Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anadolu Kağnısı / Beti çeyiz işliyor!

Anadolu Kağnısı / Beti çeyiz işliyor!
 

Beti pul-boncuk öğreniyor!


Kara kış kapıya dayandığından beri benim kağnı seferlerinde aksamalar oluyor. Kar olmasa bile bu kış yağmur- çamur bol oldu. Bu yıl monotonlaşan emeklilik günlerimde farklı açılımlar olsun istedim, TRT gibi farklı kültürlere hitap edeyim, açılayım, yapmadığım hobilerimi yapayım.

El sanatlarına olan ilgim ve iki kız çocuğu annesi olmam nakış kurslarına doğru yönlendirdi beni. Resim, ebru, ahşap boyama ya da takı da olabilirdi ama önce gerekli olanları bir bir yapayım gözlerim görüyorken, dedim. Bu nedenle bilgisayar ve kitaplara ayırdığım enerjimi el sanatlarına kaydırdım. Üstelik bir tane ile yetinmeyip, hem mahallemizde açılan, hem de Kız Meslek Lisesi'ndeki bir kursa kaydoldum. Haftanın 3 günü oralardayım.

Bir bakıma iyi oldu, yurdum insanını ve eve kapanmayın sokaklara çıkın, diye sürekli telkin edilen ev hanımlarını gözlemleme fırsatım oluyor. Kursiyerler arasında bir tane de eski öğrencim var.

****
Malum kurdela nakışları pek bir moda şimdi, görünüşü hoş ama kullanışlı olduğunu düşünmüyorum, bu nedenle ben öğrenmeyeceğim, diye inat ettim. İstiyorum ki bizim geleneksel nakışlarımız yok olmasın; Maraş İşi, Antep İşi, Türk İşi, ne güzel nakışlarımız var. Ama yeni nesil öğretmenlere zor geliyor onları öğretmek. Boncuk işi, kurdela işi daha kolay ve de maliyeti çok. Bir metre kurdela bir sürü para. Çarşı-pazar gezerken diğer mağazalar sinek avlıyor, incik-boncuk ve kumaş satanlar tıklım tıklım, dükkan sahibi müşterilere yetişemiyor. Bu kurslar sayesinde esnafın da yüzü gülüyor.

Ben evdeki malzemeleri kullanarak birkaç parça örtü ve bohça işledim, bu arada Brezilya nakışını öğrendim. Ona itirazım yok, malum Brezilyalıları çok severim, Fenerbahçe'mden dolayı...

Diğer kursum makina nakışları bölümünde. Sürekli kasnak sallamak hem de güzel sallamak gerek. Henüz bir arpa boyu gidemedim, karakafalı antika dikiş makinalarından kullanıyoruz. Acele etmeden sakin sakin yapmak gerek, yoksa ikidebir iğne kırıyor makina ve insanın şevki de kırılıyor. Kursiyerlerin en az olanı 4-5 yıllık, ben en acemi. Orada en'lere girdim bile. Öğretmen sürekli acele etme, öğrenirsin, diyor.

****
Sevgili Alev Meisel Hanım (adını tam yazacağım bundan böyle, kardeşinin çarşaf listesine bir hemcinsimi sokmak istiyorum.) Kağnı seferlerinin neden aksadığını merak eylermiş. İşte bu yüzden Alev Hanımcığım, vakit yetmiyor, günler kısa.

Batsın bu dünya, oğlan anası olmak varmış, ben de rahat rahat gezerdim.

Bu arada ailesini kedi katliamı sonucu yitiren güvercin Beti'yi rehabilite çalışmalarım vardı. Bahçedeki yuvalara girmediği için, soğukta donmasın, diye eşimin tüm itirazlarına rağmen bir süre evde besledik, papağan niyetine. Öyle alıştı ki bana, dantel örerken dizime tüneyip ipliği didiklemeye başlıyordu. Eşim, bir damat adayı getirdi. Beti yüzüne bile bakmadı. Evde rahatı iyiydi, sabahları kanepeye tüneyip televizyon izliyordu, çizgi filmler hatta maçları bile birlikte izledik. Eşim bizim muhabbetimizi kıskandı, hastalık kaparız endişesiyle, başka bir damat adayı getirdi, Beti'nin iki katı neredeyse, kahverengi yeşil tüyleri var, pırıl pırıl, saçları punkçılar gibi kabarık, ayakları kocaman ve gagası oldukça uzun. Kuşu ilk görünce "Karadenizli Temel mi bu yoksa," diye gülmekten kırıldık. Çılgın Beti önce onu da beğenmedi, kafasını didikledi durdu. Evin bodrumuna yerleştirdik. Eski yuvasına kavuştu kuşcağız. Birkaç gün sonra baktım damat adayı, Beti'nin etrafında semah döner gibi dönüyor, Beti de tavus kuşu gibi kabarmış yürüyor, demek ki eşi olmasına izin vermiş.

Mutluyuz, benim rehabilitasyon işlemleri de başarıyla sonuçlandı.

****
Fortis Türkiye Kupası çeyrek final kur'aları bugün çekildi. Bize yine Bursaspor çıkmış. İyi kur'a bence.

Diğerleri,
Galatasaray-Sivasspor
Beşiktaş-Antalyaspor
Ankaraspor-Denizlispor.

Bence onlar da iyi...

Biz bu turu kolay geçeriz, hem de yine gol yemeden devam eder galibiyet serimiz.

Rakipler düşünsün!

****

Sağlıcakla kalın, mutlu kalın!
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..