Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '19

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Anadolu’nun En Güzel Kadını

Helen mi ? Klasik tabirle uğrana savaşılan kadın. Yunan mitolojisine göre dünyanın en güzel kadını. Nasıl kategorize ettiğimi anlamak adına birkaç cümle. Sparta’da başlayan hikaye Anadolu’ya gelmiş.  Çanakkale halkı veya belli bir kesim bu güzelliğe şahit olmuş ve bu güzelliği izleyebilmiş.  Şunu da söyleyebilirim. Uzun bir süre Çanakkale’de ikamet etmiş ve Ege havası, boğaz havası solumuştur.

Helen’in ardından benim bu konuda en güçlü adayım başkası tabi, Beyoğlu’nda köle pazarında ilgi gören daha sonraları III. Murat’la evlencek ve Safiye Sultan ismiyle anılacak olan Sofia’dır.  Arnavut asıllı olarak kabul edilen Safiye Sultan’ın güzelliği dillere destandı. Güzelliği ilk önce Murat’ın annesini daha sonra Murat’ın kendisini etkilemiştir.

Doğal olarak bu konu hakkında direk şudur denemeyecek olması tarihi gerçekleri ve sonuçları değerlendirip varsayımlardan bizi alıkoyamaz. Yine tarihi kaynaklara başvurmadan önce günümüze gelmek istiyorum. Günümüz için benim ilk aklıma gelen, tahmin ediyorum ki sizin de ilk aklınıza gelecek kişi: Türkan Şoray. Duruşu, konuşması,tavırları ile herkesi kendine aşık edebilecek sanatçımızdır. Ve yine günümüzden devam edersek nesildaşları arasında farklı bir güzelliğe sahip olan Fahriye Evcen. Düşünülmesi gereken kişiler. Fotoğraf ve data saklama aygıtları keşfedildiği için bu iki güzellik sonraki nesillere rahatça aktarılabilecek olması şanstır.

Tekrar tarihimize gidelim. VII. Kleopatra. Bir süre Mersin-Tarsus’ta yaşayan Akdeniz ve Ege’de saçlarını yıkadığı bilinen kraliçe, sırrını yüzüne sürdüğü eşek sütünden mi aldığı bilinmez ama Sezar’ı kendine aşık edebilecek kadar farklıydı. Listemiz büyüyor. Sanki tercih etmek zor olacak gibi.

Safiye Sultan’dan sonraki benim en güçlü adayım Havva’dır. İlk kadın ve güzellik. Çok güçlü olmasa da Anadolu’da yaşadığı iddia edilmektedir.

Bir diğer seçenek Angelina Jolie Türkiye’ye gelmişti. Hatta Mardin’de kızıyla birlikte şehir turu atmıştı. Akla gelse de Anadolu topraklarında yaşamadığı için benim sıralamak istediğim listeye girmiyor.   

Hürrem Sultan da seçeneklere koyulmalı. Fakat günümüzde çok beğendiğim tek şarışın Marilyn Monroe olduğundan benim için zayıf bir ihtimal.

Bilmiyorum, belki de bu konuyu İlber Ortaylı ile konuşmalıyım. 

 
Toplam blog
: 3
: 90
Kayıt tarihi
: 28.12.19
 
 

..