Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '09

 
Kategori
Anılar
 

Anam beni müdür doğurmadı

Anam beni müdür doğurmadı
 

Karahallı Mehmet Yeşil İlköğretim Okulu müdürü olarak görev yapmakta iken, İl Genel Meclisi üyesi olan bir arkadaşım telefonla aradı;

- “Müdürüm , İl Milli Eğitim Müdürü'nün odasından arıyorum. Müdürümün de selamı var. Sizin okuldan iki bilgisayar alıp, iki hafta sonra dört tane sıfır bilgisayar vereceklermiş. Olur mu?” dedi.

- “Elbette olur. Böyle bir teklife kim hayır diyebilir ki, ” dedim.

Mesai saatinden sonra kulüpteyim. Şube Müdürü ile Halk Eğitim Müdürü arkadaşım geldiler. Heyecanla;

- “Tekin Bey sizin okuldaki bilgisayarları istiyorlar. Haberiniz var mı? “ dediler.

Ben de;

- “Sadece iki tanesini istiyorlardı. Beni de aradılar.” dedim.

Ama daha sonraki konuşmalardan anladım ki, benim okulun bilgisayarlarını Banaz Lisesi’ne verecekler. İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün geçirmekte olduğu bir soruşturma nedeniyle orada görünmesi gerekiyormuş bilgisayarların. İlçe Milli Eğitim Müdürünü, Karahallı Kaymakamlığını da aramışlar. Kaymakam bey, ilçe eğitim müdürüne; “ Okul müdürü arkadaşımız bir tutanak düzenlesin, biz de imzalayalım. Zorluk çıkarmasın. Vali bey aradı.” demiş.

Ben de Milli Eğitim Müdürü'ne;

- “Müdürüm, anam beni müdür olarak doğurmadı. Ben kendime üç gün müdürlük yaptı, okulu soydurttu dedirtmem. Resmi yazı olmadan, Vali bey de arasa bilgisayarları vermem. İlla olacak diyorsanız, alsınlar beni görevden, ” dedim.

Banaz Lisesi müdürünü aradım. Biraz sitem ettim. Öğrencilerimin iki yıldan beri bu bilgisayarları kullandıklarını falan söyledim. O da ; “Hocam, siz sorumlu olmazsınız” demeye gelen sözler etti. Ben de “ Verin Banaz Lisesi’nin tapusunu bana, madem ki siz sorumlu olmayacaksanız.” dedim.

Olay kapandı. İlçe eğitim müdürümüz Ömer Bey, aylar sonra ;

- “Tekin beyin yürekliliği olmasaydı, bilgisayarlar gitmişti. Okul müdürleri böyle olmalı işte.” diyecek ve beni kutlayacaktı.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..