Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

06 Kasım '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Ana vasiyeti: Karaoğlan gibi!..

Ana vasiyeti: Karaoğlan gibi!..
 

Yarali Yüz filminde Al Pacino'ya karşı oynayan sarışın bir güzel vardı. Sonradan çok meşhur oldu. Beni yeşil gözleri, güzel dudakları çekerdi. Bu kadının ismini yazmayı hiç mi hiç beceremiyorum. Michelle ismi de, soy adı? Prefier mı?

Dogrusu: Michelle Pfeiffer

Bu kadın da bizim analarımız gibi ana. Çocuklarına vasiyetini bir yerlerde okudum:

Kendinize doğru olun.
Bir şeye inanın.
İnandığınız şey için kavga edin.

Vay anasını?
Büyük adam olun, Bey olun, Paşa olun, Prezident olun, demiyor.
Diyor ki; "Kendinize doğru olun."
Zor iş...
"Bir şeye inanin... Gercekten inanın!"
Hayda?...
"İnandığınız şey için mücadele edin!"
İki günlük dünya da bunlarla vakit geçirilir mi?
Çocuklarımıza, kendilerine doğru olmayı ogretmek kolay mi? Ya da, bir şeye inandırmayı. Sonra da inandıkları için kavga etmeyi?
Hele hele ornekleri yoksa?...
Karı karı. Büyük karı. Aynı, Karaoglan'in anasi gibi...
Yetistirmis... Salmis halkinin kucagina... Inandiklari icin kavga etmeye...
80 yillik kavga, dun bitti...
Simdi, biz de ki analarin cocuklarina vasiyeti de degisecek:

Kendinize doğru olun.
İnanın.
İnandığınız şey için kavga edin.

Karaoglan gibi...

***

Not: Daha once yazilmis bir yaziydi. Karaoglan icin yeniden duzenledim.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..