karşılık aldığımızı unutmamız gerekir.

 
Toplam blog
: 52
: 7250
Kayıt tarihi
: 08.11.07
 
 

1971 Fethiye'de doğdum.  2000 yılından beri evliyim. Büyüğü 29, 17 yaşında, diğeri 12 yaşında ü..