Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Anaları alın askere

Anaları alın askere
 

Küçücüktün sen be Mehmet'im halanı ziyarete getirmişti bize dayımın üzerine titrediği oğlu gözbebeği. Kucağım da öyle güzel duruyordun ki yengem "aslında kimsede durmuyor, kan çekti galiba dedi. Ne hoşuma gitti beni sevmen Mehmedim. Kara gözlerini kocaman kocaman açıyordun, gülünce içime katasım geliyordu seni.

Küçücük evimize neşe getirmiştin. Kurduğumuz yer sofrasına seninle otururken tam dirsegim Ankara' nın soğuk gününe direnen o sobanın en kızgın anına denk gelince bile kucağımdan seni bırakmadım be Mehmedim.

Günlerce kolumu bükemedim, ne çok acıdı be Mehmet. Ya sen Mehmedim o leş kargalarının kurşununun vücuduna girince ne çok yanmıştır canın be Mehmedim koklamaya kıyamazken kara toprağa verdiğimiz sen ne çok istemiştin asker olmayı. Belki de o arkadaşlarınla şehit düştüğün o kara günde olmazdın istese idin.
En önde koştun gittin askere. Ne çok özledik seni be Mehmedim. Yine biri kor ateşi harlandırdı elleri kopasıcalar, gözleri oyulasıcalar...

Senin ardından oraya benim paşamı da gönderdim be Mehmedim. Kimbilir belkide aynı dağlarda izlerini sürdü can alıcı cellatların, leş kargalarının. Dönüp geldiğinde kokladım onu seni koklar gibi, senin kokunu duyarım belki yine diye. Memleketim kokuyordu, mertlik dürüstlük kokuyordu vatandı duyduğum o koku sendin be Mehmedim.

Yine ciğerim dağlandı en acımasızından...bir değil iki değil tam 13 ocağa adet düştü...İnan Mehmedim yurdumun pek çok ocağında duyduk bu acıyı en korundan.
Yaşayan biliyor, ateş düştüğü yeri yakıyor. Yine televizyonda dansözler oynadı, sms ler atıldı siyasiler türbanı, Malezyayı, iftar yemeklerini, kim nerede ne yapmış kim kiminle onunla uğraşıp bir torba erzağa, sandık başında oy verdiği partinin resmini yolluyarak dışarı çıktığında bunu belgeleyerek ve bunu utanmadan bir yerlerde itiraf ederek sözüm ona eğlendi.

Ne diyeyim be Mehmet'im Ali'm anaların koklamaya kıyamadıkları fidanları yine gözpınarlarım kurudu be yiğitler...
Alsınlar tüm anaları askeri, koymasın analar kanlarını yerde oğullarının.

Alın anaları bacıları askere diyorum başka bir şey demiyorum.

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..