Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anadolu Kağnısı / Cemre Düşünce...

Anadolu Kağnısı / Cemre Düşünce...
 

Dağlarına bahar gelmiş memleketimin....


Anadolu Kağnısı bu hafta yine yola çıktı. Hafta benim için heyecanlı geçti, tüm Fenerseverler gibi. Sonuç malum 3-2, popüler bir takıma, en azından evimizde yenilmedik. Tur için yeterli mi? Hiç belli olmaz, atıp tutmaya da gelmez. Bize yakışanı oynarız, kısmetimizde varsa da o güzel günleri görürüz. Yoksa eğer, diyebileceğimiz bir şey yok, gelecek seneye deriz, ligimize döneriz.

Bugün Aziz başkan'ın bir açıklaması vardı: "İşte şimdi yandık," başlıklı.

Demiş ki;"Şimdi herkes bizim çocukları izledi, seneye bunları elimizde zor tutarız!"
Şaka yapmış tabii ki, Fenerbahçe'den daha iyi yer mi bulacaklar. Gidenler bin pişman, birçok örnek var. Aklı olan kalır, gül gibi oynar.

****
-Temel, koş arabanı çalıyorlar!
Kendini dışarı atan Temel, bir süre sonra geri gelir:
Arkadaşlar, hırsızı yakalayamadım ama plakasını aldım.

(Plakası alınan hırsızlara duyurulur, alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste!)

****
Kağnımı bu hafta "Temel Fıkraları" ile yükledim, eğlenceli olsun, diye. Önceki yazılarımda şiirlerle süslüyordum. Şimdi biraz gülelim, morale ihtiyacımız var. Dün Galatasaray, Almanya'da kötü bir sonuç aldı, önce "geçmiş olsun," diyorum. Eleştirmek bana düşmez, onca taraftarı varken.

Kısaca; Kalli'nin Oyunu, diyorum. Hem mecazi anlamıyla hem de gerçek anlamıyla değerlendirin! Başka bahanelere sığınmasın kimse. Yüzde yüz yerli ile işte böyle, dedirtmek istedi belki de...

Neyse takımın çoğu genç çabuk unuturlar, abileri de alışmışlardır artık. Çarşambaya derbiye asılırlar artık, kendilerini affettirmek için. O da olmazsa şampiyonluk için yarış hızlanır.

****

Temel, maaşını alır, fazla ödendiğini farkeder, ama sesini çıkartmaz. Bir sonraki ay maaşı eksik ödenir. Hemen muhasebeye koşar ve bağırmaya başlar:
-Nasıl yanlışlık yaparsınız, hakkımı yemeye utanmıyor musunuz?
Muhasebeci:
-Bir önceki maaşınız da yanlış ödenmişti, neden ses çıkarmadınız öyleyse?
-Ben, ilk hataları affederim...

****
Baharın müjdecisi cemre, 20 Şubatta havaya düşmüş. Cemre birer hafta arayla havaya, suya ve toprağa düşüyor. Havaların ısınmasına işaret olan cemre, yarı yanmış kor anlamına geliyormuş. Bugün bazı yazılarda cemre ile ilgili cümleler görünce aklıma geldi. Özellikle şiirlerde kulağa hoş gelen bir sözcük. Ayrıca güzel bir bayan ismi.

Ayrıntılı bilgi için:
http://www.bilkent.edu.tr/~cevre/mart.html

****
Temel, piyangodan büyük ikramiye kazanmış, günler geçtiği halde borçlarını ödememiş. Bakkal, kasap ve diğer alacaklılar toplanıp Temel'in kapısına dayanmışlar:
-Onca paran var, neden borçlarını ödemiyorsun?
Temel:
-Zengin oldu, hemen değişti demesinler, diye.

****
Milliyet Blog'da, özellikle Fenerli arkadaşlar gitgide eksiliyor. Sanki yeniliyoruz da, ar meselesi yapıp birer birer kayboluyorlar, Ahmetler azaldı. Takım kurmada zorluk çekiyorum, yorumlar-tık, tıklar eksik geliyor.

Ahmet Balcı Baba, duy sesimi... "Elma" dersem çık, "armut" dersem yine çık ortaya. MB.'nin keyfi kaçtı sen yazmayınca.

****

İneği hastalanan Dursun, Temel'e sordu:
-Ula Temel, ineğin hastalandığında ona ne vermiştin?
-Tuz ruhu.
Dursun ertesi gün hışımla Temel'in yanına gelir:
-Ula senin verdiğin reçete ineğimi öldürdü.
-O zaman benimki de ölmüştü.

****
Ahmet Abim de (Sporman07) bir hevesle üye oldu, sandım ki SİVYUS ile yarışacak, 3-4 yazıdan sonra yok oldu, üstelik yeterince tanıtım ve reklam yapmıştım, hem de beleşten. Kaç kez seslendim, henüz mesajlarıma yanıt vermedi. Yoksa, değerli zevcesi izin vermiyor mu?

"Bilgisayar bozuk," dedi, " hastayım," dedi, "oğlandan sıra gelmiyor," dedi, geçiştirdi benim soruları. Benden günah gitti, merak etmeyin, diye yazıverdim.

****
Güzel bir haftasonu dilerim. Esen kalın, mutlu kalın!



Fıkralar Alıntıdır: Ev ve Sınıf Etkinlikleri Antolojisi- Mehmet Vural
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..