Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '21

 
Kategori
Anılar
 

ANALARA SAYGI

Anneler bizim biricik varlığımızdır.  Bizi bin bir cefa ile yetiştiren annelerimiz her zaman sevgi ve saygıya layık insanlardır.  Geçen pazar günü (9 Mayıs 2021 ) günü Anneler günü idi.  Korona virüs yüzünden annelerimize birer çiçek alıp gönüllerini alamadık. Ben şahsen bundan çok mahrumum. Annemi 23 Mart 1980 yılında öbür âleme dualarla gönderdik.

 

Aradan yıllar geçti. Tam kırk bir yıl, ama hiç bir zaman aklımdan çıkmıyor. Elimden geldiğince hayır ve hasenatlarını veriyorum, ben bunları yaptıkça da mutluluk duyuyorum. Kimi zaman yaşlı bir anneyi görünce fazlasıyla ilgileniyor ve mümkün olunca da izin alıp ellerinden öpüyorum.

 

Şu anda ismini pek hatırlamadığım bir halk şairi de şöyle diyor: 

Ana başa taç imiş

Her derde ilaç  imiş

Bir evlat bir pir olsa da 

Yine de anaya muhtaç imiş   / diyor…

Büyük insanlar, ünlü düşünürler annelere saygı göstermişlerdir, onları güzel sözleriyle anmışlardır.

 

İşte bunlardan bazıları;

  • Cennet annelerin ayakları altındadır. Hz. Muhammed ( S.A.)
  •  
  • Beni de bir Türk anası doğurmadı mı? Türk anaları daha nice
  • Mustafa Kemaller doğurur. Mustafa Kemal Atatürk
  •  
  • Gerçek aşkın anlamını, sade anneler bilir.  Hiçbir sevgi ve saygı annenin yerini tutamaz.  Kadın anne olunca kemale erer. Honore de Balzac  
  •  
  • Bir ulusun gelişmesi ve eğitilmesi için, her şeyden önce fedakâr anneler ile eğitimcilere ihtiyaç vardır.   Bir çocuğun gelişmesi annesinin elindedir. Napoleon Bonaparte
  •  
  • Anneler tepeden tırnağa kadar sevgi doludur.   Çocuklar annelerinin eseridir. Ralplı Emerson
  •  
  • Koskoca bu dünyada anne yüreğindeki sevgiden daha büyük bir sevgi yoktur,

             Constance Fletcher

  • Doğanın en büyüm harikası annedir.  

            Johann Goethe  

 

Bir de annelerimiz için söylenmiş bazı atasözleri vardır:

  • Ağlarsa anam ağlar, ağlar, gayrısı yalan ağlar- Türk Atasözü
  •  
  • Anasına bak kızını al, kenarına bak bezini al. Azerbaycan sözü.

 

Bu duygu ve düşüncelerle bütün annelerimizin Anneler Günü nü en iyi dileklerimle kutluyor,  aramızdan ayrılanlara Allah’tan rahmet ve yaşayanlara sağlıklı günler diliyorum.   Sözlerimi “ ANALAR”  başlıklı bir şiirimle bağlamak istiyorum:  

                      

                       ANALAR

 

Analar analar şefkat dolusun

Barışta yağmur, savaşta dolusun

Kimsede bulunmaz sendeki   sevgi

Benim gözlerimde Anadolu’sun   

 

Ayşe’sin, Fatma’sın Nene Hatunsun

Bal özünde petek, ak pak durusun

İyilik perisi pamuk prenses

Seni  kem gözlerden Allah korusun

 

Analar analar sevgi dolusun

Benim gözlerimde Anadolu’sun…

 

                             Abdülkadir GÜLER

Eylül Sonrası Bütün şiirleri / Abdülkadir Güler,     Ankara- 2016

   Kaynak:

1- Üç bin yıllık Birikim  / Ali Polat- İstanbul 2001 s.226-228

2-Harran’da Atatürk Çiçeği ( şiirler),   Abdülkadir Güler - İzmir 1986

-------------------------------------------------------------------------

 

NOT:

  • İsrail, bir Ramazan akşamında Mescit-i Aksa’ da ibadet eden Müslüman kardeşlerimizi bombaladılar,205 Filistinlinin yaraladığını öğreniyoruz. Elleri kırılsın, bu vahşeti şiddetle kınıyorum.
  •  Şair ve yazar Hababam Sınıfı’nın ünlü yazarı Rıfat Ilgaz( D. 8 Mayıs 1911- Ö: 7 Temmuz 1993)  110 yaşında, Rıfat Ilgaz’ı rahmetle anıyorum.   

 

          Abdülkadir  GÜLER 

           08 Mayıs 2021-  SÖKE

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..