Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '17

 
Kategori
Efsaneler
 

Anamas dağı efsanesi

Anamas dağı efsanesi
 

Yorgun Kalemim


Anamas Dağı Beyşehir Gölü’nün batısında olup, yüksekliği 2998 metredir. Bu dağın eteklerinde köyler vardır. Buradaki halk geçimini odunculuk ve hayvancılıkla sağlar.
Fakat çoğu fakirdir, kıt kanaat geçinebilmektedir. Böyle fakir ailelerden birinin küçük yaşta bir oğlu vardır. Annesi çocuğu daha o yaşta hırsızlığa alıştırır. Çocuk, komşuların kümeslerinden tavuk çalar yumurta çalar.

Derken çocuk büyür, onunla beraber yaptığı işlerde büyür. Delikanlı artık yumurtayla tavukla uğraşmaz. Dağ başında yol keser adam soyar, düpedüz eşkıya olur.

Sonunda yakalanır ve mahkemeye çıkarılır. Yaptığı işler bir, bir sayılır. Karar acıdır: İDAM...
Onu darağacına götürüler ve son isteğini sorarlar. Su ister abdest alır iki rekât namaz kılar.
Sonra Allaha yalvarmaya başlar. Ya rabbim, benim günahım olmadığını bilirsin. Ben masum bir çocukken anamın zoru ile bu yollara düştüm...

Ya rabbim beni asma ANAMI AS. Ölüm korkusu ile bu duayı yüksek sesle yapar ve orda bulunan kişiler delikanlının suçsuz olduğunu asıl suçlunun Anası olduğunu anlarlar.
Ve delikanlıyı serbest bırakırlar. İşte o günden sonra delikanlının eşkıyalık yaptığı dağlara ANAMI AS tan gelen ANAMAS adı verilmiştir…


Yorgun Kalemim

 
Toplam blog
: 464
: 208
Kayıt tarihi
: 02.11.16
 
 

Merhaba Sevgili Okurlarım; Kendimden bahsetmek istiyorum. 1954 yılında Karamanın Esentepe köyünde..