Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anadolu Kağnısı / Gurbet-Posta-Güvercin

Anadolu Kağnısı / Gurbet-Posta-Güvercin
 

Güvercin uçurdum mavi göklere!


Dün işlerimin arasında zil çaldı, kapıyı açtım, bizim site görevlisi ve elinde kalınca bir zarf.
-Abla, hayrola taa Japonya'dan mektubun var, dedi.
-Aaa, geldi mi? Bekliyordum zaten, dedim.

Merakla zarfı iyice inceledi, bu arada ben ona gönderenle ilgili bazı önbilgiler verdim. Çok şaşırdı ve en az benim kadar sevinçliydi. Kim bilir belki ilk kez Japonya'dan gelen bir mektubu elinde tutuyordu.

Sevgili arkadaşımız Nursen'di, bana bayram kutlaması için posta gönderen. Ben tabii ki "sanal arkadaşım" demedim, sormadı da zaten, orada yaşayan öğretmen arkadaşım, dedim. Bir de zarfın üstündeki pulda Nursen'in resmi vardı, onu da gösterdim...Hem şaşırdı hem de sevindi resmi görünce...

Teşekkürler Nursen, taa oralardan posta gönderdiğin için ve bizi sevindirdiğin için!

*****
2-3 dakika sonra yine zil çaldı. Bu kez ses aşağıdan;
-Abla, yine ben. Gözün aydın, torunun olmuş!
-... (Ses yankılandığı için tam anlayamadım)
-Abla, sizin güvercinin yavrusu doğmuş. Sarı bişey. (Anne-baba bembeyaz, aman Kanarya doğurmasın bizim kuş!)
Adını Bayram koyarsınız gari...
-Bakalım, kız olursa Arife, oğlan olursa Bayram ... olur mu?

Bir çift güvercinimiz vardı. Alışsınlar ve kaçmasınlar diye aşağıda bodrumda bakıyoruz şimdilik. Geniş, aydınlık ve sıcak bir mekan. Kuru otları da koymuştum, boş durmasınlar yuva yapsınlar, dedim, hemencecik yapmışlar yüksekçe bir yere ve yumurtlamış, kuluçkaya yatmış bizim nazlı kız ve yavrusu doğmuş bile. Yeter ki uygun ortam oluşsun, nasıl da işlerini biliyor hayvancıklar!

*****
Yedi Beyaz Güvercin

Yedi asır önce
Derin bir vadiden
Yedi beyaz güvercin havalanır
Ve karlarla kaplı
Yüce bir dağın doruğuna doğru kanat çırparlar.
Kuşları temaşa eden yedi adamdan biri
'Ben yedinci güvercinin kanadında
Siyah bir nokta görüyorum.'
Der.
Bugün
O vadide yaşayan insanlar
Evvel zaman içinde
Karlarla kaplı
Bir dağın doruğuna doğru havalanan
Yedi siyah güvercini
Anlatıp dururlar.


Halil Cibran

*****
Gurbet, posta ve güvercin... nasıl da üçü bir arada buluşuverdi. Eskiden gurbette olanlara güvercinler taşırdı haberleri...Şimdi öyle mi? İki tıktıkla dünyanın bir ucundakilerle haberleşiyoruz. Teknoloji sağolsun!

*****

Malum bayramın birinci günü, bu bayram iş-güç çok olur, bu nedenle bayram ziyaretleri pek yapılmaz. Zaten 4 gün olunca ziyaretler için acele edilmez. Çok şükür, ilk defa güzel bir sabah atlattım, hiç koyun moyun görmedim, et kokuları geliyor ama o kadar olsun. Bu sabah silah sesleri de duymadık, yasaklandı mı acaba? Geçen bayramda takırtılar 6-7 dakika sürmüştü neredeyse, sanki Kuzey Irak Dağları.

Bu bayram bizim evde, yine yatılı misafir var, kayınvalidem ile kayınbiraderim. Onlar film izlerken, dinlenmek için bilgisayarın başına oturdum, bugün "Anadolu Kağnısı" günü, birşeyler var yazacak, yazayım bari...Kayınbiraderim çok eğlenceli ve kafadengi birisi. Emekli bankacı, hem de Fenerli, Ahmetleri beşleriz, oyun sisteminde değişiklik yapmamız gerekecek , (4-4-2 sistemi değişecek, 3-5-2 olacak) MB. dan haberi yokmuş, çok hoşuna gitti, yazarlığı kabul edilirse yakında aramızda katılacak.)

*****
Sanatçı Savaş Dinçel'i kaybettik yine bugün. İçkanama geçirdiğini okudum haberde. Allah rahmet eylesin, toprağı bol olsun, birer birer gidiyor değerli sanatçılar.

*****

Sabah Ankara'da 5.7 şiddetinde deprem olmuş, kardeşlerimi aradım ulaşamadım. Tüm başkentlilere geçmiş olsun! Ankara deprem bölgesinde değil, diye bilirdik ama şimdi farketmiyor, deprem de torpil geçmiyor artık... Urfa'da, Konya'da, neresi olursa oluyor. Biz alıştık artık, seyrek olan yerlerde insanlar mutlaka korkuyordur.

Akşam Ali Sami Yen'de de bir deprem bekledik ama olmadı. Kuralar çekildiğinde favori gösterilen cincanlar, Fransızların, Fransız kalmadığı bir maçın sonucunda ancak tur atlayabildiler. Böylesi daha iyi oldu... Sonuçta atladılar ya, ballı takım, ne yapıp ne edip kazanıyor. Bu yıl kırmızı yerine bordo forma giysin taraftarlar. Bu arada Feldkamp Hoca hastaymış, geçmiş olsun! Hasan Şaş gitmekten vazgeçmiş... (hiç şaşırmadım.)

*****
Tekrar kutlu olsun bayramınız! Sağlıcakla Kalın!



Şiir Antoloji.com'dan alıntıdır.

Resim alıntıdır:
http://www.ercis.net/album1/album14/guvercin.jpg
 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..